Gjest Hva mener dere? Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Noen er spille avhengige, andre er dolavhengige! Penger fra spilleautomater går i det minste til veldedige formål, hva går reklameinntektene fra dol til? Sjekk skattelistene, hihi. Men dol blakker ikke familien og fører ikke til at vi mister gård og grunn i det minste. Hehe, nei men det kan gå utover hjem, familie, jobb og sosialt liv:-) 0 Siter
yellow Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Jeg spiller ikke på automater...så for meg er det egentlig det samme om de er der eller ikke....MEN...er så utrolig lei av at den norske stat skal forby ditt..eller lage innskrenkninger på datt... Okey så er det kjipt for de som er lider av "spillegalskap", men jeg syns det blir helt feil at ting skal forbys fordi noen ikke klarer å begrense seg. 0 Siter
Goldy79 Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Jeg spiller ikke på automater...så for meg er det egentlig det samme om de er der eller ikke....MEN...er så utrolig lei av at den norske stat skal forby ditt..eller lage innskrenkninger på datt... Okey så er det kjipt for de som er lider av "spillegalskap", men jeg syns det blir helt feil at ting skal forbys fordi noen ikke klarer å begrense seg. Eg synes dei kan få stå, men dei kan stenge for å stappe på seddel! 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Synes de kan begrenses til egne spille-haller.. Slik at de avhengige ikke møter på de forb.. automatene bare de skal på butikken og kjøpe seg mat.... De står jo OVERALT! 0 Siter
flisa Skrevet 24. mai 2006 Skrevet 24. mai 2006 Få de vekk - vanlige folk vil jo ikke være bekjent av å spille på slike maskiner likevel - det er jo de som MÅ som står der - dag etter dag, og skjemmer ut hele familien sin. . . om de fremdeles har noen. Dette er jo noe nymotens greier - noe langt unna de krones-knipse-automatene som var før - hvor man følte at man la på noe veksel til en god sak. - DET var jo fo alle. De monstere av noen maskiner må man attpåtil lære seg å bruke...hvem gidder vel det, sånn på impuls. Det er tragisk. Fjern dem! 0 Siter
Gjest Spilleavhengig. Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Da kunne jeg handlet mat uten å bruke opp pengene mine. Hilsen en spilleavhenging som har tapt tusenvis av kroner. 0 Siter
Gjest Spilleavhengig. Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Hva om man senker gevinstgrensen til max 50 kr. Da vil det vel ikke være så attraktivt å spille mye da det er små sjanser å tjene seg rik på dette.? Organisasjonene vil fremdeles ha inntekt fra automatene, da noe redusert selvfølgelig, men bedre enn ingenting. Hvor mye kan man forresten vinne på automater nå? Jeg har vunnet 13.000 kr på en og samme maskin på to timer. Og det er ikke kødd engang. Så gale kan det være. Men jeg har også tapt 8000 på et par timer uten å vinne noe. 0 Siter
Gjest ? mener de gjorde det ja. Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Fjern dem!¨ Hva skal vi med dem? De aller aller fleste som bruker dem er jo avhengig, tragisk! Organisasjoner "Må" ha automatene, for de får inn så mye penger de trenger for å hjelpe andre... men skal veldedighet drives av folk som spiller seg fra gård og grunn? - går utover dems barn og familier. De gjør mer skade enn nytte og glede! Merkelig nok så klarte disse orginisasjonene seg fint før, når det bare var krone maskiner. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg synes vi bør fjerne dem. Det er helt forferdelig med de stakkerne som har tapt masse penger og lagt seg opp massiv gjeld pga de dumme maskinene. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg synes dobbeltmoralen til våre styresmakter er forjævlig her. For det er vel ikke lenge siden de ga monopol til Norsk Tipping for å hindre at folk skulle spille seg fra gård og grunn? Akkurat som om spilleavhengige slutter å dytte penger på automater fordi automaten eies av NT. Få dem bort. Det er vel knapt andre enn spilleavhengige som benytter seg av disse automatene. 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Få de vekk - vanlige folk vil jo ikke være bekjent av å spille på slike maskiner likevel - det er jo de som MÅ som står der - dag etter dag, og skjemmer ut hele familien sin. . . om de fremdeles har noen. Dette er jo noe nymotens greier - noe langt unna de krones-knipse-automatene som var før - hvor man følte at man la på noe veksel til en god sak. - DET var jo fo alle. De monstere av noen maskiner må man attpåtil lære seg å bruke...hvem gidder vel det, sånn på impuls. Det er tragisk. Fjern dem! Jeg savner krone-knipse maskinene! Dem var morsom, og gevinsten var heller ikke noe å snakke om. 0 Siter
ebbamor Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Hørte på Holmgang i går at NI AV TI kroner som kommer inn på spilleautomatene, kommer fra mennesker med spillavhengighet. Jeg ante ikke at tallet var så høyt! Tankevekkende å høre hvor omfattende problemet er, og hvor mange mennesker som er rammet. Blir trist av å lese at enkelte tror det handler om å ta seg sammen og at man bare kan "velge bort" spillinga. Betenkelig at samfunnsnyttige organisasjoner som Røde kors fortsatt med viten og vilje skaffer seg inntekter på menneskers tragedier. Med kunnskapen vi har om omfanget av spilleautomatenes skadevirkninger, begriper jeg ikke at det lenger er noe å diskutere: FJERN AUTOMATENE! 0 Siter
flisa Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg savner krone-knipse maskinene! Dem var morsom, og gevinsten var heller ikke noe å snakke om. Helt enig - vi skulle skrevet massivt til Giske om det. 0 Siter
Gjest blodpenger Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Få de vekk - vanlige folk vil jo ikke være bekjent av å spille på slike maskiner likevel - det er jo de som MÅ som står der - dag etter dag, og skjemmer ut hele familien sin. . . om de fremdeles har noen. Dette er jo noe nymotens greier - noe langt unna de krones-knipse-automatene som var før - hvor man følte at man la på noe veksel til en god sak. - DET var jo fo alle. De monstere av noen maskiner må man attpåtil lære seg å bruke...hvem gidder vel det, sånn på impuls. Det er tragisk. Fjern dem! Håper jeg får denne linken til å funke da: http://www.ukeavisenledelse.no/cgi-bin/ukeavisen/imaker?id=81514 Kanskje du kan gå i bresjen for at det ikke skal utvikles en kultur i ditt parti der inntekter kommer i fra spilleautomater. 0 Siter
Gjest pekka spiller ikke Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Man skulle fjerne de mener jeg. Som et forsøk så kunne man fylle hele stortinget med automater og så se hvor raskt de ble avhengige der..... 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Hørte på Holmgang i går at NI AV TI kroner som kommer inn på spilleautomatene, kommer fra mennesker med spillavhengighet. Jeg ante ikke at tallet var så høyt! Tankevekkende å høre hvor omfattende problemet er, og hvor mange mennesker som er rammet. Blir trist av å lese at enkelte tror det handler om å ta seg sammen og at man bare kan "velge bort" spillinga. Betenkelig at samfunnsnyttige organisasjoner som Røde kors fortsatt med viten og vilje skaffer seg inntekter på menneskers tragedier. Med kunnskapen vi har om omfanget av spilleautomatenes skadevirkninger, begriper jeg ikke at det lenger er noe å diskutere: FJERN AUTOMATENE! Røde Kors er i tillegg en av dem som behandler spilleavhengighet... 0 Siter
tøytiger Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Røde Kors er i tillegg en av dem som behandler spilleavhengighet... De prøver vell og opprettholde egne arbeisplasser skulle man tro :/ 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 De prøver vell og opprettholde egne arbeisplasser skulle man tro :/ Det ser sånn ut... 0 Siter
flisa Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Håper jeg får denne linken til å funke da: http://www.ukeavisenledelse.no/cgi-bin/ukeavisen/imaker?id=81514 Kanskje du kan gå i bresjen for at det ikke skal utvikles en kultur i ditt parti der inntekter kommer i fra spilleautomater. Sammen med Arbeiderpartiet bl.a Ja, jeg syns dette er en styggedom! 0 Siter
Gjest Fru Berte Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Sammen med Arbeiderpartiet bl.a Ja, jeg syns dette er en styggedom! Men Frp kan du sleipe oppetter ryggen for at V skal komme i regjering... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.