Gå til innhold

Snill eller dumsnill?

Anbefalte innlegg

Gjest sandex
Skrevet

Det er GARANTERT bare svindel... Det er organisert tigging.. :( Og bakmenn som får pengene.. Ikke noen syk tante, barn, mor eller hva som helst

Videoannonse
Annonse
Gjest Starling
Skrevet

Det er GARANTERT bare svindel... Det er organisert tigging.. :( Og bakmenn som får pengene.. Ikke noen syk tante, barn, mor eller hva som helst

Nei, grrr. Hvorfor er jeg så dum at jeg ikke klarer å si nei, da? :P

Gjest Starling
Skrevet

Mannen min er litt svak for sånne og har minst to ganger kjøpt av fattige studenter eller fatiige med syke barn...

Den ene gangen var det noen gyselige "malerier" som aldri ble hengt opp. Den andre gangen var det noen flotte påskeegg (3 stk) som var håndmalt med masse krimskrams på - og de pynter vi med til påske!

En annen gang var han på nippet til å kjøpe Astrid Lindgrens samlede verker på døra - og det fordi han ikke klarte å si nei til den nydelige jenta som solgte dem. Hun skullle komme tilbake med bøkene og få betaling - men da var det fruen i huset som åpnet døra og takket høflig "Nei takk!"

Jeg er beinhard - sier (nesten alltid) Nei Takk! ...og det med helt ren samvittighet :-)

Kan du ikke gi meg litt beinhard viljestyrke, da? :)

Gjest Starling
Skrevet

De kan da ikke forlange at folk skal snakke engelsk til dem når de går på dørene i Norge! Så svar på norsk du! Det er det samme om de skjønner det, vitsen er at de ikke skal komme til orde slik at du blir 'mykgjort'. De skjønner iallefall hva du sa idet du lukker døra!

Lykke til!

Nei... Uff, klarer ikke å avbryte dem når de snakker heller, har det samme problemet med telefonselgere. Har klart å manne meg opp i forhold til tlf.selgere nå da, da er vel neste punkt å bare si "nei takk" og lukke døra til dørselgere. :)

Skrevet

Du sier nei før de får sagt noen ting.

Gjest printa
Skrevet

Si et bestemt, men høflig "nei". Da må de gå, om de ikke gjør det må du ta i bruk andre virkemidler, som å ringe politiet.

Sier du det, stikker de garantert. Iallfall om det er svindel,noe det sannsynlivis er.

Skrevet

Føler meg så dum når de ikke snakker norsk og må avvise dem på engelsk i tillegg! Og hvis jeg har penger, får jeg ikke til å lyve. Hrmf.

Hund har jeg ikke, bare to katter. Får trene dem opp til å bli skikkelig mannevonde, hihi. :)

Får du til å lyve når venninna di spør om hun er fin i det nye antrekket, når du egentlig synes det er helt redselsfullt? ;-)

Gjest Starling
Skrevet

Får du til å lyve når venninna di spør om hun er fin i det nye antrekket, når du egentlig synes det er helt redselsfullt? ;-)

Ja, men ikke særlig bra... :)

Skrevet

Ja, men ikke særlig bra... :)

Hvis du klarer å lyve for en venninne, så bør du jo kunne lyve for en tilfeldig dørselger, som ikke betyr noe for deg personlig en gang :-)

Sier ikke at det er lett å forandre hvordan man er, men du klarer det nok, hvis du går inn for det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...