Gå til innhold

Å holde avtaler

Gjest Respekt for andres tid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver med demoer. For ikke så lenge siden sto jeg på en messe, vi delte ut gaver til alle som bandt seg til en demo. De fikk gaven med seg der og da.

Så hva skjer når demoen nærmer seg? Jo jeg får meldig kvelden før (sent, så den ikke før dagen etter) om at de ikke kan ha demo likevel og ikke er interesert i å avtale noe ny demo. Jeg får ikke vite grunnen en gang. Jeg har forberedt meg til demoen psykisk, min mann måtte si nei en båttur med jobben fordi jeg skulle ha demo den kvelden. Vi har barn. Jeg har også sendt masse kataloger som jeg må legge ut for i tillegg til dyr frakt. Jeg har forberdt meg på å tjene noen kroner som jeg nå kan glemme.

Hva er det som går av folk? Skjønner de ikke at man ikke kan bare avlyse en avtale slik like før på denne måten uten at man har en god grunn? En liten melding er også utrolig feigt. Selv viser jeg respekt for andres tid og planlegging og forventer at dette er normal respekt.

Dette har jeg opplevd et par ganger i det siste. Eier ikke folk samvittighet lenger eller hva?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke del ut gaven før du har hatt demoen da.

Skrevet

Ikke del ut gaven før du har hatt demoen da.

Uansett om de får gave eller ikke på forhånd så er det dårlig gjort syns jeg.

Gjest Persille
Skrevet

Om dette er Tupperware så er det så mange andre som driver med det, at det skal veldig lite til før tre andre i samme vennekrets har hatt samme selskapet - og da har det ingen hensikt å holde enda ett.

Gjest pekka
Skrevet

Veldig dårlig gjort synes jeg, men noen er faktisk sånn, desverre. Jeg vil anbefale deg at du ringer til de som skal ha demo ca 2-3 dager før for å bekrefte avtalen. Da skal det noe til å avlyse den etterpå kanskje....

Gjest quando
Skrevet

Denne ringte da og meldte avbud. De fleste gjør ikke det engang.

Skrevet

Veldig dårlig gjort synes jeg, men noen er faktisk sånn, desverre. Jeg vil anbefale deg at du ringer til de som skal ha demo ca 2-3 dager før for å bekrefte avtalen. Da skal det noe til å avlyse den etterpå kanskje....

Jo jeg ringte noen dager i forveien og hun sa ja at hun skulle ha den da.

Skrevet

Om dette er Tupperware så er det så mange andre som driver med det, at det skal veldig lite til før tre andre i samme vennekrets har hatt samme selskapet - og da har det ingen hensikt å holde enda ett.

I dette tilfelle tror jeg ikke det. Jeg syns hun skyldte meg en forklaring i det minste.

Gjest pekka
Skrevet

Jo jeg ringte noen dager i forveien og hun sa ja at hun skulle ha den da.

Det var da som bare!! Vel, da bør du vel kanskje legge opp demo til dager som ikke kan ødelegge for familiens aktiviteter...

Skrevet

Denne ringte da og meldte avbud. De fleste gjør ikke det engang.

Det stemmer ikke. Jeg har aldri opplevd det du beskriver. Fikk du med deg det som sto i innlegget?

Gjest Persille
Skrevet

I dette tilfelle tror jeg ikke det. Jeg syns hun skyldte meg en forklaring i det minste.

Jeg føler meg ofte litt presset til å gå med på sånne ting, og jeg har ingen skrupler med å avlyse uten å informere nærmere om hvorfor.

Det har du vel strengt tatt ikke noe med heller?

Kanskje det bare kom noe i veien?

Skrevet

Det var da som bare!! Vel, da bør du vel kanskje legge opp demo til dager som ikke kan ødelegge for familiens aktiviteter...

Nå visste vikke om denne båtturen før lenge etter jeg hadde avtalt demoen.

Men altså, dette viser bare hvilke konsekvenser det kan få av og ikke holde en avtale.

Skrevet

Jeg føler meg ofte litt presset til å gå med på sånne ting, og jeg har ingen skrupler med å avlyse uten å informere nærmere om hvorfor.

Dette var ikke noe press. Det var kun spørsmål om de kunne tenke seg en demo. De sier ja og tar imot gaven og gjør ikke noe mere. Skamme seg burde de!

Gjest quando
Skrevet

Det stemmer ikke. Jeg har aldri opplevd det du beskriver. Fikk du med deg det som sto i innlegget?

Joda, jeg leste innlegget. Det finns folk som har gjort avtale om f eks å komme å se på og prøve en bruktbil, til et bestemt klokkeslett, en spesiell dag, og man tilpasser seg for å være hjemme. De ringer ikke engang og melder avbud. Slike folk bare gir blaffen.

Slik må man regne med. Spesielt om man driver som selger av et produkt til privatpersoner.

Skrevet

"Jeg føler meg ofte litt presset til å gå med på sånne ting, og jeg har ingen skrupler med å avlyse uten å informere nærmere om hvorfor."

Jeg synes man bør føle seg rimelig forpliktet hvis man på forhånd har mottat en gave for å holde en demo. Har man ikke lyst å ha demo, så tar man heller ikke imot en gave for jobben.

".........................................."

Skrevet

Det er da ikke noe uvanlig at folk bryter avtaler. Da vi skulle leie ut leiligheten vår og avtalte ulike tider med ulike personer, var det mange som bare lot være å komme og vi hørte ingenting fra dem.

Skrevet

Jeg har dessuten opplæring av professorer som har meldt seg på kurset noen få dager i forveien, men som også lar være å møte opp og gir heller ikke beskjed. Sånn er livet...

Skrevet

Det er da ikke noe uvanlig at folk bryter avtaler. Da vi skulle leie ut leiligheten vår og avtalte ulike tider med ulike personer, var det mange som bare lot være å komme og vi hørte ingenting fra dem.

Skjønner at det ikke er så uvanlig. Men skal man akseptere sånnt? Er det ikke dårlig gjort?

Hvem kan man stole på egentlig?

Gjest Persille
Skrevet

"Jeg føler meg ofte litt presset til å gå med på sånne ting, og jeg har ingen skrupler med å avlyse uten å informere nærmere om hvorfor."

Jeg synes man bør føle seg rimelig forpliktet hvis man på forhånd har mottat en gave for å holde en demo. Har man ikke lyst å ha demo, så tar man heller ikke imot en gave for jobben.

".........................................."

Nå har jeg aldri mottatt noe på forhånd da, jeg har bare blitt lovet belønninger i etterkant.

Skrevet

Nå har jeg aldri mottatt noe på forhånd da, jeg har bare blitt lovet belønninger i etterkant.

Det er selvfølgelig noe annet.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...