Gå til innhold

I morgen klipper jeg plena

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

sa jeg til min mor på telefonen i går, helligdag eller ei, det blåser jeg i:)

-Det gjør du IKKE, sa hun. Ingen klipper plen på slike dager.

-Jo JEG gjør det sa jeg og i helga skal jeg reise bort, derfor må jeg gjøre det nå. Den er lang som et uvær.

-Vent ihvertfall til etter kirketid da.

-Jada det skal jeg gjøre, og det er det jeg gjør nå. Venter til kirketida er over.

Når er kirketida vanligvis over foresten?

Og en annen ting. Er det noen av den yngre generasjonen som tar hensyn til slikt lenger?

Gjør dere det eller klipper dere plen når det passer dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du venter til 13.00 så har de fleste prestene avsluttet sin preken og kirkegjengerene har gått over på menighetskaffen.

Skrevet

17 mai er helligdag, resten er bare tull.

Gjest pekka
Skrevet

Jeg klipper når jeg vil. Vel, har en eldre dame som nabo så det gjøres ikke grytidlig. Etter kirketid vil jeg tro er rundt to tida. Da åpner nærbutikken nær kirke vet jeg.

Skrevet

Det hørtes nøyaktig ut som en samtale jeg også kunne hatt med min mor...:-)

Skrevet

Vi klipper plena som det passer oss selv, i likhet med de aller fleste naboene. Akkurat nå hører jeg en klipper, det bankes og hamres i nabolaget, så her er de i full gang som en vanlig hverdag...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Det hørtes nøyaktig ut som en samtale jeg også kunne hatt med min mor...:-)

Mødre altså:)

Gjest overleveren
Skrevet

Hva mener du med dette?

Skrevet

17. mai er jo IKKE en helligdag, da! Det er vel den eneste offentlige fridagen vi har som ikke er begrunnet i religion.

mariaflyfly
Skrevet

Venter til etter kirketida, men klipper plenen og henger ut tøy på helligdager, ja. Når skulle jeg ellers ha tid? ;)

Skrevet

Jeg ble opplært i at man ikke henger ut klær om søndagen. Hagearbeid var derimot OK. Etter kirketid er vel rundt kl 13.

Gjest midia
Skrevet

Det er nesten værre med nabo biler som tuter utenfor soveromsvinduet kl halv 7 en vanlig morgen når du selv kan sove til halv 8.

ååå kjenner hvor det irriterer meg.

Skrevet

17. mai er jo IKKE en helligdag, da! Det er vel den eneste offentlige fridagen vi har som ikke er begrunnet i religion.

1. mai.

Jeg liker å være litt annerledes.

Skrevet

B T W

Einar G ville ha bort 17. mai og gjøre 1. mai til nasjonaldag, da hen mente grunnlovsdagen tok for mye oppmerksomhet bort fra arbeidernes dag. Dessuten syns han 17 mai var for nasjonalisitisk. Svenskene synte 17 mai var FRYKTELIG nasjonalistisk, så de turde ikke ha noen nasjonaldag før nylig av skam for hva de gjorde under krigen. Det er litt kuriøst?

Skrevet

Jeg hadde i hvert fall heller klippet plenen på himmelspretten enn på 1.mai ;o)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg syns man må ta hensyn.

Dvs ikke bråkete aktiviteter før ca 13 helligdager.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Prøver å ta hensyn så langt det går. Liker ikke å drive med bråkete ting på søndager, men hvis det er helt krise, så må man jo bare. Det verste jeg vet er å høre "koret" av gressklippere starte i nabolaget når jeg vil slappe av på en søndag.

Gjest rattatataa
Skrevet

Klipper når det passer meg.

Slik har vi det her på feltet, heldigvis.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg hadde i hvert fall heller klippet plenen på himmelspretten enn på 1.mai ;o)

Jeg gjør gjerne begge deler.

Har holdt på i hagen i mange timer nå, og det kjennes som ryggen skal brekke i to.

Skrevet

JEg har ikke noe problemer med å klippe plenen på søndag eller helligdager. Men jeg venter til etter kirketid, dvs. til etter kl. 13.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...