Gå til innhold

American Idol

Anbefalte innlegg

Gjest Pyjama Pants
Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=117466

Jeg har ikke fulgt med, så jeg vet ikke om de er noe flinke. Men det som slår meg er at det ser ut som om juryen der borte har tatt sjansen på å la litt mer voksne mennesker gå videre.

Her hjemme har både Tor Milde og hun jury-berta uttalt at den som skal vinne Idol må være ung. Resultatet er at de siste årene har knapt noen av desiste 10 som har gått videre, rukket å barbere så mye som et kjønnshår. Så da får vi "idoler" som ennå ikke har utviklet noe særlig personlighet eller særpreg.

Skal man dømme etter DOL så er det ikke bare fjortissene som sitter hjemme på fredagskvelden og stemmer fram sine favoritter. Så det er ikke nødvendig for juryen å bare velge nypudrete boyband-gutter og tensing-jenter.

TV2 - skal dere kjøre nye runder, så finn en jury som ser litt lenger enn bare til barnerumpene.

Videoannonse
Annonse
hare1365380455
Skrevet

Jeg tror Norsk idol har en aldersgrense for å delta; det har de kanskje ikke i USA da? (Deltakerene må være minst .. år og ikke eldre enn ...)

Angelica :o)
Skrevet

Jeg tror Norsk idol har en aldersgrense for å delta; det har de kanskje ikke i USA da? (Deltakerene må være minst .. år og ikke eldre enn ...)

Jo..de har det der og.

Men den er høyere.

29 eller noe sånt :)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148556375' post='3130542]

Jo..de har det der og.

Men den er høyere.

29 eller noe sånt :)

Her er den vel ca. det samme?

Angelica :o)
Skrevet

Her er den vel ca. det samme?

Tror det.. 27 kanskje?

Jeg vet ikke altså.. Men jeg så en episode av American for ikke så lenge siden og da sa de at de hadde satt opp aldersgrensen dette året. Var et innslag om ei som fikk prøve seg i år pga høyere aldersgrense.. Men jeg husker ikke helt tallet (alderen)

Gjest Pyjama Pants
Skrevet

Ja, de har aldersgrense - jeg mener den er 27 eller 29. Men juryen velger hvem som skal gå videre i de innledende rundene, og de siste par årene har vel knapt noen over 20-22 kommet videre. Både Milde og damen har sagt til flere at "du er for gammel" til 24-27-åringene.

Gjest sandex
Skrevet

Kunne ikke ha vært mer enig!!! :)

Er så lei av idol-konseptet med bare 16-18-åringer

Skrevet

Plumpet innom American Idol på TV4, tror jeg det var, og jommen sto det en eldre kar på scenen og sang!

Men det må jo være en super idé å avskaffe aldersgrensen - artister i alle aldre gir seere i alle aldre, nå er jo Idol et sirkus for 7-åringer!

Ikke at det plager meg eller noe, men sånn inntektsmessig for TV2 og underholdningsmessig for oss andre.

Slipp flere til, sier jeg.

Gjest karl jularbo
Skrevet

Plumpet innom American Idol på TV4, tror jeg det var, og jommen sto det en eldre kar på scenen og sang!

Men det må jo være en super idé å avskaffe aldersgrensen - artister i alle aldre gir seere i alle aldre, nå er jo Idol et sirkus for 7-åringer!

Ikke at det plager meg eller noe, men sånn inntektsmessig for TV2 og underholdningsmessig for oss andre.

Slipp flere til, sier jeg.

Dette er for tenåringer.

Bare svoksne skrullinger deltar i noe sånt.

Skrevet

Dette er for tenåringer.

Bare svoksne skrullinger deltar i noe sånt.

Grunnen til at det er for tenåringer, er pga aldersgrensen. Jeg er sikker på at mange voksne ellers ville meldt seg på. Noe TV2 ville tjent masse på, og underholdningen ville favnet bredere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...