mariaflyfly Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Har ca ei uke igjen av bindingstida med føkkings Netcom, og skal da ha et abonnement som bruker Telenors nett. Netcom har nesten ikke dekning der jeg bor, selv om de selvsagt mener dekninga er helt fin. Når man må henge ut av soveromsvinduet i annen etg for å ha brukbar dekning, sier det seg sjøl at jeg ikke gidder mer. Jeg har skjønt at mange er misfornøyde med Telenor. Hvilken leverandør anbefaler dere? Jeg snakker MYE i telefonen, og har Active talk i dag. Har noen kanskje en bra telefon å anbefale også? Har Sony Ericson K700i i dag, og har egentlig vært greit fornøyd med den det året jeg har hatt den, bortsett fra at joysticken er elendig nå, og batteriet begynner å bli veldig dårlig. Anyone? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg spurte om samme sak igår og da ble jeg tipset om denne siden her.. www.telepriser.no.. en genial nettside! 0 Siter
Excelsion Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Må huske det at det kan være mobilens feil at du ikke har dekning. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg gjorde en sånt søk på en kalkulatur her forleden, og kom fram til at jeg ville spare 3-400 kroner i måneden (!) på å bytte fra fuckings Netcom til Tele2 Champion. Sjekk det ut du også. Min bindingstid går ut om to uker, og jeg sendte bestillingen til Tele2 via nettet forrige natt. Allerede ser jeg at Netcom har forsøkt å ringe meg på mobilen, og de har sendt meg en sms og opplyst meg om at det koster meg 375 kroner å bryte bindingstida. Men den går jo ut om to uker og Tele2 bruker visstnok inntil en måned på å overføre telefonnummeret fra Netcom, så jeg antar jeg er safe. Men jeg tenkte jeg skulle ringe fuckings Netcom og høre nå. Vel, vås. Finn en mobilkalkulator og finn ut hva som lønner seg for deg. Jeg vil tro Tele2 Champion kommer godt ut. Men Tele2 er merkelige. Tele2 Champion (de bruker forresten linjene til Telenor) har ingen månedavgift og det koster 0,54 øre minuttet uansett hvem du ringer til. SMS og MMS er billigere her enn i deres øvrige abonnementer. Ringekostnaden også. Likevel har de abonnementer som koster rundt 200 kroner i måneden. 200 kroner i måneden for dyrere ringing, dyrere sms og dyrere mms. Merkelig. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Jeg spurte om samme sak igår og da ble jeg tipset om denne siden her.. www.telepriser.no.. en genial nettside! Takk! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Jeg gjorde en sånt søk på en kalkulatur her forleden, og kom fram til at jeg ville spare 3-400 kroner i måneden (!) på å bytte fra fuckings Netcom til Tele2 Champion. Sjekk det ut du også. Min bindingstid går ut om to uker, og jeg sendte bestillingen til Tele2 via nettet forrige natt. Allerede ser jeg at Netcom har forsøkt å ringe meg på mobilen, og de har sendt meg en sms og opplyst meg om at det koster meg 375 kroner å bryte bindingstida. Men den går jo ut om to uker og Tele2 bruker visstnok inntil en måned på å overføre telefonnummeret fra Netcom, så jeg antar jeg er safe. Men jeg tenkte jeg skulle ringe fuckings Netcom og høre nå. Vel, vås. Finn en mobilkalkulator og finn ut hva som lønner seg for deg. Jeg vil tro Tele2 Champion kommer godt ut. Men Tele2 er merkelige. Tele2 Champion (de bruker forresten linjene til Telenor) har ingen månedavgift og det koster 0,54 øre minuttet uansett hvem du ringer til. SMS og MMS er billigere her enn i deres øvrige abonnementer. Ringekostnaden også. Likevel har de abonnementer som koster rundt 200 kroner i måneden. 200 kroner i måneden for dyrere ringing, dyrere sms og dyrere mms. Merkelig. Takk, skal sjekke ut litt næmere. 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg gjorde en sånt søk på en kalkulatur her forleden, og kom fram til at jeg ville spare 3-400 kroner i måneden (!) på å bytte fra fuckings Netcom til Tele2 Champion. Sjekk det ut du også. Min bindingstid går ut om to uker, og jeg sendte bestillingen til Tele2 via nettet forrige natt. Allerede ser jeg at Netcom har forsøkt å ringe meg på mobilen, og de har sendt meg en sms og opplyst meg om at det koster meg 375 kroner å bryte bindingstida. Men den går jo ut om to uker og Tele2 bruker visstnok inntil en måned på å overføre telefonnummeret fra Netcom, så jeg antar jeg er safe. Men jeg tenkte jeg skulle ringe fuckings Netcom og høre nå. Vel, vås. Finn en mobilkalkulator og finn ut hva som lønner seg for deg. Jeg vil tro Tele2 Champion kommer godt ut. Men Tele2 er merkelige. Tele2 Champion (de bruker forresten linjene til Telenor) har ingen månedavgift og det koster 0,54 øre minuttet uansett hvem du ringer til. SMS og MMS er billigere her enn i deres øvrige abonnementer. Ringekostnaden også. Likevel har de abonnementer som koster rundt 200 kroner i måneden. 200 kroner i måneden for dyrere ringing, dyrere sms og dyrere mms. Merkelig. Jeg forstod det slik at du må vente til bindingstiden er utgått, før du i det hele tatt kan bestille nytt abonnement. Mitt går ut i midten av juni, og hvis jeg kjøper ny telefon med binding i dag må jeg betale 350,- i straffegebyr.. Det fikk jeg vite da jeg undersøkte vaffal. Men det kommer an på da, i midten av juni er det ca 11 mnd siden jeg bandt meg, altså kan jeg droppe ut litt før 12 mnd's-perioden er over. Det at du har 2 uker igjen, er det før den siste måneden man kan droppe ut? For da må du vente.. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg forstod det slik at du må vente til bindingstiden er utgått, før du i det hele tatt kan bestille nytt abonnement. Mitt går ut i midten av juni, og hvis jeg kjøper ny telefon med binding i dag må jeg betale 350,- i straffegebyr.. Det fikk jeg vite da jeg undersøkte vaffal. Men det kommer an på da, i midten av juni er det ca 11 mnd siden jeg bandt meg, altså kan jeg droppe ut litt før 12 mnd's-perioden er over. Det at du har 2 uker igjen, er det før den siste måneden man kan droppe ut? For da må du vente.. Jeg fikk en melding fra Netcom forleden hvor de nevnte at det ville koste meg 375 kroner hvis jeg brøt bindetida. Og så leste jeg på Tele2 side sider at det ikke gikk an å melde seg inn hvis man var bundet til noen andre, noe jeg er. Men jeg har ikke hørt noe fra dem om at jeg må vente. Min bindetid går ut 9. juni, og jeg forstår det sånn at Tele2 bruker inntil 4 uker på å få sendt meg et sim-kort, altså må jeg bruke Netcom fram til da. Altså vil jeg tro jeg ikke bryter noen bindingstid. Med mindre tele2 er jævla raske, da. Men jeg burde kanskje ringe dem og høre. Jeg har jo ikke lyst til å betale 375 kroner til Netcom. Jeg har gitt dem mer enn nok i 10 år. 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg fikk en melding fra Netcom forleden hvor de nevnte at det ville koste meg 375 kroner hvis jeg brøt bindetida. Og så leste jeg på Tele2 side sider at det ikke gikk an å melde seg inn hvis man var bundet til noen andre, noe jeg er. Men jeg har ikke hørt noe fra dem om at jeg må vente. Min bindetid går ut 9. juni, og jeg forstår det sånn at Tele2 bruker inntil 4 uker på å få sendt meg et sim-kort, altså må jeg bruke Netcom fram til da. Altså vil jeg tro jeg ikke bryter noen bindingstid. Med mindre tele2 er jævla raske, da. Men jeg burde kanskje ringe dem og høre. Jeg har jo ikke lyst til å betale 375 kroner til Netcom. Jeg har gitt dem mer enn nok i 10 år. Du må nok vente, hvis du skal slippe straffegebyr ja :-) Siden du allerede har fått varsel og, så er det vel litt tvil om det. Uansett hvor lang tid det nye selskapet bruker.. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Du må nok vente, hvis du skal slippe straffegebyr ja :-) Siden du allerede har fått varsel og, så er det vel litt tvil om det. Uansett hvor lang tid det nye selskapet bruker.. Nja, jeg vet ikke. Jeg meldte meg inn i Tele2 via nettet, og de har ikke bemerket det. Selv om det står klart og tydelig (noe jeg først så i dag) at de ikke godtar innmeldinger fra folk med bindingstid hos andre. Og Netcom kan jo ikke pese meg hvis jeg bruker dem lenger enn til 9. juni, noe jeg mest sannsynligvis kommer til å gjøre. For det tar visst tid når et nummer må overføres fra et selskap til et annet. Men jeg skal ringe Tele2 og høre til mandag. 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Nja, jeg vet ikke. Jeg meldte meg inn i Tele2 via nettet, og de har ikke bemerket det. Selv om det står klart og tydelig (noe jeg først så i dag) at de ikke godtar innmeldinger fra folk med bindingstid hos andre. Og Netcom kan jo ikke pese meg hvis jeg bruker dem lenger enn til 9. juni, noe jeg mest sannsynligvis kommer til å gjøre. For det tar visst tid når et nummer må overføres fra et selskap til et annet. Men jeg skal ringe Tele2 og høre til mandag. "For det tar visst tid når et nummer må overføres fra et selskap til et annet." Ja, det tar tid. Husker jeg ble litt tatt på senga av det en gang, og diskuterte med telefonselskapet om det er sånn at man skal være uten telefon den perioden da, og ja, det måtte man regne med, sa personen. Halleluja. Jeg sto der med et gammelt sim-kort som ikke virket lenger, mens det nye tok tid... Jeg fikk faktisk ordnet det i den telefonsamtalen, men det var ikke slik man pleide gjøre det, egentlig. Jeg skulle egentlig ikke kunne bruke telefonen i den tiden. Dette er noen år siden, så jeg husker ikke helt hva og hvordan, og sånn - bare at jeg fant ut at jeg sto der uten en telefon jeg kunne bruke, fordi jeg måtte vente på det nye selskapet.. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 "For det tar visst tid når et nummer må overføres fra et selskap til et annet." Ja, det tar tid. Husker jeg ble litt tatt på senga av det en gang, og diskuterte med telefonselskapet om det er sånn at man skal være uten telefon den perioden da, og ja, det måtte man regne med, sa personen. Halleluja. Jeg sto der med et gammelt sim-kort som ikke virket lenger, mens det nye tok tid... Jeg fikk faktisk ordnet det i den telefonsamtalen, men det var ikke slik man pleide gjøre det, egentlig. Jeg skulle egentlig ikke kunne bruke telefonen i den tiden. Dette er noen år siden, så jeg husker ikke helt hva og hvordan, og sånn - bare at jeg fant ut at jeg sto der uten en telefon jeg kunne bruke, fordi jeg måtte vente på det nye selskapet.. Det gikk (dessverre) mye raskere enn planlagt. Fikk sim-kortet i dag, med beskjed om at jeg må bytte sim-kort sjette i sjette en eller anngen gang om natta. Altså 3 dager før bindingstida mi med Netcom går ut. Jeg skal ringe dem til mandag, forklare problemet mitt og forsøke å utsette det i 3 dager, for å unngå å betale gribbene hos Netcom 375 kroner. Men akkurat nå kan det se ut som om det var urutitnert av meg å tegne nytt abonnement før bindingstidas utløp. 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Det gikk (dessverre) mye raskere enn planlagt. Fikk sim-kortet i dag, med beskjed om at jeg må bytte sim-kort sjette i sjette en eller anngen gang om natta. Altså 3 dager før bindingstida mi med Netcom går ut. Jeg skal ringe dem til mandag, forklare problemet mitt og forsøke å utsette det i 3 dager, for å unngå å betale gribbene hos Netcom 375 kroner. Men akkurat nå kan det se ut som om det var urutitnert av meg å tegne nytt abonnement før bindingstidas utløp. Litt sure penger det der, ja! Håper de kan hjelpe deg da :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.