Gjest Klikli Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Hyperkobling og lenke er det samme. Mens hypertekst sikkert er slik hun under meg sier, tekst med lenker i. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Hyperkobling og lenke er det samme. Mens hypertekst sikkert er slik hun under meg sier, tekst med lenker i. Takk for svar! 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Hypertekst er tekst med lenker i. Takk for svar! Du vet vel ikke også tilfeldigvis hvordan jeg kan lage det? :-) 0 Siter
keinstein Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Lenke er en adresse - sti til en mappe eller fil. Hypertext er et databasesystem som linker sammen ulike objekter, som tekst, bilder, musikk, mapper, filer osv. 0 Siter
keinstein Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Takk for svar! Du vet vel ikke også tilfeldigvis hvordan jeg kan lage det? :-) Med Notepad. He-he. %SystemRoot%\system32\notepad.exe 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Lenke er en adresse - sti til en mappe eller fil. Hypertext er et databasesystem som linker sammen ulike objekter, som tekst, bilder, musikk, mapper, filer osv. Har du et eksempel på en hypertekst? Lenke til en f.eks.? hehe... :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Med Notepad. He-he. %SystemRoot%\system32\notepad.exe Så man skal ha et spesielt program for å lage hypertekster? 0 Siter
keinstein Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Har du et eksempel på en hypertekst? Lenke til en f.eks.? hehe... :-) Det fins mange typer, men det de har felles er at det vanligvis går an å klikke på punkter og områder i teksten du leser for å få tilgang til data, f eks linker til andre sider, musikk, lyder, databaser osv. Det er en samlebetegnelse. 0 Siter
keinstein Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Så man skal ha et spesielt program for å lage hypertekster? En gruppe programmer, vandlivis editorer, men også generatorer som f eks lager ulike typer hypertekst mer eler mindre automatisk. Noen typer hypertekst kan også selv lage hypertekst. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Det fins mange typer, men det de har felles er at det vanligvis går an å klikke på punkter og områder i teksten du leser for å få tilgang til data, f eks linker til andre sider, musikk, lyder, databaser osv. Det er en samlebetegnelse. Regnes de røde "pekerne" i første avsnitt av artikkelen under hypertekster? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=304429 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 En gruppe programmer, vandlivis editorer, men også generatorer som f eks lager ulike typer hypertekst mer eler mindre automatisk. Noen typer hypertekst kan også selv lage hypertekst. Så ser det ikke ut som om jeg kan lage hypertekst. Takk for svar! 0 Siter
keinstein Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Regnes de røde "pekerne" i første avsnitt av artikkelen under hypertekster? http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=304429 Det vil jeg tro. Ikke alle "klikkbare" punkter eller sider er hypertext, men kan være produkt av ulike programmeringsspråk og applikasjoner, f eks Flash. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Det vil jeg tro. Ikke alle "klikkbare" punkter eller sider er hypertext, men kan være produkt av ulike programmeringsspråk og applikasjoner, f eks Flash. Takk for grundige svar! 0 Siter
keinstein Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Takk for grundige svar! Jeg tror vi kan kalle hypertekst en metodikk - metode. Les og klikk. I Wikipedia.no brukes det mye. 0 Siter
keinstein Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Så ser det ikke ut som om jeg kan lage hypertekst. Takk for svar! Html hypertekst, hvis DOL vil ta det: " Hallo verden! " 0 Siter
keinstein Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Html hypertekst, hvis DOL vil ta det: " Hallo verden! " Det gikk bra. Lagre strengen uten tegnene " som en fil fra Notepad/Notisblokk med navn hallo.html og dobbeltklikke på den i Explorer. Da skal du se ordene Hallo verden! på siden som kommer. Det er en form for hypertekst, men uten linker i. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Html hypertekst, hvis DOL vil ta det: " Hallo verden! " Ser ikke sånn ut... 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Det gikk bra. Lagre strengen uten tegnene " som en fil fra Notepad/Notisblokk med navn hallo.html og dobbeltklikke på den i Explorer. Da skal du se ordene Hallo verden! på siden som kommer. Det er en form for hypertekst, men uten linker i. Jeg prøver... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.