Gjest overleveren Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Hvor faller jeg mer til ro på helge- og helligdager? Hvorfor skriver jeg mindre utagerende på slike dager? Jo, det er fordi det er et grunnleggende problem for meg at jeg ikke yter noen økonomisk godtgjørende innsats til dette samfunnet. Jeg må la denne tanken få hvile ut nå. Kanskje er det også denne som bidrar til å gjøre meg sliten. 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Bra tenkt! Skamfølelse er en av de mest energitappende emosjoner man har. Enten den er reell eller innbilt. I alle fall er det alltid veldig godt når man har tenkt en tanke til ende og skjønt noe om seg sjøl (som sagt, enten den følelsen man har klart å få skikkelig tak i, kommer av noe reelt eller ikke). Jeg syns ikke at du har grunn til å føle deg mindreverdig om du ikke "jobber for samfunnet og alle de andre" men går på trygd eller noe. Men følelsen av å være mindreverdig er ikke noe du innbiller deg. Den er reell. Nå begynner jaggu meg jeg også her ... 0 Siter
Gjest overleveren Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Bra tenkt! Skamfølelse er en av de mest energitappende emosjoner man har. Enten den er reell eller innbilt. I alle fall er det alltid veldig godt når man har tenkt en tanke til ende og skjønt noe om seg sjøl (som sagt, enten den følelsen man har klart å få skikkelig tak i, kommer av noe reelt eller ikke). Jeg syns ikke at du har grunn til å føle deg mindreverdig om du ikke "jobber for samfunnet og alle de andre" men går på trygd eller noe. Men følelsen av å være mindreverdig er ikke noe du innbiller deg. Den er reell. Nå begynner jaggu meg jeg også her ... Hva mener du med skamfull i denne sammenhengen? Og hva med følelsen av å være mindreverdig, at den ikke er innbilning, men reell? 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Når du sier du tror det er et grunnleggende problem for deg at du ikke yter noe, samfunnsmessig sett, og at det er derfor du føler deg lettere på når alle har fri - så tenkte jeg, og prøvde å si, at vi har lett for å skamme oss over ting vi ikke trenger å skamme oss for. Det var egentlig bare det. For egen regning la jeg til at det alltid kjennes godt å ha skjønt noe om seg sjøl. Jeg kjenner ikke deg, og vil ikke at du skal legge noe mer i det enn jeg mente. Det var godt ment. 0 Siter
Gjest overleveren Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Når du sier du tror det er et grunnleggende problem for deg at du ikke yter noe, samfunnsmessig sett, og at det er derfor du føler deg lettere på når alle har fri - så tenkte jeg, og prøvde å si, at vi har lett for å skamme oss over ting vi ikke trenger å skamme oss for. Det var egentlig bare det. For egen regning la jeg til at det alltid kjennes godt å ha skjønt noe om seg sjøl. Jeg kjenner ikke deg, og vil ikke at du skal legge noe mer i det enn jeg mente. Det var godt ment. Tusen takk!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.