Gå til innhold

skremmende....jeg er

Anbefalte innlegg

Gjest Miffy-Mooo
Skrevet

Ja, nå er seks år på universitetet over, og jeg er Cand.Psychol. Skremmende....JEG liksom. Noen andre som har følt det sånn etter endt utdannelse? Litt sånn "gulp"?

Skal nok gå bra.....

Forresten..hvordan er jobb-markedet for psykologer for tiden? Noen som vet..?

Videoannonse
Annonse
Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det er helt sikkert jobber å få. Har inntrykk av at samfunnet skriker etter psykologer. Vet ikke så mye om de faste stillingene, men hvis du starter egen praksis får du helt sikkert kunder.

Lykke til! Sikkert en spennende tid, det der...

Skrevet

Jeg kjenner litt på den samme følelsen, selv om jeg ikke er helt ferdig med eksamen enda. Skummelt å skulle stå på egne bein ja.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Normalt.

Kjenner meg i alle fall igjen.

Det går over....!

;-)

Skrevet

Kan du fortelle litt om studiet? Er det stort arbeidspress? Kan man f.eks ha ekstrajobber ved siden av og fortsatt klare det? Hvilke typer praksiser har dere? Vet du noe om kravet for å gå videre et førsteåret? Vil du anbefale studiet til andre?

Jeg bare synes det høres så interessant ut.

Gjest Miffy-Mooo
Skrevet

Kan du fortelle litt om studiet? Er det stort arbeidspress? Kan man f.eks ha ekstrajobber ved siden av og fortsatt klare det? Hvilke typer praksiser har dere? Vet du noe om kravet for å gå videre et førsteåret? Vil du anbefale studiet til andre?

Det er vanskelig å si noe om hvorvidt studiet er interessant, fordi det jo kommer meget an på dine personlige interesser. Men, psykologi er jo også et emne som nesten de fleste finner interessant. Selv om det høres ut som en stor klisje, så stemmer det faktisk at en lærer _enormt_ mye om seg selv og andre.

Det er selvfølgelig et hardt studie, med masse lesing, men om du syns det er interessant, så går det jo utrolig mye lettere. Men det er endel "basic" ting, spes. i de første årene, som kanskje ikke er så super-interessant. Man skal jo f.eks igjennom relativt "hard" statistikk, nevropsykologi etc etc

Praksisen jeg har hatt har innebært å jobbe som psykolog for mine egne pasienter, under supervisjon av en autorisert psykolog. MEGET interessant! Når jeg ser tilbake på det, syns jeg absolutt studiet kan anbefales, men jeg er også lidenskapelig opptatt av psykologi.

Kravet for å gå videre etter gr.faget krever ganske gode karakterer i snitt, det kan du gå inn og se på de forskjellige universiteter. Men det regnes for å være "vanskelig"..selv om det jo er relativt.

Lykke til!

Gjest Destini
Skrevet

Hvor bor du da? Vet at det er ledige stillinger i midt-norge.

Og, vil du jobbe med barn eller voksne?

Gjest Miffy-Mooo
Skrevet

Hvor bor du da? Vet at det er ledige stillinger i midt-norge.

Og, vil du jobbe med barn eller voksne?

Jeg er veldig åpen både med hensyn til sted og hva jeg vil jobbe med. Men jeg ville foretrukket å jobbe med barn, ettersom jeg gjennom studiet har fokusert på barne- og utviklings psykologi i den grad jeg har kunnet.

Men..vi får se. Som helt nyutdannet må man jo være litt fleksibel tror jeg nok.

Skrevet

Ynnskyld at jeg spør, men vet du hva psykolog lønninger ligger på? Med tanke på det lange studiet så skal man jo kunne nedbetale lån etterpå? Tror du det hadde gått greit å ha jobb ved siden av?

Gjest Miffy-Mooo
Skrevet

Ynnskyld at jeg spør, men vet du hva psykolog lønninger ligger på? Med tanke på det lange studiet så skal man jo kunne nedbetale lån etterpå? Tror du det hadde gått greit å ha jobb ved siden av?

Det ville sikkert være mulig å ha en jobb ved siden av, så sant det ikke tok opp for mye tid. Problemet ville jo vært i eksamens periodene..det vil nok kreve mer selv-disiplin og god organisering av tid.

Jeg vet faktisk ikke helt hva lønningene ligger på, men venner av meg får fra 320-360 000 som nybegynnere. Tror det er bedre lønninger i distriktene.

Skrevet

Gratulerer kjempemasse!!!

Jeg kjente også litt på det når jeg var ferdig med 5 års utdannelse, men det gikk over...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...