Gå til innhold

Den ekstreme formen av kvinnelig omskjæring

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinnelig omskjæring på sitt verste.
Skrevet

Advarsel: linken er grafisk og kan være fæl å se på for enkelte. Du er herverd advart.

Infibulation kalles det. Og alt fjernes og så syes det igjen.

Dette praktiseres i noen afrikanske land, spesielt i Somalia.

Det er det 100% av alle kvinnene som blir omskjært slik som linken nedenunder viser.

Jeg begriper ikke at disse kvinnene klarer å

a) føde. De må jo klippes opp hele veien. Og så syes igjen.

B) noen gang blir undersøkt av en gynekolog. De kommer jo ikke til så evnt problemer blir jo ikke sjekket. Slik det er gjensydd så må det jo være et godt sted for bakterier å yngle. Man får jo ikke vasket seg ordentlig.

c) mensen tar visst evigheter å bli ferdig ettersom en og en dråpe klarer bare å passere det lille hullet.

d) å ha sex. HVORDAN er det mulig? I det lille hullet? Må jo gjøre SYKT vondt? Det lille gjensydde hullet er jo ikke elastisk slik skjeden er. Har også lest at noen jenter må klippes litt opp før mannen kan penetreres.

Det hele er grusomt og jeg forstår ikke at dette kan forsvares på NOEN som helst måte.

Jeg vil advare mot å se på linken, det er grafisk og kan være sterkt for noen å ta inn.

http://www.middle-east-info.org/league/somalia/fmgpictures.htm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke inn å se på linken, men har opplevd flere kvinner som må inn til et inngrep for å "åpne" opp slik at de kan ha samleie på normal måte. Også noen unge jenter med magesmerter og infeksjoner fordi mye av menstruasjonsblodet ikke kommer ut. Det er helt forferdelige lidelser de påfører dem. En lege som har jobbet i afrika kunne fortelle om utallige jenter som dør under fødsel fordi barnet ikke kommer ut. Og de greier ikke å få inn mer enn en lillefinger når de skal ta GU.

Skrevet

Det var pent av deg å advare mot linken, for det var virkelig ikke pent.

Jeg skjønner ikke at sånt går an. Ufattelig grusomt.

Hvor gamle er jentene når dette blir gjort? Og bedøvelse brukes sikkert ikke!

Uffamin, det er jo supervondt bare å få et lite rift nedentil...

Skrevet

Jeg kjenner ei jente fra Somalia, som jeg har spurt masse om det der. Hun er omskjært, men fikk det heldigvis gjort under bedøvelse. De kuttet av alt, og sydde igjen så det kun var et lite hull igjen som mensen og urin skulle kunne passere gjennom.

Ikke før hun ble gift skulle dette kunne "åpnes" igjen, og det var mannen sin oppgave. Han skulle trenge gjennom, slik at det revnet.

Da hun ble gift, var det mannen hennes som fikk den oppgaven. Hun sa det var vanvittig vondt, men "sånn var det bare".

Herrejemini, sier jeg bare...

I ettertid har de et helt vanlig sexliv, og hun opplever ingen smerter, men i mitt stille sinn tenker jeg nå mitt jeg, da... AU!

Gjest rister på hodet.
Skrevet

Jeg kjenner ei jente fra Somalia, som jeg har spurt masse om det der. Hun er omskjært, men fikk det heldigvis gjort under bedøvelse. De kuttet av alt, og sydde igjen så det kun var et lite hull igjen som mensen og urin skulle kunne passere gjennom.

Ikke før hun ble gift skulle dette kunne "åpnes" igjen, og det var mannen sin oppgave. Han skulle trenge gjennom, slik at det revnet.

Da hun ble gift, var det mannen hennes som fikk den oppgaven. Hun sa det var vanvittig vondt, men "sånn var det bare".

Herrejemini, sier jeg bare...

I ettertid har de et helt vanlig sexliv, og hun opplever ingen smerter, men i mitt stille sinn tenker jeg nå mitt jeg, da... AU!

"Ikke før hun ble gift skulle dette kunne "åpnes" igjen, og det var mannen sin oppgave. Han skulle trenge gjennom, slik at det revnet."

Hva i h*lvete er poenget med det da? At jenta skal ha den mest smertefulle opplevelsen noensinne fordi mannen absolutt skal penetrere et knøttlite hull?

Hva slags menn vil ønske noe så grusomt mot den han er glad i da!?

Greit nok med muslimene som vil at jenta skal være jomfru osv. Der er jo jenta intakt og vi går jo alle gjennom vår første penetrering.

Men det er jo unaturlig å sy igjen hele greia med et knøttlite hull som skal revnes opp under den første akten!

For å ikke si barbarisk!

Skrevet

"Ikke før hun ble gift skulle dette kunne "åpnes" igjen, og det var mannen sin oppgave. Han skulle trenge gjennom, slik at det revnet."

Hva i h*lvete er poenget med det da? At jenta skal ha den mest smertefulle opplevelsen noensinne fordi mannen absolutt skal penetrere et knøttlite hull?

Hva slags menn vil ønske noe så grusomt mot den han er glad i da!?

Greit nok med muslimene som vil at jenta skal være jomfru osv. Der er jo jenta intakt og vi går jo alle gjennom vår første penetrering.

Men det er jo unaturlig å sy igjen hele greia med et knøttlite hull som skal revnes opp under den første akten!

For å ikke si barbarisk!

Ja, ikke sant? Det høres helt grusomt ut, og det var helt forjævlig vondt også, i følge henne.

"Det blødde ikke så mye, men det var kjempevondt. Likevel visste jeg at det var sånn det skulle gjøres, så jeg hadde ikke noe jeg skulle sagt om det uansett. Det var bare å finne seg i det"..

Huff,jeg grøsser...

Skrevet

Grusomt! Hva er egentlig meningen med kvinnelig omskjæring?

Gjest Calóni
Skrevet

Det var pent av deg å advare mot linken, for det var virkelig ikke pent.

Jeg skjønner ikke at sånt går an. Ufattelig grusomt.

Hvor gamle er jentene når dette blir gjort? Og bedøvelse brukes sikkert ikke!

Uffamin, det er jo supervondt bare å få et lite rift nedentil...

De kan være så gamle som 10 år...Det gjøres av de eldre kvinnene, i et eget rituale. Når ungene er såpass store kan det kreve både 2 og 3 voksne damer for å holde dem fast, og enkelte dør av sjokk eller blør i hjel. Ungene gråter i en uke etterpå.

Det der leste jeg i en artikkel. Og det er nøyaktig innholdet jeg leste, for det der brant seg såpass godt fast i hukommelsen min..

Skrevet

De kan være så gamle som 10 år...Det gjøres av de eldre kvinnene, i et eget rituale. Når ungene er såpass store kan det kreve både 2 og 3 voksne damer for å holde dem fast, og enkelte dør av sjokk eller blør i hjel. Ungene gråter i en uke etterpå.

Det der leste jeg i en artikkel. Og det er nøyaktig innholdet jeg leste, for det der brant seg såpass godt fast i hukommelsen min..

Å herlighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...