Gjest Absolutt ikke nå Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg har en diagnose som gjør at det å gå på do er et lite helvete. På et annet forum her så jeg en lege skrive noe ang. "å spise ting som gir lite avføring". Er det noen som har noen ideer/tips om hvilke matvarer dette kan være? 0 Siter
Gjest lizzzy Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Det er stort sett matvarer som du ikke har så godt av, så jeg tror ikke at det er så smart. 0 Siter
Gjest Absolutt ikke nå Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Det er stort sett matvarer som du ikke har så godt av, så jeg tror ikke at det er så smart. Jeg er villig til å prøve alt uansett. 0 Siter
Gjest Tørrespør Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Hvilken diagnose er det som gir slike problemer? 0 Siter
Gjest Absolutt ikke nå Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Hvilken diagnose er det som gir slike problemer? Noe med tarmen. 0 Siter
Gjest Tørrespør Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Noe med tarmen. Ja selvfølgelig, men hva da? Lettere å komme med råd om man vet eksakt hva. 0 Siter
Elis31 Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Kanskje frukt og grønt, da det mest inneholder vann. Ellers gjør jo fibertabletter at mana har mindre menn hyppigere avføring. 0 Siter
Tottlå Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Kanskje frukt og grønt, da det mest inneholder vann. Ellers gjør jo fibertabletter at mana har mindre menn hyppigere avføring. For mye frukt og grønt er vel avførende?!?? 0 Siter
Gjest Absolutt ikke nå Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Ja selvfølgelig, men hva da? Lettere å komme med råd om man vet eksakt hva. Jeg har bare smerter ved avføring fordi tarmen ikke funker slik den skal. 0 Siter
Gjest ca samme problem.. Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Havregrynsgrøt! Bare vann og havregryn, med litt salt og sukker i! Greit nok å spise og det er faktisk med å smøre tarmen, så det ikke blir så vondt! Men hva skjer om du spiser lite da? Blir det ikke bare vondere da? Det ble det ihvertfall med meg! 0 Siter
Gjest linfrø Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg har bare smerter ved avføring fordi tarmen ikke funker slik den skal. prøv linfrø. 1-3 spiseskjeer. De har noe på helsekost og, frukt og fiber tyggeterninger. Virker som bare det, men jeg fikk veldig vondt i magen. Men linfrø ble redningen. Billig og. du kan blande meg yoghurt el frokostblanding, eller knaske som de er.. 0 Siter
Gjest Tørrespør Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg har bare smerter ved avføring fordi tarmen ikke funker slik den skal. Spis ting som er kremaktig uten harde biter av noe slag, og som samtidig ikke er stoppende. Du må jo ha mat for å leve, men du kan drikke mye vitamindrikker og ta vitamin og mineraltilskudd. Mos maten i en foodprosessor så du slipper biter som stikker. 0 Siter
Gjest Tørrespør Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 prøv linfrø. 1-3 spiseskjeer. De har noe på helsekost og, frukt og fiber tyggeterninger. Virker som bare det, men jeg fikk veldig vondt i magen. Men linfrø ble redningen. Billig og. du kan blande meg yoghurt el frokostblanding, eller knaske som de er.. Linfrø vil stikke og gjøre vondt, de løser seg ikke helt opp tror jeg. 0 Siter
Gjest ca samme problem Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 prøv linfrø. 1-3 spiseskjeer. De har noe på helsekost og, frukt og fiber tyggeterninger. Virker som bare det, men jeg fikk veldig vondt i magen. Men linfrø ble redningen. Billig og. du kan blande meg yoghurt el frokostblanding, eller knaske som de er.. Skal man spise Linfrø bør man ha en hestemage, de slår seg til nedover systemet og begynner faktisk å spire!! Ikke noe for folk med mage tarm problemer altså! Men jeg vet jo ikke om dama har en diagnose da, hmm... 0 Siter
Gjest Absolutt ikke nå Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Havregrynsgrøt! Bare vann og havregryn, med litt salt og sukker i! Greit nok å spise og det er faktisk med å smøre tarmen, så det ikke blir så vondt! Men hva skjer om du spiser lite da? Blir det ikke bare vondere da? Det ble det ihvertfall med meg! Det blir kanskje litt verre når jeg spiser veldig lite, men tenkte kanskje det funket å spise "mye" av noe som ikke gir mye avføring. Takk for tips ang. havregrøt. 0 Siter
Gjest Absolutt ikke nå Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Skal man spise Linfrø bør man ha en hestemage, de slår seg til nedover systemet og begynner faktisk å spire!! Ikke noe for folk med mage tarm problemer altså! Men jeg vet jo ikke om dama har en diagnose da, hmm... Diagnose og diagnose. Jeg har fått konstantert kraftige kramper i tarmen, som forverres av mat. Jeg har gått i lange perioder uten å spise, og er da ikke plaget (bortsett fra de plagene som kommer når man ikke spiser). Men kan jo ikke holde på slik heller. 0 Siter
Gjest Tørrespør Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Diagnose og diagnose. Jeg har fått konstantert kraftige kramper i tarmen, som forverres av mat. Jeg har gått i lange perioder uten å spise, og er da ikke plaget (bortsett fra de plagene som kommer når man ikke spiser). Men kan jo ikke holde på slik heller. Har du sjekket deg for cøliaki og matintoleranse? 0 Siter
Gjest ca samme problem Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Det blir kanskje litt verre når jeg spiser veldig lite, men tenkte kanskje det funket å spise "mye" av noe som ikke gir mye avføring. Takk for tips ang. havregrøt. Bare unngå alt som går helt gjennom tarmen, grovt mel, frukt, grønnsaker, nøtter! Mange reagerer også på gjær, det gjør iallefall jeg! Men om du skal spise brød, ikke velg loff, velg heller finbrød, loff "limer" seg på innsiden av tarmene og er et helvete å få ut! Føler virkelig med deg, mageproblem er noe dritt... 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Kan det hjelpe å drikke masse vann/væske, eller kjøre mat i foodprocessor? Jeg har ingen peiling altså, stakkar deg, det hørtes fryktelig vanskelig ut, det der! 0 Siter
Gjest Absolutt ikke nå Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Bare unngå alt som går helt gjennom tarmen, grovt mel, frukt, grønnsaker, nøtter! Mange reagerer også på gjær, det gjør iallefall jeg! Men om du skal spise brød, ikke velg loff, velg heller finbrød, loff "limer" seg på innsiden av tarmene og er et helvete å få ut! Føler virkelig med deg, mageproblem er noe dritt... Tusen takk for gode tips. Det er fortvilende, ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.