Gå til innhold

hjelp! om diplomoppgave

Anbefalte innlegg

Gjest eksamen og panikk
Skrevet

Jeg er i innspurten av diplomopgaven (nå vel, har igjen en god del).

Disposisjonen vi har fått anbefaler "10-15 sider med teoretisk forankring".. hvordan tolker dere dette?

Skal jeg da skrive om hvilken faglitteratur jeg bruker i oppgaven? Jeg er avhengig av en god del sekundærlitteratur, skal dette da med? Oppgaven omhandler reiseliv, skal da fakta om reiseliv med i denne delen?

Jeg blir utrolig glad hvis noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Gjest MistahFox
Skrevet

Teoretisk forankring tolker jeg som at du på en måte skal bygge dine argumenter på teori...mange oppgaver består jo av empiri og teori, der det sistnevnte er en slags "enighet" blandt fagfolk om noe...denne enigheten er jo basert på empirisk forskning mange ganger..der en kommer til "konklusjoner". Mange ting forstås bedre i lys av en teori. En teori er vel egentlig et vel-etablert faktum... Så i din oppgave så skal du vel finne relevante teorier for det du skal skrive om, og så bygge oppgaven (eller en del av den) på dette. Å bruke andres teorier til egne formål eller til å støtte opp om egne argumenter er alltid et pluss i oppgaver. At man skriver "tenkende" og selvstendig, men samtidig innenfor at teoretisk rammeverk, basert på den større sammenhengen.

Innenfor et hvert fagfelt finner man jo som regel teorier. Lykke til med oppgaven:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...