Gjest Karoline M Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg er plaget med sterk hodepine som kommer periodevis som oftest varer 2-4 dager... Jeg tar paracet og ibux men det hjelper lite eller ingenting... Hva hjelper?? Kan jeg ringe fastlegen min i morgen å få noe for denne smertefulle og plagsomme hodepinen? 0 Siter
Gjest trallallalala Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Kanskje du burde gå til legen og bli utredet for migrene? Har du det hjelper ikke vanlige smertestillende, men migrenetabletter (som er på resept). Jeg er selv ofte plaget av hodepine. Ikke migrene her i gården, men får lett hodepine hvis jeg har drukket for lite (ikke det at jeg vet når jeg har gjort det, men har jeg vondt i hodet drikker jeg tre glass vann på styrten og noen ganger forsvinner den)), spist for lite slik at jeg har lavt blodsukker, og ikke minst er for mye kaffe fyfy! Lykke til! 0 Siter
L.A.M.B Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Tror det beste hadde vært om du ba om en hastetime hos legen. Det er mange typer hodepine og alle behandles forskjellig. hvor i hode sitter smertene ? blir du lyd eller lys ømfintlig ? blir du kvalm ? har du vondt i nakken ? er du stresset ? Det kan være så mye. Som du sikkert skjønner. men skal prøve å hjelpe så godt jeg kan. 0 Siter
Gjest Karoline M Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Tror det beste hadde vært om du ba om en hastetime hos legen. Det er mange typer hodepine og alle behandles forskjellig. hvor i hode sitter smertene ? blir du lyd eller lys ømfintlig ? blir du kvalm ? har du vondt i nakken ? er du stresset ? Det kan være så mye. Som du sikkert skjønner. men skal prøve å hjelpe så godt jeg kan. Tusen takk for hjelp :-) Hodepina sitter liksom "midt i hodet", jeg føler meg periodevis kvalm, litt svimmel og uvel.. Og ja, lyd og lys er slitsomt...Er ikke stiv i nakken, men har opplevd litt ekstra stress i det siste.. 0 Siter
L.A.M.B Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Tusen takk for hjelp :-) Hodepina sitter liksom "midt i hodet", jeg føler meg periodevis kvalm, litt svimmel og uvel.. Og ja, lyd og lys er slitsomt...Er ikke stiv i nakken, men har opplevd litt ekstra stress i det siste.. Det høres veldig ut som migrene. Da hjelper ikke paracet eller ibux. Da må du ha migrene piller, noe som legen din kan hjelpe deg med. Tanken kan kanskje virke skremmende. men livet er ikke over av den grunn. Jo fortere man kommer til legen og finner riktige medisiner, jo fortere vil du føle deg bedre. et lite tips. Migrenepiller funker ikke på "vanlig" hodepine. Så hvis du tar en migrenepille og den funker, da har du migrene. Uansett. Så synes jeg du burde komme deg til en lege. Du får fint en time på dagen, med de smertene du har. 0 Siter
L.A.M.B Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Det høres veldig ut som migrene. Da hjelper ikke paracet eller ibux. Da må du ha migrene piller, noe som legen din kan hjelpe deg med. Tanken kan kanskje virke skremmende. men livet er ikke over av den grunn. Jo fortere man kommer til legen og finner riktige medisiner, jo fortere vil du føle deg bedre. et lite tips. Migrenepiller funker ikke på "vanlig" hodepine. Så hvis du tar en migrenepille og den funker, da har du migrene. Uansett. Så synes jeg du burde komme deg til en lege. Du får fint en time på dagen, med de smertene du har. Ser du flekker, flimring elller mønster når du har vondt i hodet ? 0 Siter
Gjest et par tips Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Tusen takk for hjelp :-) Hodepina sitter liksom "midt i hodet", jeg føler meg periodevis kvalm, litt svimmel og uvel.. Og ja, lyd og lys er slitsomt...Er ikke stiv i nakken, men har opplevd litt ekstra stress i det siste.. Migrene sitter i en side. Snakk med legen din. Ellers: drikk mye vann, sov, få frisk luft. 0 Siter
Gjest Karoline M Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Ser du flekker, flimring elller mønster når du har vondt i hodet ? Nei.... 0 Siter
L.A.M.B Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Migrene sitter i en side. Snakk med legen din. Ellers: drikk mye vann, sov, få frisk luft. Migrene sitter ikke alltid på en side. 0 Siter
Gjest et par tips Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Migrene sitter ikke alltid på en side. Det kan nok også flyte utover, ja. 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Migrene sitter i en side. Snakk med legen din. Ellers: drikk mye vann, sov, få frisk luft. Jeg slet med det samme en periode for noen måneder siden. Jeg var hos legen, og han sa det ikke var migrene. Han sa at migrene er på en side, ikke midt i eller på begge sider. Så han mente det var stresshodepine, og kunne ikke hjelpe meg det spor. Jeg skulle komme tilbake om noen måneder, med hodepine dagbok...! Vet ikke om jeg har en veldig ung og uerfaren lege, som ber meg ha hodepine i noen måneder før han vil hjelpe. Men det gikk heldigvis over etter hvert. (og nei, jeg stresset ikke noe spesielt den perioden) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.