Gjest vannvågny Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Drikker ca 4 (!) vann om dagen, går alltid rundt med vannflaske fordi jeg synes det er godt. Det står alltid at det er så bra å drikke vann overalt, men jeg vet egntlig ikke hvorfor. Renser kroppen - ja det skjønner jeg, men hva annet? Og er det slankende? 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Slankende? Tja... i og med at det er -7 kalorier (man bruker mer energi på å varme opp vannet med kroppen enn den energien man tar inn) så er det kanskje det. 0 Siter
keinstein Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Ikke slankende. For mye er heller ikke bra. Det sies at det beste er 1 dl pr time, ikke kaldt. 2 dl pr time for varme sommere og kroppsarbeid. Mye kaldt vann gjør noe med magen. Den liker visst ikke så mye kulde til sine prosesser. 0 Siter
keinstein Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Slankende? Tja... i og med at det er -7 kalorier (man bruker mer energi på å varme opp vannet med kroppen enn den energien man tar inn) så er det kanskje det. 1 kalori brukes for å varme opp 1 gram vann 1 grad. 1 liter 10 graders vann skal varmes opp til 37 grader = (37-10)x1000 = 27 kgcal. Ikke så veldig mye? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 4 hva da, liter..? Det er ikke bra å drikke for mye vann heller, det vanner ut saltene i kroppen og forstyrrer derved væskebalansen. Noen ecstasy-brukere har dødd fordi de har danset og drukket store mengder vann, vannforgiftning kalles det visst. Drikk såpass med vann at urinen din ikke er særlig gul, men du skal heller ikke fly på do hver halvtime. Finn en mellomting. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 http://www.google.no/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLG,GGLG:2005-45,GGLG:en&q=vannforgiftning 0 Siter
Åsemor Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 1 kalori brukes for å varme opp 1 gram vann 1 grad. 1 liter 10 graders vann skal varmes opp til 37 grader = (37-10)x1000 = 27 kgcal. Ikke så veldig mye? Har egentlig ikke snøring jeg... skjønner ikke hva du prøver å si egentlig. 0 Siter
Gjest vannvågny Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 4 hva da, liter..? Det er ikke bra å drikke for mye vann heller, det vanner ut saltene i kroppen og forstyrrer derved væskebalansen. Noen ecstasy-brukere har dødd fordi de har danset og drukket store mengder vann, vannforgiftning kalles det visst. Drikk såpass med vann at urinen din ikke er særlig gul, men du skal heller ikke fly på do hver halvtime. Finn en mellomting. Ojda. Jeg flyr jo på do veldig ofte. Tror du 4 l er for mye da? Jeg jeg har vanskelig for å ikke drikke så mye. Kan gå i 10 halvlitersflasker enkelte dager... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Ojda. Jeg flyr jo på do veldig ofte. Tror du 4 l er for mye da? Jeg jeg har vanskelig for å ikke drikke så mye. Kan gå i 10 halvlitersflasker enkelte dager... Nei. 4 liter er bra. Det er ikke i nærheten av for mye. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Ojda. Jeg flyr jo på do veldig ofte. Tror du 4 l er for mye da? Jeg jeg har vanskelig for å ikke drikke så mye. Kan gå i 10 halvlitersflasker enkelte dager... 2-3 liter hver dag er passe for å opprettholde væskebalansen. Husk at du også får i deg væske fra maten du spiser. Jeg drikker litt over 2 liter vann hver dag. Urinen skal være lys når du har fått i deg nok. 0 Siter
Gjest vannvågny Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Nei. 4 liter er bra. Det er ikke i nærheten av for mye. Puh. Synes nemlig ingenting kan måle seg med ei Imsdalsflaske med iiiskaldt vann! 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Puh. Synes nemlig ingenting kan måle seg med ei Imsdalsflaske med iiiskaldt vann! Drikker veldig mye vann jeg også. Har alltid en literflaske stående ved siden av meg når jeg jobber. Går fort 3 stykker bare på jobb. Når det gjelder urineringa går det seg til over tid. Du venner deg til det, og tisser ikke all verden. Jeg tisser mye mer av kaffe. Det er vanndrivende som fy. 0 Siter
Gjest vannvågny Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Drikker veldig mye vann jeg også. Har alltid en literflaske stående ved siden av meg når jeg jobber. Går fort 3 stykker bare på jobb. Når det gjelder urineringa går det seg til over tid. Du venner deg til det, og tisser ikke all verden. Jeg tisser mye mer av kaffe. Det er vanndrivende som fy. Ja, jeg opplever også at det er verre med kaffe! Men det er jo også godt, så.... Men det er noe med vanen tror jeg. Jeg har alltid brukt å ha en full vannflaske ved PC'n hele tida der jeg sitter og også ved skolepulten når jeg er der. Blir liksom ikke det samme uten dersom man ALLTID har det. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Ojda. Jeg flyr jo på do veldig ofte. Tror du 4 l er for mye da? Jeg jeg har vanskelig for å ikke drikke så mye. Kan gå i 10 halvlitersflasker enkelte dager... Jeg er ingen ekspert på dette, vet bare at 4 liter ville vært en mengde hinsides av hva jeg ville klart. :-) Men i en av linkene jeg postet til deg, står dette "Det amerikanske forsvaret anbefaler nå at rekrutter drikker maksimalt en og en halv liter vann i timen og maksimalt 11 liter om dagen." så du kan visst bare pøse på ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Ja, jeg opplever også at det er verre med kaffe! Men det er jo også godt, så.... Men det er noe med vanen tror jeg. Jeg har alltid brukt å ha en full vannflaske ved PC'n hele tida der jeg sitter og også ved skolepulten når jeg er der. Blir liksom ikke det samme uten dersom man ALLTID har det. Nope. Må ha vann jeg også. Ja, kaffe er godt. Men det er vanndrivende, og derfor er det ekstra viktig å få i seg mye vann hvis man drikker mye kaffe. Jeg kan tenke meg at jeg drikker rundt 5 liter vann i døgnet. Men jeg har ikke regnet på det. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Kaldt vann er visstnok slankende fordi kroppen bruker energi på å varme opp vannet. Hva er bra med vann? Tja, kroppen skal rett og slett ha vann for å fungere. 0 Siter
Gjest vannvågny Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg er ingen ekspert på dette, vet bare at 4 liter ville vært en mengde hinsides av hva jeg ville klart. :-) Men i en av linkene jeg postet til deg, står dette "Det amerikanske forsvaret anbefaler nå at rekrutter drikker maksimalt en og en halv liter vann i timen og maksimalt 11 liter om dagen." så du kan visst bare pøse på ;-) Å kjære, nå ble jeg glad, jeg nølte litt med å fylle på vannflaska etter å ha lest det der om vannforgiftning, men nå skal jeg styrte til springen 0 Siter
Gemini Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg er ingen ekspert på dette, vet bare at 4 liter ville vært en mengde hinsides av hva jeg ville klart. :-) Men i en av linkene jeg postet til deg, står dette "Det amerikanske forsvaret anbefaler nå at rekrutter drikker maksimalt en og en halv liter vann i timen og maksimalt 11 liter om dagen." så du kan visst bare pøse på ;-) Det er vel i tilfeller der det er veldig varmt og/eller man svetter ekstremt mye? Tror ikke det er anbefalt å drikke mer enn 3-4 liter i normale tilfeller, i vårt klima. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Å kjære, nå ble jeg glad, jeg nølte litt med å fylle på vannflaska etter å ha lest det der om vannforgiftning, men nå skal jeg styrte til springen Du får ikke vannforgiftning så lenge du spiser ved siden av. :-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Det er vel i tilfeller der det er veldig varmt og/eller man svetter ekstremt mye? Tror ikke det er anbefalt å drikke mer enn 3-4 liter i normale tilfeller, i vårt klima. Du får lese linkene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.