Gå til innhold

Reductil og xenical

Anbefalte innlegg

Gjest den overvektige
Skrevet

Jeg har forstått det slik at det er to typer slankemedisiner som er aktuelle. Den ene reduserer matlysten og øker forbrenningen, den andre bryter ikke ned fettet i maten.

Slik som det er nå har jeg blitt foreslått xenical av legen, men innerst inne vil jeg heller ha reductil. Noen synspunkter? Jeg er ikke interessert i synspunkter fra dem som er imot medisinering mot overvekt.

Videoannonse
Annonse
Gjest -burde prøvd den selv:)
Skrevet

Xenical har jeg aldri hørt om, men jobber sammen med to stk som nå bruker Reductil, og har kjempeeffekt av denne:):) Den ene har allerede gått ned 30 kg:)

Lykke til:)

Skrevet

Jeg har mest tro på Reductil da denne virker på hjernen. Denne er den med medisinen med potensielt farligst bivirkninger, men med oppfølging fra lege så bør det ikke være noen hindring. Skjønner ikke at folk tør å kjøpe denne medisinen på nettet og medisinere seg selv.

Xenical hindrer bare 30% av fettet i maten du spiser i å bli tatt opp av tarmen. Det gir jo en viss effekt, men bare om problemet er at du spiser mye fet mat. Det funker ikke på sukker og påvirker ikke sultsenteret i hjernen.

Om du har behov for antidepressiva så er Fontex en medisin som brukes i forhold til overspising, men dette er jo bare aktuelt om du mener at problemet er overspising - ikke bare overvekt i seg selv.

Gjest KLiklI
Skrevet

Legen din mener kanskje at du spiser for mye fet mat. Xenical skal på en måte bevisstgjøre deg på hva du putter i munnen. En uke med veldig ukoselige dobesøk, og du har lært mye om kostholdet ditt;)

Skrevet

Har legen målt blodtrykket ditt? Dersom du har høyt blodtryk så kan du ikke bruke reductil. Legen min sa at grensen va 130 over 90. Var blodtrykket høyere en det så kunne jeg ikke få Reductil.

Overvektige har ofte høyt blodtrykk.

Jeg hadde heldigvis normalt blodtrykk og Reductil virker kjempefint.

Reductil kan ikke brukes sammen med antidepressiva.

Skrevet

Xenical er merk virksom hvis kosten din er fet. Hvis du spiser mager kost vil ikke xenical ha stor effekt bortsett fra å forstyrre avføringsmønsteret ditt. Har hørt at folk får vansker med å holde på avføringen med xenical etter at de har spist et fettrikt måltid.

Reductil virker på hjernen.

Gjest Tineralb
Skrevet

Jeg skal snakke med legen min om Reductil. Aldri i verden om jeg begynner å bruke Xenical, for da må man hele tiden sørge for at man er i nærheten av et toalett. Det er noe dritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...