Gjest hmmm....lurer på om det finnes jeg... Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Når kan dere si at dere er lykkelig....? Hva skal til å at dere blir lykkelig og finnes det noe som gjør at man kan bli LYKKELIG? Finns det lykke? 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg tror man på en måte kan "trene" seg til å bli lykkelig.Det handler selvsagt om innstilling. 0 Siter
Gjest Lysglimt Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Tror ikke lykke med stor L..finnes.. Når man er forelsket får man vel en "lykkerus" på en måte. Men jeg tror ingen er varig lykkelig,er vel derfor vi har så mange ulike følelser i oss,vi skal lære å kjenne på dem alle....=) Hadde blitt kjedelig og ensidig om alt bare var lykke,da hadde vi ikke visst om noe annet... Og hadde vi ikke kjent på vondt og visst hvordan det føltes,hadde vi ikke kunne kjent på godt,for vi hadde ikke sett forskjellen. 0 Siter
Gjest Zuleika Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Lykke finnes ja, men leting etter den vil nok være en stor del for menneskeheten en god stund fremover. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Lykken finnes. Men ingen er i lykkerus hele tiden. Men man kan godt være generelt lykkelig. 0 Siter
Gyda Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Lykken finnes på vår jord Bare ikke der du tror Den er ikke penger i banken Tiger på tanken Lykken er alt - du vil Lykken er et spann med sand I en liten barnehand Lykken er en hilsen frå gjengen Frokost på sengen Lykken er sild i dill Om du ser deg omkring Tusen ting Vil gi deg litt av lykken du vil nå Ja, den finnes der Hvor du er Det er jo bare deg den venter på Lykken er en gammel hatt Som din beste venn har hatt Lykken er en time på badet Varm sjokolade Lykken er ditt og datt Lykken er krystallklart vann Fingrene i solvarm sand Å få rusle barbent i gresset Uten adresse Lykken er deg og meg Lykken er å være russ Og å nå den siste buss Lykken er blant trærne i parken Hjerter i barken Lykken er sus og dus Om du synger en sang Prøv en gang Å late som om den er lagd til deg Prøv med denne her Lykken er Jo noe som du søker på din vei Lykken er en melketann I et lite glass med vann Å få litt tilbake på skatten Slippe inn katten. Lykken er dann og vann Lykken er jo som en vind Som et solstreif i ditt sinn Lykken er hva sangen forteller Små bagateller Lykken er din og min Lykken er jo som en vind Som et solstreif i ditt sinn Lykken er hva sangen forteller Små bagateller Lykken er din og min Hilsen Arne Bendiksen og Hanne Krogh 0 Siter
Gjest morentilfire Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg tror man på en måte kan "trene" seg til å bli lykkelig.Det handler selvsagt om innstilling. Jeg tror du har rett i det. Man kan for eksempel se på et glass og spørre seg; er det halvt fullt eller halvt tomt? 0 Siter
Gyda Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg tror du har rett i det. Man kan for eksempel se på et glass og spørre seg; er det halvt fullt eller halvt tomt? Og om man svarer seg, så blir man lykkelig? Hm. ;-) 0 Siter
lonelyP Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Det har jeg også lurt på mange ganger. Lurt på om det kanskje er jeg som forventer litt for mye for å være lykkelig. Men egentlig synes jeg ikke det. Jeg har det bra, men mangler noe så enkelt som noen å bry meg om i hverdagen. Tror ikke jeg blir kjempelykkelig hele tiden om dette kommer inn i livet mitt, men kanskje litt lykkeligere. Rett og slett fordi jeg ville fått mindre tid til å kjenne etter! 0 Siter
Gjest morentilfire Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Lykken finnes på vår jord Bare ikke der du tror Den er ikke penger i banken Tiger på tanken Lykken er alt - du vil Lykken er et spann med sand I en liten barnehand Lykken er en hilsen frå gjengen Frokost på sengen Lykken er sild i dill Om du ser deg omkring Tusen ting Vil gi deg litt av lykken du vil nå Ja, den finnes der Hvor du er Det er jo bare deg den venter på Lykken er en gammel hatt Som din beste venn har hatt Lykken er en time på badet Varm sjokolade Lykken er ditt og datt Lykken er krystallklart vann Fingrene i solvarm sand Å få rusle barbent i gresset Uten adresse Lykken er deg og meg Lykken er å være russ Og å nå den siste buss Lykken er blant trærne i parken Hjerter i barken Lykken er sus og dus Om du synger en sang Prøv en gang Å late som om den er lagd til deg Prøv med denne her Lykken er Jo noe som du søker på din vei Lykken er en melketann I et lite glass med vann Å få litt tilbake på skatten Slippe inn katten. Lykken er dann og vann Lykken er jo som en vind Som et solstreif i ditt sinn Lykken er hva sangen forteller Små bagateller Lykken er din og min Lykken er jo som en vind Som et solstreif i ditt sinn Lykken er hva sangen forteller Små bagateller Lykken er din og min Hilsen Arne Bendiksen og Hanne Krogh Kloke ord. Jeg ville i tillegg ønske meg LITT penger på bok. Slik at jeg kunne kjøpe de velferdsgoder som ikke (lenger) er tilgjengelig. 0 Siter
Lucretia Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Det som er lykke for meg, det opplever jeg ofte. Men ikke hele tiden. Jeg kan være lykkelig i perioder, mindre lykkelig i andre. Å være lykkelig konstant gjennom hele livet, det tror jeg ikke på. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg er lykkelig når jeg går "kveldsrunden" og ser til barna mine som sover som noen engler. Da er lykkefølelsen og kjærlighetsfølelsen fullstendig. 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg er ikke lykkelig hele tiden, men føler likevel ofte at jeg er lykkelig. Det kommer og går. Jeg savner at noen skal bry seg om meg i hverdagen. Jeg er likevel lykkelig når jeg er sammen med familien eller gode venner, Når jeg har bestått alle ekamen og ferien står for tur, eller når man får tilbakemelding fra andre om at jeg har gjort noe som har betydd noe for andre. Da føler man seg litt mer nyttig i verden. Jeg føler også lykke når jeg tar meg tid til å bare nyte tilværelsen en fin sommerdag. 0 Siter
Gyda Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Kloke ord. Jeg ville i tillegg ønske meg LITT penger på bok. Slik at jeg kunne kjøpe de velferdsgoder som ikke (lenger) er tilgjengelig. Håper ønsket ditt går i oppfyllelse, da! :-) 0 Siter
Gjest morentilfire Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Og om man svarer seg, så blir man lykkelig? Hm. ;-) Hei, jeg vet ikke om du leser dette, så lang tid etter tråden. Men jeg fant denne tråden litt tilfeldig og leste innleggene samlet. Ditt innlegg, var ikke trådstarter, men du hadde et koselig innlegg om at lykke finnes i de små ting. Derfor ble jeg overrasket over å lese dette svaret, som om det er utenkelig for deg å tenke på det flotte man har i sitt (riktignok bare) halvfulle glass. Jeg kan ikke innestå for hvor store resultater det gir, men det er i alle fall en velkjent terapiform; å fokusere på de positive elementene i tilværelsen, og flytte fokuset litt bort fra de negative. Eller er det noe annet du ville si? 0 Siter
Gyda Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Hei, jeg vet ikke om du leser dette, så lang tid etter tråden. Men jeg fant denne tråden litt tilfeldig og leste innleggene samlet. Ditt innlegg, var ikke trådstarter, men du hadde et koselig innlegg om at lykke finnes i de små ting. Derfor ble jeg overrasket over å lese dette svaret, som om det er utenkelig for deg å tenke på det flotte man har i sitt (riktignok bare) halvfulle glass. Jeg kan ikke innestå for hvor store resultater det gir, men det er i alle fall en velkjent terapiform; å fokusere på de positive elementene i tilværelsen, og flytte fokuset litt bort fra de negative. Eller er det noe annet du ville si? Jeg ville ikke si så mye - bare vitse litt over det du skrev. (Jeg holdt til og med på og mobbe deg litt for at slik du skrev det så kunne glasset for så vidt ha vært både fullt og tomt ...) Jeg er klar over at dette er en kjent "problemstilling", men tenkte nok ikke godt nok over at du ville fram til det å tenke positivt ved at glasset er halvfullt og ikke halvtomt. Sorry. 0 Siter
Gjest morentilfire Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Jeg ville ikke si så mye - bare vitse litt over det du skrev. (Jeg holdt til og med på og mobbe deg litt for at slik du skrev det så kunne glasset for så vidt ha vært både fullt og tomt ...) Jeg er klar over at dette er en kjent "problemstilling", men tenkte nok ikke godt nok over at du ville fram til det å tenke positivt ved at glasset er halvfullt og ikke halvtomt. Sorry. Helt greit Gyda, jeg bare lurte. Jeg har ofte liten tid, prøver å skrive mye på kort tid, og det kan bli både bastant og uforståelig for andre. Og da får man svar som fortjent, men noen pakker inn tankene sine i syrlige ord her, ser jeg. Men til saken, det kan hende oss alle at vi mister perspektivet, gangsynet i livet. Vi opplever et nederlag, og føler at alt er slutt. Da tror jeg faktisk at både tanken på verdien i de nære ting og tanken på alle seirene i det halvfulle glasset er gull verdt. Håper du er en av de her på DOL som har det rimelig bra. Det er i alle fall tydelig at et slikt nettsted dekker et behov. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.