Mary Poppins Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 En venninne av meg fortalte ikveld at når man har feber så er det et godt tegn fordi da funker imunforsvaret. Vi kom inn på dette fordi jeg har feber og har mest sannsynlig fått halsbetennelse (skal til legen imorgen) og mandlene mine er så hovne at jeg har aldri sett maken. Halsen og nakken er veldig stive og jeg klarer såvidt vri hodet mitt. Venninnen min fortalte at det var et positivt tegn fordi hevelse betyr at imunforsvaret jobber, så det at jeg er så hoven er bare bra. Jeg har aldri hørt dette før, noen som vet om dette stemmer? Synes det høres ut som et litt rart resonnement nemlig. 0 Siter
sheba Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Stemmer nok dette ja:) feber er et av kroppens forsvar mot "uhumskheter".. så selv om du føler deg elendig akkurat nå så er dette faktisk bra... Når f.eks mine unger har feber venter jeg i det lengste med og gi paracet, men selvfølgelig får de det om det går ut over hvile etc, samme regelen går for meg selv.. Ønsker deg God bedring:) halsbetennelse er skikkelig ubehagelig.. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Aldri hørt noe sånt jeg heller, og synes som deg at det høres noe merkelig ut. Kom deg til legen i morgen! 0 Siter
sheba Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 obs, glemte og si at ved halsbettenelse burde du ikke kun stole på at feberen ordner opp, er det en streptokokk infeksjon trenger du mest sannsynlig hjelp av en antibiotika kur:-) 0 Siter
Alana Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Stiv nakke kan jo være et tegn på hjernehinnebetennelse. Så jeg ville sjekket meg hos legen for sikkerhets skyld. God bedring :-) 0 Siter
Sofline Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Jeg har hørt det med feberen, men ikke det med de hovne mandlene... 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Aldri hørt noe sånt jeg heller, og synes som deg at det høres noe merkelig ut. Kom deg til legen i morgen! Ifølge sheba så er det visst sant.. pokker Denne venninnen er nemlig sånn at det kun er "alvorlig" når hun er syk, hvis jeg er syk så overdriver jeg veldig (hun sier det ikke direkte men jeg skjønner tegningen). Mamma mener jeg burde kommet meg til legevakten inatt, men venninnen min sier det er bare bortkastet tid for legen. Derimot var hun hos legevakten for 2 dager siden fordi hun hadde litt vondt i øyet (noe som viste seg å ikke være noe i det hele tatt). Derfor følte jeg at dette var noe hun sa for at jeg ikke skulle kunne si at jeg hadde vondt, for siden det var så hovent burde jeg jo være sjeleglad. For å si det sånn, jeg er ikke særlig happy med tilstanden min akkurat nå. Det er så vondt at jeg har lyst til å skjære av meg halsen, uansett om hevelsen er positivt eller ikke. 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Altså hvis man ikke har et imunforsvar som fungerer så er man jævlig sjuk. Snakker da om Aids f.eks. Så slikt snakk om at det er tegn på at imunforsvaret fungerer osv. blir en smule...søkt. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 obs, glemte og si at ved halsbettenelse burde du ikke kun stole på at feberen ordner opp, er det en streptokokk infeksjon trenger du mest sannsynlig hjelp av en antibiotika kur:-) Ang streptekokk infeksjon, er det sånn at hvis du ikke ser tydelige hvite prikker på mandlene så har man det ikke? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Ifølge sheba så er det visst sant.. pokker Denne venninnen er nemlig sånn at det kun er "alvorlig" når hun er syk, hvis jeg er syk så overdriver jeg veldig (hun sier det ikke direkte men jeg skjønner tegningen). Mamma mener jeg burde kommet meg til legevakten inatt, men venninnen min sier det er bare bortkastet tid for legen. Derimot var hun hos legevakten for 2 dager siden fordi hun hadde litt vondt i øyet (noe som viste seg å ikke være noe i det hele tatt). Derfor følte jeg at dette var noe hun sa for at jeg ikke skulle kunne si at jeg hadde vondt, for siden det var så hovent burde jeg jo være sjeleglad. For å si det sånn, jeg er ikke særlig happy med tilstanden min akkurat nå. Det er så vondt at jeg har lyst til å skjære av meg halsen, uansett om hevelsen er positivt eller ikke. Jeg ville hørt på moren din. Hadde du ikke skrevet at du hadde en time i morgen (og jeg trodde du hadde slått deg til ro med det), ville jeg anbefalt deg å dra på legevakten med en gang. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Stiv nakke kan jo være et tegn på hjernehinnebetennelse. Så jeg ville sjekket meg hos legen for sikkerhets skyld. God bedring :-) Takk for det:) Jeg vet stiv nakke kan være tegn på hjernehinnebetennelse men jeg vet ikke hvor vanlig det er å ha så vondt i halsen ved hjernehinnebetennelse. Uansett har jeg tenkt meg til legen imorgen. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Altså hvis man ikke har et imunforsvar som fungerer så er man jævlig sjuk. Snakker da om Aids f.eks. Så slikt snakk om at det er tegn på at imunforsvaret fungerer osv. blir en smule...søkt. Jeg er veldig enig med deg! 0 Siter
sheba Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Ifølge sheba så er det visst sant.. pokker Denne venninnen er nemlig sånn at det kun er "alvorlig" når hun er syk, hvis jeg er syk så overdriver jeg veldig (hun sier det ikke direkte men jeg skjønner tegningen). Mamma mener jeg burde kommet meg til legevakten inatt, men venninnen min sier det er bare bortkastet tid for legen. Derimot var hun hos legevakten for 2 dager siden fordi hun hadde litt vondt i øyet (noe som viste seg å ikke være noe i det hele tatt). Derfor følte jeg at dette var noe hun sa for at jeg ikke skulle kunne si at jeg hadde vondt, for siden det var så hovent burde jeg jo være sjeleglad. For å si det sånn, jeg er ikke særlig happy med tilstanden min akkurat nå. Det er så vondt at jeg har lyst til å skjære av meg halsen, uansett om hevelsen er positivt eller ikke. måtte bare svare på denne jeg:) feberen er et tegn på at kroppen prøver og bekjempe en infeksjon... men en hoven hals som er en halsbetennelse trenger mer hjelp som jeg svarte deg:) om det er et virus så får du ikke noe mer hjelp enn et råd om paracet osv... men føles det så ubehagelig at du er engstelig ville jeg dratt til legevakt:) beklager, mente aldri og bagatellisere.. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 Jeg ville hørt på moren din. Hadde du ikke skrevet at du hadde en time i morgen (og jeg trodde du hadde slått deg til ro med det), ville jeg anbefalt deg å dra på legevakten med en gang. Jeg har vurdert det lenge, men etter at jeg fikk beskjed fra denne venninnen at jeg kaster bort legens tid så har jeg ikke så veldig lyst lenger. Så nå har jeg forsåvidt slått fra meg legevakten. 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Du burde komme deg til legen. Men jeg kan love deg en ting, hadde du hatt meningitt (hjernehinnebet.) så hadde du ikke sittet her og dolet. 0 Siter
sheba Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Ang streptekokk infeksjon, er det sånn at hvis du ikke ser tydelige hvite prikker på mandlene så har man det ikke? hver gang jeg og ungene har hatt det så har jeg sett hvitt belegg på mandlene, du får en "grøtete" stemme og det er fryktelig ubehagelig og svelge.. kald drikke hjelper litt.. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Stakkars MP *trøste* Håper du snart blir bedre.. God bedring 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 måtte bare svare på denne jeg:) feberen er et tegn på at kroppen prøver og bekjempe en infeksjon... men en hoven hals som er en halsbetennelse trenger mer hjelp som jeg svarte deg:) om det er et virus så får du ikke noe mer hjelp enn et råd om paracet osv... men føles det så ubehagelig at du er engstelig ville jeg dratt til legevakt:) beklager, mente aldri og bagatellisere.. Det går fint, vet du ikke mente det sånn Jeg er ikke engstelig, jeg kan jo ikke akkurat dø av sår hals, det eneste jeg er redd for er at hevelsen blir så stor at jeg ikke får puste, men sjansen for det er jo minimal, om sjansen i det hele tatt er der. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 25. mai 2006 Forfatter Skrevet 25. mai 2006 hver gang jeg og ungene har hatt det så har jeg sett hvitt belegg på mandlene, du får en "grøtete" stemme og det er fryktelig ubehagelig og svelge.. kald drikke hjelper litt.. Det er fryktelig vondt å svelge, og halsen er så hoven at jeg ikke får hendene mine helt rundt (sprøtt!). Men jeg ser ikke noe tydelige hvite prikker så jeg tviler derfor på at det er streptekokk infeksjon. 0 Siter
Alana Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 Takk for det:) Jeg vet stiv nakke kan være tegn på hjernehinnebetennelse men jeg vet ikke hvor vanlig det er å ha så vondt i halsen ved hjernehinnebetennelse. Uansett har jeg tenkt meg til legen imorgen. Nei, jeg tror ikke det er veldig vanlig. Så jeg tror heller ikke at du har hjernehinnebetennelse. Men du får sikkert målt CRP hos legen i morgen, og får antibiotika hvis den er høy. Men greit å få en sjekk av profesjonelle. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.