Gå til innhold

tegn på at immunforsvaret fungerer?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Du burde komme deg til legen. Men jeg kan love deg en ting, hadde du hatt meningitt (hjernehinnebet.) så hadde du ikke sittet her og dolet. :)

Jeg er helt sikker på at jeg ikke har hjernehinnebet. Jeg har ingen røde prikker på nakken heller, og som du sier hadde jeg nok ikke vært i stand til å sitte her.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

22

• sheba

8

• Sofline

3

• Angelica :o)

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Sønnen min har en medfødt immunsvikt, og han hadde skyhøy feber rett som det var før han startet med immuglobiner.

Men feberen gjør at kroppen jobber for å kvitte seg med en infeksjon.

Ingen grunn til å ta febernedssettende før høyst nødvendig.

Skrevet

Det går fint, vet du ikke mente det sånn :)

Jeg er ikke engstelig, jeg kan jo ikke akkurat dø av sår hals, det eneste jeg er redd for er at hevelsen blir så stor at jeg ikke får puste, men sjansen for det er jo minimal, om sjansen i det hele tatt er der.

puhh! :)

godt du skjønte det, men en halsbetennelse kan bli alvorlig, derfor burde du oppsøke lege, men du har jo time i morgen?

hjernehinnebetennelse er det neppe, da ville du ikke vært oppegående nok til og sitte oppe....min eldste datter hadde nemlig det når hun var 13 år..

Mary Poppins
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148597276' post='3132008]

Stakkars MP *trøste*

Håper du snart blir bedre.. God bedring

Takk skal du ha :0)

Ekstra kjipt å bli syk midt i eksamensperioden for jeg orker ikke lese eller noen ting:(

Mary Poppins
Skrevet

Sønnen min har en medfødt immunsvikt, og han hadde skyhøy feber rett som det var før han startet med immuglobiner.

Men feberen gjør at kroppen jobber for å kvitte seg med en infeksjon.

Ingen grunn til å ta febernedssettende før høyst nødvendig.

"Ingen grunn til å ta febernedssettende før høyst nødvendig"

Det har jeg ikke, og ikke har jeg tenkt tanken. At jeg har feber er ikke noe stress, det er halsen som er verst.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Ingen grunn til å ta febernedssettende før høyst nødvendig"

Det har jeg ikke, og ikke har jeg tenkt tanken. At jeg har feber er ikke noe stress, det er halsen som er verst.

Halsbetennelse er vondt.

Da tror jeg hadde jeg hadde knasket noe tabletter likevel:)

God bedring forresten.

Mary Poppins
Skrevet

puhh! :)

godt du skjønte det, men en halsbetennelse kan bli alvorlig, derfor burde du oppsøke lege, men du har jo time i morgen?

hjernehinnebetennelse er det neppe, da ville du ikke vært oppegående nok til og sitte oppe....min eldste datter hadde nemlig det når hun var 13 år..

Oi men det gikk bra?

Nei jeg er ikke bekymret for at det er hjernehinnebetennelse.

Jeg er ikke være bekymret for halsbetennelser heller, for det har jeg hatt mange ganger. Men denne gangen er det mye vondere og som sagt så er jeg så fryktelig hoven.

Skrevet

Det er fryktelig vondt å svelge, og halsen er så hoven at jeg ikke får hendene mine helt rundt (sprøtt!). Men jeg ser ikke noe tydelige hvite prikker så jeg tviler derfor på at det er streptekokk infeksjon.

og du hoster ikke??

Ja da er det halsbetennelse:) håper nesten du har en infeksjon som krever antibiotika, da blir du somregel mye bedre etter kun noen timer, ved virus må det liksom gå sin gang..

min lege sier dette: en halsbetennelse varer i 9 dager, med eller uten pencillin! men uten føles den dobbelt så ille og dobbelt så lang;)

Mary Poppins
Skrevet

Halsbetennelse er vondt.

Da tror jeg hadde jeg hadde knasket noe tabletter likevel:)

God bedring forresten.

Takk skal du ha :)

Har kansket en god del tabletter i hele dag ellers er det helt utholdelig.

Mary Poppins
Skrevet

og du hoster ikke??

Ja da er det halsbetennelse:) håper nesten du har en infeksjon som krever antibiotika, da blir du somregel mye bedre etter kun noen timer, ved virus må det liksom gå sin gang..

min lege sier dette: en halsbetennelse varer i 9 dager, med eller uten pencillin! men uten føles den dobbelt så ille og dobbelt så lang;)

Hehe jeg skal iallefall ha antibiotika. Nei jeg hoster ikke, det er i det minste positivt for å hoste er fryktlig vondt akkurat nå.

Gjest Personifica
Skrevet

Oi men det gikk bra?

Jeg er ikke være bekymret for halsbetennelser heller, for det har jeg hatt mange ganger. Men denne gangen er det mye vondere og som sagt så er jeg så fryktelig hoven.

Vedder på at du har streptokokker. Typisk er manglende hoste. Feber selvsagt og svært vondt, i enkelte tilfeller så ille at man ikke kan svelge sitt eget spytt engang. Kanskje det er kyssesyken..arter seg ganske likt, men det er virus...

Skrevet

Oi men det gikk bra?

joda det gikk veldig bra, hun er 17 (straks) eneste hun sliter med er en "treg" hånd som ikke fungerer optimalt:)

ellers er alt bra, men har en 5 og 14 åring også så jeg er overnervøs hver gang de er syke, sjekker i et sett;)

men det merker ikke de da, hehehe

Mary Poppins
Skrevet

joda det gikk veldig bra, hun er 17 (straks) eneste hun sliter med er en "treg" hånd som ikke fungerer optimalt:)

ellers er alt bra, men har en 5 og 14 åring også så jeg er overnervøs hver gang de er syke, sjekker i et sett;)

men det merker ikke de da, hehehe

Godt å høre at det gikk bra:) hjernehinnebetennelse kan være veldig skummelt.

Skjønner godt at du er litt overnervøs når barna er syke, er naturlig det etter noe sånt.

Mary Poppins
Skrevet

Vedder på at du har streptokokker. Typisk er manglende hoste. Feber selvsagt og svært vondt, i enkelte tilfeller så ille at man ikke kan svelge sitt eget spytt engang. Kanskje det er kyssesyken..arter seg ganske likt, men det er virus...

Men jeg ser ikke tydelige hvite prikker på mandlene? Kan det fortsatt være streptekokker? Det er veldig vondt å svelge eget spytt, sånn at jeg kvier meg hver gang.

Jeg har tenkt på kyssesyke, nemlig fordi jeg har vært mye sammen med en person som fikk vite for litt siden at han hadde det.

Skrevet

Men jeg ser ikke tydelige hvite prikker på mandlene? Kan det fortsatt være streptekokker? Det er veldig vondt å svelge eget spytt, sånn at jeg kvier meg hver gang.

Jeg har tenkt på kyssesyke, nemlig fordi jeg har vært mye sammen med en person som fikk vite for litt siden at han hadde det.

Jeg har også hatt halsbetennelse som føles som det du beskriver, men jeg har aldri fått konstatert streptokokkker. Jeg har det nesten så ofte at jeg ikke alltid gidder gå til legen bare for å høre: det er virus, gå hjem og hvil og spis noen halstabletter.

God bedring forresten! :-)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har også hatt halsbetennelse som føles som det du beskriver, men jeg har aldri fått konstatert streptokokkker. Jeg har det nesten så ofte at jeg ikke alltid gidder gå til legen bare for å høre: det er virus, gå hjem og hvil og spis noen halstabletter.

God bedring forresten! :-)

Jeg har hatt stretekokker flere ganger men husker ikke om jeg har hatt hvite prikker.

Jeg pleier heller aldri gå til legen når jeg har vondt i halsen. Men nå som jeg såvidt kan røre på hodet mitt så tror jeg det er lurt å starte på antibiotika ganske raskt.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg har hatt stretekokker flere ganger men husker ikke om jeg har hatt hvite prikker.

Jeg pleier heller aldri gå til legen når jeg har vondt i halsen. Men nå som jeg såvidt kan røre på hodet mitt så tror jeg det er lurt å starte på antibiotika ganske raskt.

strepekokker skulle det stå

Skrevet

huff, med den beskrivelsen håper jeg du tar turen til legevakta....

du som ellers er en tøffing, burde faktisk ringe i det minste, bare sånn for sikkerhets skyld??? ta en telefon du!

Skrevet

Høres ikke deilig ut nei...

Mary Poppins
Skrevet

huff, med den beskrivelsen håper jeg du tar turen til legevakta....

du som ellers er en tøffing, burde faktisk ringe i det minste, bare sånn for sikkerhets skyld??? ta en telefon du!

Vanligvis er jeg sånn at jeg nærmest må være døende før jeg drar til legevakten, og jeg hadde aldri vurdert legevakten en gang hvis ikke det var for at mamma sa jeg måtte gå.

Men som sagt er jeg litt redd for at halsen skal tette seg, men jeg vet ikke om det kan i det hele tatt skje. Men i så tilfelle får jeg ringe etter sykebil.

Men en telefon er kanskje ikke så dumt:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...