Gjest missa n. Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Halsbetennelse er forferdelig vondt. Er halsen rød og hoven, så er det virus, og må gå sin gang. Får du hvite eller gulhvite pusspropper i mandlene, kan du trenge antibiotika. Men selv om det er kun rødt, virus, så kan det trigge bakterieangrep senere, og du kan trenge antibiotika likevel. Så følg med litt på mandlene... 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Men jeg ser ikke tydelige hvite prikker på mandlene? Kan det fortsatt være streptekokker? Det er veldig vondt å svelge eget spytt, sånn at jeg kvier meg hver gang. Jeg har tenkt på kyssesyke, nemlig fordi jeg har vært mye sammen med en person som fikk vite for litt siden at han hadde det. At hvite ptikker indikerer virus eller bakterier og også streptokokker eller ikke har jeg aldri hørt om. 0 Siter
Gjest missa n. Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 At hvite ptikker indikerer virus eller bakterier og også streptokokker eller ikke har jeg aldri hørt om. vel slik er det, pusspropper indikerer bakterier. Bare rød hals er virus og altså ingen vits i å gi antibiotika... Fått vite det av lege:o) 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 vel slik er det, pusspropper indikerer bakterier. Bare rød hals er virus og altså ingen vits i å gi antibiotika... Fått vite det av lege:o) Det ermulig du har missforstått..man kan absolutt ha bakteriell infeksjon uten pusspropper 0 Siter
Goliath Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Hehe jeg skal iallefall ha antibiotika. Nei jeg hoster ikke, det er i det minste positivt for å hoste er fryktlig vondt akkurat nå. Jeg har det som deg nå, men hoster og har vondt i brystet i tillegg - spesielt når jeg hoster (virkelig vondt....) Venter også på en legetime litt senere på dagen, og håper det er noe som raskt kan fikses med antibiotika. Har ikke sovet ordentlig på 3 netter nå (bare døset av innimellom), og føler meg passe gåen. Har ikke hatt noe særlig feber, men er tett i nesa (snyter meg konstant - men fargen på slimet fra nesa er ikke så ille). Men det jeg hoster opp fra halsen ser ikke like bra ut. Brunt, grønt - og i går morges friskt blodrødt..... blahhhh.....nå er jeg passe på knæra....:-) 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Skrevet 26. mai 2006 Jeg har det som deg nå, men hoster og har vondt i brystet i tillegg - spesielt når jeg hoster (virkelig vondt....) Venter også på en legetime litt senere på dagen, og håper det er noe som raskt kan fikses med antibiotika. Har ikke sovet ordentlig på 3 netter nå (bare døset av innimellom), og føler meg passe gåen. Har ikke hatt noe særlig feber, men er tett i nesa (snyter meg konstant - men fargen på slimet fra nesa er ikke så ille). Men det jeg hoster opp fra halsen ser ikke like bra ut. Brunt, grønt - og i går morges friskt blodrødt..... blahhhh.....nå er jeg passe på knæra....:-) Nå har jeg fått antibiotika, så jeg håper halsen blir noe bedre i løpet av kvelden. Natten i natt var helt forjævlig og jeg hadde mest lyst til å hente en kniv og skjære av meg mandlene. Og i tillegg er jeg også tett, det føles som om jeg går rundt med en glassboble på hodet. Håper legebesøket ditt gikk bra og at du også har fått antibiotika, så kan vi satse på at vi er friske om noen dager 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Takk skal du ha :0) Ekstra kjipt å bli syk midt i eksamensperioden for jeg orker ikke lese eller noen ting:( Har du vært med legen i dag? Hvordan gikk det? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Skrevet 26. mai 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1148668964' post='3133268] Har du vært med legen i dag? Hvordan gikk det? Jeg har fått antibiotika så nå regner jeg med at det begynner å hjelpe litt:) Natten inatt var helt forjævlig så jeg håper ikke blir en gjentakelse av det i natt. Hyggelig at du tenkte på meg 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har fått antibiotika så nå regner jeg med at det begynner å hjelpe litt:) Natten inatt var helt forjævlig så jeg håper ikke blir en gjentakelse av det i natt. Hyggelig at du tenkte på meg Blir jo bekymra når du er så syk, stakkars deg. Håper ting bedrer seg nå 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Skrevet 26. mai 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1148683436' post='3133893] Blir jo bekymra når du er så syk, stakkars deg. Håper ting bedrer seg nå Så søtt! Takk skal du ha :0) 0 Siter
Goliath Skrevet 1. juni 2006 Skrevet 1. juni 2006 Nå har jeg fått antibiotika, så jeg håper halsen blir noe bedre i løpet av kvelden. Natten i natt var helt forjævlig og jeg hadde mest lyst til å hente en kniv og skjære av meg mandlene. Og i tillegg er jeg også tett, det føles som om jeg går rundt med en glassboble på hodet. Håper legebesøket ditt gikk bra og at du også har fått antibiotika, så kan vi satse på at vi er friske om noen dager Endelig begynner jeg å komme i form igjen! Det var lungebetennelse, og med litt antibiotika så gikk det raskt den rette veien:-) Er ikke helt 100% enda, men er bare halveis i kuren. Hvordan går det med deg? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.