Gjest et temporært nick Skrevet 25. mai 2006 Skrevet 25. mai 2006 De har møtt hverandre for ikke lenge siden. De kommer godt overens, er begge forelsket og er på vei til å innlede et forhold. Barn, ekteskap, framtidsplaner etc. har IKKE vært noe tema what so ever. Hun har ikke nevnt noe om hva hun ønsker for fremtiden, bortsett fra type jobb, etc. Han er sterilisert. Vet ikke noe om hvordan hun vil reagere på det. Det må vel tas opp før et forhold "offisielt" etableres? Hvordan ta det opp? Neppe over et glass rødvin. 0 Siter
Gjest morentilfire Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Du har ikke skrevet noe om det som jeg ville tro var vesentlig for din partner: Når du har funnet din utkårede: 1) Vil du leve et barnefamilieliv, eller satser du på å finne en kvinne som vil leve uten barn? 2) Hvis du vil leve et liv med barn, vil du reversere steriliseringen eller vil du adoptere? 0 Siter
Gjest et temporært nick Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Du har ikke skrevet noe om det som jeg ville tro var vesentlig for din partner: Når du har funnet din utkårede: 1) Vil du leve et barnefamilieliv, eller satser du på å finne en kvinne som vil leve uten barn? 2) Hvis du vil leve et liv med barn, vil du reversere steriliseringen eller vil du adoptere? Ja, selvsagt. Takk for ditt "krav" til presisering. Han vil finne en kvinne som ikke ønsker barn, og som ikke har barn fra før. Han er samtidig klar over at oddsene ikke er gode for å lykkes i sin søken.. Skriver i tredje person, fordi det faktisk ikke er snakk om meg. Men skjønner godt at det kunne oppfattes slik. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg ble sterilisert før jeg gikk ut av ekteskapet og etter det hadde jeg en tid en profil på finnenvenn.no og jeg opplyste alltid temmelig raskt at jeg er sterilisert så dersom egne barn var veldig viktig for dem så kunne vi bare glemme det med en gang. Spill med åpne kort NÅ! 0 Siter
Gjest heffalumpen Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Hun er 30. Han er 32. Han bør flagge at han ikke vil ha barn. Og lete etter en som har det på samme måten. det blir dessverre sikekrt vanskelig 0 Siter
Sofline Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Selvfølgelig skal det tas opp. Hva hvis hun ønsker seg barn? Man kommer ikke på bryllupsdagen og sier "å, forresten...". 0 Siter
Gjest ikkeno nick Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Han bør flagge at han ikke vil ha barn. Og lete etter en som har det på samme måten. det blir dessverre sikekrt vanskelig Som ikke vil ha ? Jo adoptere da ! 0 Siter
løvinne71 Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Dette synes jeg bør komme frem ganske tidlig i "bli kjent" perioden. En potensiell kjæreste bør få vite hvilke premisser som gjelder før hun evt. blir følelsesmessig involvert. Men jeg skjønner ikke helt: Har han sterilisert seg frivillig i så ung alder uten å ha barn fra før, eller være i et fast forhold hvor man er enige om å ikke få barn? Mannen min ble nærmest forhørt hos legen da han ville "kutte strengen" som 31 åring. Enda da var vi allerede gift, og hadde fått våre 2 barn.. Han måtte virkelig argumentere for at han visste hva han gjorde, og hadde tenkt seg godt om.. Litt avsporing dette her.... men jeg ble litt forbauset over at en ung, singel mann går hen å steriliserer seg frivillig... 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Selvfølgelig skal det tas opp. Hva hvis hun ønsker seg barn? Man kommer ikke på bryllupsdagen og sier "å, forresten...". Så dårlig som mange komuniserer seg i mellom, hadde jeg ikke blitt forundret. Jeg har hørt om tilfeller der hun har funnet ut at han ikke ønsker seg barn etter at de var gift og hun var gravid. Han hadde 1 barn fra før og mente det var nok. 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Som ikke vil ha ? Jo adoptere da ! Å adoptere er ikke en løsning for alle. Men en veldig fin måte for de det passer for. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Så dårlig som mange komuniserer seg i mellom, hadde jeg ikke blitt forundret. Jeg har hørt om tilfeller der hun har funnet ut at han ikke ønsker seg barn etter at de var gift og hun var gravid. Han hadde 1 barn fra før og mente det var nok. Det er mange skrekkeksempler. 0 Siter
keinstein Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Dette synes jeg bør komme frem ganske tidlig i "bli kjent" perioden. En potensiell kjæreste bør få vite hvilke premisser som gjelder før hun evt. blir følelsesmessig involvert. Men jeg skjønner ikke helt: Har han sterilisert seg frivillig i så ung alder uten å ha barn fra før, eller være i et fast forhold hvor man er enige om å ikke få barn? Mannen min ble nærmest forhørt hos legen da han ville "kutte strengen" som 31 åring. Enda da var vi allerede gift, og hadde fått våre 2 barn.. Han måtte virkelig argumentere for at han visste hva han gjorde, og hadde tenkt seg godt om.. Litt avsporing dette her.... men jeg ble litt forbauset over at en ung, singel mann går hen å steriliserer seg frivillig... Jeg syns det er bra at legen sjekker at menn forstår hva de gjør, og måten med å forhøre om årsaker er viktig, så ingenting er misforstått eller at mannen er ved sine fulle 5? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.