Gå til innhold

Kosthold og psykisk helse

Anbefalte innlegg

Gjest Aina E
Skrevet

Hvordan kan man da bli bedre?

Du må justere kostholdet ditt og finne ut av hva som er problemet med fordøyelsen, slik at du kan bygge opp en stabil tarmflora, friske slimhinner og justere blodsukkerbalansen din.

Videoannonse
Annonse
Gjest har migrene
Skrevet

Du må justere kostholdet ditt og finne ut av hva som er problemet med fordøyelsen, slik at du kan bygge opp en stabil tarmflora, friske slimhinner og justere blodsukkerbalansen din.

Men er det ikke vanskelig å justere blodsukkeret?

Gjest Aina E
Skrevet

Men er det ikke vanskelig å justere blodsukkeret?

Nei, ikke hvis du har litt struktur på deg selv.

I hovedsak trenger ikke kroppen sukker i det hele tatt. Men den trenger sukkerstoffer som polysakkarider o.l.

Mat med lav glykemisk indeks, dvs. "lange karbohydrater", null sukker og tilskudd av enkelte aminosyrer er hovedprinsippet. Men jeg må vite mer om deg, for å kunne si mer konkret. Det gjør jeg desverre ikke gratis og ikke her...

Gjest har migrene
Skrevet

I hovedsak trenger ikke kroppen sukker i det hele tatt. Men den trenger sukkerstoffer som polysakkarider o.l.

Mat med lav glykemisk indeks, dvs. "lange karbohydrater", null sukker og tilskudd av enkelte aminosyrer er hovedprinsippet. Men jeg må vite mer om deg, for å kunne si mer konkret. Det gjør jeg desverre ikke gratis og ikke her...

Takk for informasjonen!

Gjest 2 klyper salt
Skrevet

Lange sukkerstoffer? Mener du stivelse? Det er jo laaaange molekyler. Men mange stivelsesrike matvarer, ta f.eks. kokt potet,får blodsukkeret til å hoppe i været minst like fort som vanlig sukker. Kroppen spalter jo effektivt stivelsen ned til små sukkermolekyler.

Gjest 2 klyper salt
Skrevet

Lange sukkerstoffer? Mener du stivelse? Det er jo laaaange molekyler. Men mange stivelsesrike matvarer, ta f.eks. kokt potet,får blodsukkeret til å hoppe i været minst like fort som vanlig sukker. Kroppen spalter jo effektivt stivelsen ned til små sukkermolekyler.

For å klargjøre: stivelse er polysakkarider

Gjest har ikke fast nick
Skrevet

Jepp.

At migrene er et symptom som dukker opp ved dårlig blodsukkerbalanse i tillegg til et fordøyelsesproblem.

Det der er en altfor enkel forklaring på migrene. Hvis det var så enkelt, hadde alle vært kurert for lengst. Dette funker sikkert for noen, men er ikke vidundermiddel og eneste årsak til migrene.

Min migrene skyldes feks hormonubalanse, og jevnt eller ujevnt blodsukker har ikke betydning. Men rødvin og sjokolade sender meg ut i h....

Skrevet

Jeg har akkurat fått de samme rådene av legen på sykehuset. Jeg spiser vanligvis mye proteiner og lite brød og fikk skikkelig vondt i magen av tre brødmåltider om dagen og kun fiskekaker og kylling med poteter/ris til middag.

Gjest blodtype
Skrevet

Det kommer an på hvilken blodtype du er. Er du A blir dette helt feil for deg.

Gjest a survivor
Skrevet

Onanerer du mye?

Jeg vet ikke hva som er mye. Hvorfor er dette viktig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...