Gå til innhold

fysisk tretthet

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa
Skrevet

Hvis man er regelrett fysisk trett. Ikke slapp og sløv sånn at man gjerne kunne tenke seg og bare være dorsk foran tven. Men at man er så trøtt at man er søvning. At man har problemer med å holde øynene åpne og holder på å sovne.

De sier at trening skal hjelpe. Så i dag skal jeg ihvertfall dit. Og selv om jeg har en psykiatrisk diagnose er jeg overbevist om at dette er fysisk. Jeg har i tillegg problemer med prikking i armer og bein og at de liksom dovner bort og jeg må massere de.

Begynt å ta mulitivitamin nå.

I tillegg tar jeg Rocaltrol som legen har skrevet ut til meg fordi jeg har d-vitamin mangel , også tar jeg kalsium da.

Mamma sier jeg er lat fordi jeg ikke gidder å øvelseskjøre. Men er jo ikke sånt. Er redd for å sovne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanjo være at du mangler jern også, da blir du rimelig slapp og trett.

Fysisk aktivitet er svært bra uansett, så tren i vei:-)

Skrevet

Min erfaring er at kosthold kan medføre slik søvnighet som den du beskriver.

Gjest ta en tur til legen
Skrevet

Du bør ta en tur til legen og ta noen blodprøver, for det kan være at du mangler/ligger for lavt med enkelte blodverdier. Jeg tenker særlig på mangel av vitaminer, siden du allerede tar d-vitamin. mangel på vitamin B12 kan f.eks. forårsake både prikking/bortsovning av armer og ben, og depresjoner. Mulig det også kan føre til tretthet. Jeg ville også sørget for å be om prøver av stoffskiftet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...