Gjest Plottet Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Har fått en oppgave å skrive en kort krimhistorie i forbindelse med en skoleoppgave. Jeg er glad i å skrive, men elendig til å tenke ut slike plott. Men bare jeg vet hvordan en historie avslutter, kommer resten av seg selv. Så om noen hadde et lurt plott jeg kunne bygge historien rundt, hadde jeg vært veldig takknemlig. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Se på krimnovellene i Vi Menn og stjel et plott derfra. 0 Siter
Gjest Plottet Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Se på krimnovellene i Vi Menn og stjel et plott derfra. Hadde jeg kunnet stjele et plott, hadde jo saken vært enkel. Men det kan jeg ikke, og ønsker jeg ikke, å gjøre. 0 Siter
Gjest krimforslag Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Hvor gammel er du? Hvis du er "gammel nok" foreslår jeg et klassisk trekantdrama. Mann med kjæreste og elskerinne blir drept. Må være noen flere enn de to som har motiv for å drepe ham også. Kanskje han er i ferd med å bli forfremmet på jobb. Eller noen hevnlyste kollegaer etter at han stjal et prosjekt fra de...? 0 Siter
Gjest Plottet Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Hvor gammel er du? Hvis du er "gammel nok" foreslår jeg et klassisk trekantdrama. Mann med kjæreste og elskerinne blir drept. Må være noen flere enn de to som har motiv for å drepe ham også. Kanskje han er i ferd med å bli forfremmet på jobb. Eller noen hevnlyste kollegaer etter at han stjal et prosjekt fra de...? Jeg er i midten av 20-årene. Takk for gode forslag. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Hadde jeg kunnet stjele et plott, hadde jo saken vært enkel. Men det kan jeg ikke, og ønsker jeg ikke, å gjøre. Du kan jo lese krimnoveller for å få et tips, iallfall. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har et plott. Din onkel, som tidligere tok hyre på ei fiskeskøyte og ikke ga livstegn fra seg på mer enn 25 år, dukker plutselig opp igjen og påstår han er din far. Like etter dør han i en tragisk skurtreskerulukke, og du begynner å mistenke alle i sekten din for å ha en finger med i spillet. Du kontakter den halvalkoholiserte privatetterforskeren Rev Vigum, og det hele blir en følelsesladet reise i tid hvor fokuset er på hva som egentlig skjedde med din nå avdøde onkel da han tok hyre på skuta Bjørnefelle 25 år tidligere, hvorfor han ikke ga livstegn fra seg på så mange år, og du blir fort klar over at ingenting er som du trodde det var og at ditt liv nå er i stor fare. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Hmmm....hva med denne: En eldre mann blir funnet drept. Fyren har drevet med ymse lysky aktiviteter, og det er rimelig mange mistenkte. Men morderen viser seg å være hans 25 år yngre kone, som etter å ha drevet slektsgranskning finner ut at hennes mann - egentlig var hennes ukjente far - og viste dette da han giftet seg med henne - og hun drepte ham da hun fant ut av dette selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.