Gjest eljo Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 I utgangspunktet skjønner jeg det godt. Musikere og artister flest tjener ikke så innmari bra akkurat, og man bør markere at tjuvkopiering ikke er akseptabelt. Men plata kunne faktisk godt være kjøpt lovlig også hvis den var til salgs via feks iTunes... vi har Eliasbåten-CD'en på en brent CD, helt lovlig kjøpt og betalt og lastet ned. 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 I utgangspunktet skjønner jeg det godt. Musikere og artister flest tjener ikke så innmari bra akkurat, og man bør markere at tjuvkopiering ikke er akseptabelt. Men plata kunne faktisk godt være kjøpt lovlig også hvis den var til salgs via feks iTunes... vi har Eliasbåten-CD'en på en brent CD, helt lovlig kjøpt og betalt og lastet ned. Mente ikke iTunes, men her: http://www.musikkonline.no/shop/displayAlbum.asp?id=30139 Men jeg finner ikke Asgeir der, og regner med at søstra ikke hadde kjøpt og betalt den brente CD'n, så uansett henger jeg meg på støtten til Asgeir om ikke å signere stjålne plater :-) 0 Siter
keinstein Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 "At barn må lide for mødrenes forbrytelser.... ja." Det verste er at kjøtthuet kommer garantert ikke til å innrømme eller forklare overfor guttungen at det er hun som tar feil. Ergo enda mindre sjangse for at han skal vokse opp med et minimum av moral på det området. "............................................." Mora til barndomskompisen rappa kontormateriell på jobben (I kommunen) og ga til poden for å bruke på skolen og hjemme. Senere skulle hun forklare at man ikke skulle stjele..... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Mora til barndomskompisen rappa kontormateriell på jobben (I kommunen) og ga til poden for å bruke på skolen og hjemme. Senere skulle hun forklare at man ikke skulle stjele..... Moren til en barndomskompis av meg sendte sønnen ut på epleslang når hun skulle lage eplekake. 0 Siter
Gjest nesten dvd-jon Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg skjønner godt at han ikke ville signere. CD'en hadde jo egentlig ikke noe med ham å gjøre og han kunne ikke en gang være sikker på at den virkelig inneholdt ham selv, Ellers er det å brenne cd'er og dvd'er til eget bruk noe jeg absolutt ikke har dårlig samvittighet for. Eller å laste innholdet over på pc, og derfra til iPod. Jeg mener at dvd'er og cd'er er min eiendom, og at jeg kan gjøre hva jeg vil med den, så lenge jeg ikke tjener penger på det. Og innholdet må kunne spilles på det "apparatet" jeg har tilgjengelig. På en del dvd'er er det begynt så stå at kopiering til eget bruk er lov. Så noen begynner å ta til fornuften. 0 Siter
maire Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Moren til en barndomskompis av meg sendte sønnen ut på epleslang når hun skulle lage eplekake. Kan ikke for det, men jeg må le av den mora. Moralen er sikkert ikke helt god, men likevel.. Jeg var mye på "epleslang" da jeg var lita, men forferdelig engstelig av meg. Så mens de andre vennene mine rappet det de kunne, sto jeg på ringeklokken og spurte pent om jeg ikke kunne få ta noen epler 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Kan ikke for det, men jeg må le av den mora. Moralen er sikkert ikke helt god, men likevel.. Jeg var mye på "epleslang" da jeg var lita, men forferdelig engstelig av meg. Så mens de andre vennene mine rappet det de kunne, sto jeg på ringeklokken og spurte pent om jeg ikke kunne få ta noen epler Hehe, jeg var også feig, men jeg ble med. Det var høstens store høydepunkt, og det var til tider jævla skummelt med bønder som visstnok lå i buskene og skøyt på oss med hagle. Men det er rimelig harmløs moro, og vi har alle gjort det. Dog husker jeg at jeg allerede som barn lurte litt på denne moren som sendte sønnen sin inn i diverse hager hver gang hun fikk lyst på kake. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Dårlig gjort av ham synes jeg. Han kunne uansett ikke vite om de hadde brent den lovlig (dvs. betalt for det). 0 Siter
Sofline Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 I utgangspunktet skjønner jeg det godt. Musikere og artister flest tjener ikke så innmari bra akkurat, og man bør markere at tjuvkopiering ikke er akseptabelt. Men plata kunne faktisk godt være kjøpt lovlig også hvis den var til salgs via feks iTunes... vi har Eliasbåten-CD'en på en brent CD, helt lovlig kjøpt og betalt og lastet ned. Tror ikke Asgeir har pengeproblemer... :-) 0 Siter
maire Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Hehe, jeg var også feig, men jeg ble med. Det var høstens store høydepunkt, og det var til tider jævla skummelt med bønder som visstnok lå i buskene og skøyt på oss med hagle. Men det er rimelig harmløs moro, og vi har alle gjort det. Dog husker jeg at jeg allerede som barn lurte litt på denne moren som sendte sønnen sin inn i diverse hager hver gang hun fikk lyst på kake. Dette er helt på siden av temaet, men faren til Klaus Hagerup ringte til skolen og ba om at sønnen måtte komme hjem med en gang. Faren kjedet seg og ville ha noen å spille kort med :-) Det er ett eller annet ved det jeg synes er ganske befriende. Kanskje at det egentlig er "helt uhørt" å gjøre sånn? 0 Siter
tøytiger Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Glemte å si dette. Han har da tjent masse penger på platesalget sitt og å jobbe på TV. Han blir vel ikke bankerott av en brent CD. Hadde han vært lutfattig, kunne jeg skjønt det. Hallo! Det har vell ingenting med saken å gjøre. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Hun må jo være litt uintelligent hvis hun ber ham signere en brent plate. Det er jo ulovlig og han har tapt penger på det. Noe så pinlig for henne egentlig. 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Skal du på konsert i parken i dag da? Det er lydsjekk her så det rister i vinduene - nesten ;-) Hvem er i parken? Jeg kom hjem i dag jeg 0 Siter
Alana Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Hvem er i parken? Jeg kom hjem i dag jeg Jeg og sambo er! Er hjemme for å gå på do;-) Laguna sa hun skulle komme, så det gjør hun sikkert :-) Bare å komme bort hvis du har lyst! 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg og sambo er! Er hjemme for å gå på do;-) Laguna sa hun skulle komme, så det gjør hun sikkert :-) Bare å komme bort hvis du har lyst! Jeg er kjempesliten, jeg kom hjem i dag ellers så skulle jeg ha stukket bort og funnet dere ) 0 Siter
Alana Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg er kjempesliten, jeg kom hjem i dag ellers så skulle jeg ha stukket bort og funnet dere ) Det var dumt! Men det kommer nye muligheter... Ikke fant vi Laguna heller :-o 0 Siter
Dorthe Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Det var dumt! Men det kommer nye muligheter... Ikke fant vi Laguna heller :-o Det var kjipt. Laguna er ikke så vanskelig å kjenne igjen etter beskrivelsen hun ga, så da har dere nok omgått hverandre. Forresten tror jeg at jeg hørte musikken helt hit ) 0 Siter
Alana Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Det var kjipt. Laguna er ikke så vanskelig å kjenne igjen etter beskrivelsen hun ga, så da har dere nok omgått hverandre. Forresten tror jeg at jeg hørte musikken helt hit ) Det er jeg sikker på at du hørte! Var sikker på at jeg skulle kjenne igjen Laguna også. Tror ikke hun kan ha vært der... Vi hadde god utsikt! 0 Siter
Alana Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Det var kjipt. Laguna er ikke så vanskelig å kjenne igjen etter beskrivelsen hun ga, så da har dere nok omgått hverandre. Forresten tror jeg at jeg hørte musikken helt hit ) En eller annen la meg til på msn i sta... Kan ha vært Laguna, men aner ikke hvordan hun i så fall har adressen...hmmm... 0 Siter
Alana Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Det var kjipt. Laguna er ikke så vanskelig å kjenne igjen etter beskrivelsen hun ga, så da har dere nok omgått hverandre. Forresten tror jeg at jeg hørte musikken helt hit ) Og jeg angrer på at jeg ikke fikk mobilnummeret hennes. Da kunne vi fikset det hele... Neste gang skal jeg huske på sånt!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.