Gå til innhold

Penger penger

Anbefalte innlegg

Gjest Pengekrangel
Skrevet

Vi har fått litt ekstra penger, det er snakk om noen hundre tusen.

Mannen her i huset er gått ut av sitt gode skinn. Han vil bytte ut fine og gode møbler og hvitevarer, kjøpe motorsykkel, osv osv.. Hvis ikke jeg applauderer og støtter han blir han så utrolig furten. Han har jo alltid ønsket seg ditt og datt sier han.

Kan noen hjelpe meg å komme med noe veldig dyrt jeg kan ønske meg til huset..? Ja, det er barnslig, men vil bare se om pipa får en annen lyd når jeg også plutselig ønsker noe dyrt.

Jeg tenkte å ønske meg en hest, men det blir litt urealistisk pga at jeg ikke er så begeistret for hester.

Han har allerede øremerket ca 200000 til "nødvendige" ting&tang.. Vi har godt over 1 mill i lån...

Penger = bråk.. Det ser jeg nå..!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nytt bad!

Det står hvertfall først på min ønskeliste :o)

Gjest pengekrangel
Skrevet

Nytt bad!

Det står hvertfall først på min ønskeliste :o)

Godt forslag, men vi har helt nytt bad.

Gjest pengekrangel
Skrevet

pelskåpe!

Han kjenner meg så godt at han vet jeg er helt i mot pelskåper.

Skrevet

Godt forslag, men vi har helt nytt bad.

Ok, her er flere forslag: utendørs boblebad, ny veranda, redskapsbod, garasje, campingvogn, ny bil, cruise i Karibien eller annen dyr ferie, donasjon til organsiasjon.

Eller hva med å foreslå å adoptere et barn? Det koster litt ;o)

Skrevet

Betal ned på lånet. Det er den beste investeringen dere kan gjøre.

Gjest til pengekrangelens kvinnelige part
Skrevet

Si at du nekter for at dere bruker pengene innen det er gått tre måneder.

Han er i himmelen og må få tid til å komme tilbake til jorden.

Gjest Pengekrangel
Skrevet

Ok, her er flere forslag: utendørs boblebad, ny veranda, redskapsbod, garasje, campingvogn, ny bil, cruise i Karibien eller annen dyr ferie, donasjon til organsiasjon.

Eller hva med å foreslå å adoptere et barn? Det koster litt ;o)

Redskapsbod, sydentur og garasje er allerede på hans ønskeliste. He he.

Men jeg skal ønske meg en bobil, da kommer han til å grøsse skikkelig. Håper jeg klarer å holde meg alvorlig. må le bare ved tanken.

Gjest Pengekrangel
Skrevet

Betal ned på lånet. Det er den beste investeringen dere kan gjøre.

Jeg er helt enig med deg i det. Jeg vil bruke mesteparten til å nedbetale gjeld. Men at vi unner oss litt synes jeg er ok. Synes bare noen at ønskene hans er helt ville. Det er jo ting vi ikke har bruk for sånn egentlig.

Og motorsykkelønsket er helt nytt for meg. Han sier han alltid har drømt om det, og da må han ha ny garasje. Og skinndress osv..

Skrevet

Jeg ville betalt ned litt lån, og kjøpt noen ting jeg hadde veldig lyst på.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg i det. Jeg vil bruke mesteparten til å nedbetale gjeld. Men at vi unner oss litt synes jeg er ok. Synes bare noen at ønskene hans er helt ville. Det er jo ting vi ikke har bruk for sånn egentlig.

Og motorsykkelønsket er helt nytt for meg. Han sier han alltid har drømt om det, og da må han ha ny garasje. Og skinndress osv..

Han kommer ikke langt med noen hundre tusen hvis han skal ha ny garage (dyrere enn du tror), skinndress og motorsykkel.

Skrevet

Eget svømmebasseng? Påbygg til huset? Hytte på Geilo? Villa et eller annet sted i "Syden"?

Gjest Flystripa
Skrevet

Du ønsker deg selvfølgelig en fet diamantring, som koster 50 lapper. Ny laptop, scooter, kunst på veggen. Munch er visstnok dyrt ;o)

Videre kan du ønske deg weekendopphold til en storby inkl konsertbilletter (lett å svi av et par ti-tusener). En symaskin til 15.000 kr? Nye lekre hagemøbler og gatas største grill? Jadda, man kan drømme seg bort...

Skrevet

Jeg hadde betalt ned på lånet øyeblikkelig før renta går enda mer opp.

Gjest pekka
Skrevet

å så kjipt..penger er ikke bare greit nei. Jeg synes du skal kreve å få en badstu, utbygg, en paviliong i hagen kanskje? Si du vil ha et par år med hushjelp, *en tjener som varter deg opp når han er avsted på sykkelen sin*

lykke til med kampen om det rette, -betale gjeld!

Gjest Pengekrangel
Skrevet

å så kjipt..penger er ikke bare greit nei. Jeg synes du skal kreve å få en badstu, utbygg, en paviliong i hagen kanskje? Si du vil ha et par år med hushjelp, *en tjener som varter deg opp når han er avsted på sykkelen sin*

lykke til med kampen om det rette, -betale gjeld!

Badstu. Det må jeg foreslå, he he.. Jeg skal si at jeg har jo alltid ønsket meg det..! Og da må vi bygge på huset også.

Gjest Pengekrangel
Skrevet

Jeg hadde betalt ned på lånet øyeblikkelig før renta går enda mer opp.

Det er hva jeg ønsker også. Men jeg synes godt vi kan unne oss _litt_ ekstra, men ikke bli helt ville. Jeg ønsker meg mobil.

Gjest Pengekrangel
Skrevet

Du ønsker deg selvfølgelig en fet diamantring, som koster 50 lapper. Ny laptop, scooter, kunst på veggen. Munch er visstnok dyrt ;o)

Videre kan du ønske deg weekendopphold til en storby inkl konsertbilletter (lett å svi av et par ti-tusener). En symaskin til 15.000 kr? Nye lekre hagemøbler og gatas største grill? Jadda, man kan drømme seg bort...

Han hadde ledd seg fillete om jeg sa jeg ønsket meg symaskin :o) Jeg avskyr å sy! Smykker bryr jeg meg heller ikke om, men kunst... JAAA! Selvfølgelig må vi få litt kunst i stua!

Må bare prøve å holde meg alvorlig. Jeg skal jo ønske meg badstu og bobil også..

Skrevet

Det er hva jeg ønsker også. Men jeg synes godt vi kan unne oss _litt_ ekstra, men ikke bli helt ville. Jeg ønsker meg mobil.

Slike enkle saker hadde jeg også ønsket meg hvis jeg hadde fått en slik pengesum. Kanskje jeg hadde unnet meg en liten flatskjermtv :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...