Gå til innhold

Hvilke mensplager har du? FU

Anbefalte innlegg

Gjest Bloody Mary
Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig:)

1. Går du opp i vekt i forbindelse med mensen? (Hvor stor og hvor langvarig er vektoppgangen?)

2. Har du smerter, i tilfelle hvilke?

3. Opplever du økt sult eller søtsug?

4. Blir du lettere deppa eller irritabel?

5. Lever du helt som normalt under mensperioden?

6. Annet? (minsket/økt sexlyst, trøtthet mm)

Videoannonse
Annonse
Mary Poppins
Skrevet

Jeg har ingen. Utrolig deilig å slippe sånne plager. Jeg går på p-piller så kanskje derfor.

Skrevet

Jeg slipper heldivis unna både mens og mensplager. :-)

Skrevet

1. Går du opp i vekt i forbindelse med mensen? (Hvor stor og hvor langvarig er vektoppgangen?)

- Føler alltid at jeg gjør det. Men om jeg gjør det, vet jeg ikke.

- ja har en "ring" av smerter rundt korsryggen/magen

- økt søtsug og økt behov for fett mat.

- VELDIG irritable. Regelrett monster.

- Nei, som oftest en egenmelding.

- ofte trøtt. Økt sexlyst.

Gjest Bloody Mary
Skrevet

For å svare på mine egne spørsmål:

** Går opp ca. 1 kg, som holder seg under hele mensen som regel. Puppene blir større!! Men det blir også magen...

** Jeg har fryktelig vondt i korsryggen de første dagene, men sjelden magesmerter. Er kanskje litt atypisk?

** JA!! Er mensen rett rundt hjørnet, kan jeg bare glemme alt som heter sunnhet. Dypdykker i sjokoladeskåla.

** Tja..det varierer.

** Jeg trener vel mindre og hviler mer.

** Jeg blir veldig trøtt og frysen.

Gjest Bloody Mary
Skrevet

Jeg har ingen. Utrolig deilig å slippe sånne plager. Jeg går på p-piller så kanskje derfor.

Heldiggris

Gjest Bloody Mary
Skrevet

Misunnelig...hrmfgrrhph

Gjest Shira12
Skrevet

Sukk, heldig du

*vondt i magen*

Gjest fregnefjes
Skrevet

Jeg blir jævli fort irrtert den uka før mensen.Stakkars mannen min :-).Og gotteri må jeg ha ellers så går jeg på veggen.Og brystene er velig ømme.Klarer ikke å springe for da gjør det veldig vondt.Smertene varierer.Før jeg fikk barn hadde jeg skikkelige smerter.Svimte av og kastet opp.Nå har jeg litt smerter en gang i blandt.Men en ting er sikkert og det er at mannfolka hadde aldri klart å gjennomgå dette hver måned

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har smerter nå, men har av ulike grunner sluttet på p-piller en periode, da kom smertene.

Ved fast bruk av p-piller går det greitt. Heldigvis ikke lenge til jeg kan starte igjen! :o)

laguna1365380434
Skrevet

Først sur og sint som bare fy, deretter gråteferdig, trist og angstfyllt..Jæskli dårlig rekkefølge..;-P

Tror sympen hadde kommet lettere om jeg ikke hadde gått rundt og gjort meg umulig å elske sånn rett før jeg trenger det..;-)

Gjest plage seg selv vel?
Skrevet

hvorfor hopper dere ikke over mensen, dere som bruker p-piller og har mye vondt. Ikke nødvendig å

Skrevet

Det hele starter med en durabel migrene med synsforstyrrelser, skjelving, kvalme og hodepine.

Er meget sur og grinete og sikkert ikke til å holde ut med, egentlig merkelig at jeg fortsatt er gift;o)

Dette står på i ca 3 dager.

Jeg bruker hormonspiral så jeg slipper heldigvis blødningene da:o)

Gjest Bloody Mary
Skrevet

Først sur og sint som bare fy, deretter gråteferdig, trist og angstfyllt..Jæskli dårlig rekkefølge..;-P

Tror sympen hadde kommet lettere om jeg ikke hadde gått rundt og gjort meg umulig å elske sånn rett før jeg trenger det..;-)

Du kan ha et poeng der..;)

Skrevet

hvorfor hopper dere ikke over mensen, dere som bruker p-piller og har mye vondt. Ikke nødvendig å

Jeg hopper over mensen i ca 3 mnd, så har jeg 1 mnd hvor jeg har mensen.

Rett og slett for å "rense" ut systemet.

Gjest Bloody Mary
Skrevet

Jeg bruker ikke p-piller, og synes vel ikke mensen er så uutholdelig at jeg vil begynne på pillen bare for å slippe den. Piller har jo også sine bivirkninger.

Skrevet

Jeg hopper over mensen i ca 3 mnd, så har jeg 1 mnd hvor jeg har mensen.

Rett og slett for å "rense" ut systemet.

For å rense ut systemet? Kroppen har sin helt naturlige syklus for akkurat det. :-)

laguna1365380434
Skrevet

Du kan ha et poeng der..;)

Sant? ;-)

Skrevet

For å rense ut systemet? Kroppen har sin helt naturlige syklus for akkurat det. :-)

Hmm så du sier at jeg aldri bør ha mensen da når jeg går på piller?

Jeg vil gjerne ikke ha mensen jeg, gjør det bare fordi jeg har en forestilling om at jeg renser underlivet på den måten.

Skrevet

Jeg har ikke mensen jeg. Før hadde jeg det, da hadde jeg ingen plager bortsett fra at det ble lite sex, og at jeg syntes det var noe urenslig svineri hele greia.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...