Gå til innhold

Hvilke mensplager har du? FU

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Går du opp i vekt i forbindelse med mensen? (Hvor stor og hvor langvarig er vektoppgangen?)

Nei, det tror jeg ikke.

2. Har du smerter, i tilfelle hvilke?

Ja, når jeg ikke bruker p-piller blir de uutholdelige. Magesmerter og smerter nedover i bena.

3. Opplever du økt sult eller søtsug?

Nei

4. Blir du lettere deppa eller irritabel?

Kanskje, jeg er ikke helt sikker.

5. Lever du helt som normalt under mensperioden?

Jeg prøver, men ikke alltid, for jeg har så vondt.

6. Annet? (minsket/økt sexlyst, trøtthet mm

Ikke som jeg kommer på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor hopper dere ikke over mensen, dere som bruker p-piller og har mye vondt. Ikke nødvendig å

Hvis jeg ikke får mensen en gang i mellom går jeg og småblør hele tiden. Derfor.

Skrevet

1. Går du opp i vekt i forbindelse med mensen? (Hvor stor og hvor langvarig er vektoppgangen?) - går opp en kg el to

2. Har du smerter, i tilfelle hvilke? - kjenner det i magen at jeg har mens. I tillegg føler meg veldig oppblåst og feit.

3. Opplever du økt sult eller søtsug? - har ikke matlyst i det hele tatt. Føler meg kvalm og fæl

4. Blir du lettere deppa eller irritabel? - sur, grinete, tåler svært lite

5. Lever du helt som normalt under mensperioden? - nei. sover dårlig, springer på do hele tiden

6. Annet? (minsket/økt sexlyst, trøtthet mm) - trøtt, ja men sover veeeldig dårlig

Skrevet

Hmm så du sier at jeg aldri bør ha mensen da når jeg går på piller?

Jeg vil gjerne ikke ha mensen jeg, gjør det bare fordi jeg har en forestilling om at jeg renser underlivet på den måten.

Nei, du misforsto tydeligvis hva jeg mente. Den normale mens-syklusen gjør det som trengs av rensing. Det er ikke nødvendig å lage egne lange sykluser. Jeg kan ikke helt forstå at det er å foretrekke å ha mensen i en hel måned (eller skrev du feil og mente en uke?).

Men jeg vet at leger er uenige, noen mener at det er uproblematisk å ikke ha noen månedlig blødning, bare utsette den i månedsvis med monofase p-piller, mens andre leger fraråder slik praksis. Så jeg vet sannelig ikke, jeg er litt skeptisk til å tukle for mye med kroppens hormonbalanse. Men hver og en må finne ut hva man mener er riktig for seg.

Skrevet

Nei, du misforsto tydeligvis hva jeg mente. Den normale mens-syklusen gjør det som trengs av rensing. Det er ikke nødvendig å lage egne lange sykluser. Jeg kan ikke helt forstå at det er å foretrekke å ha mensen i en hel måned (eller skrev du feil og mente en uke?).

Men jeg vet at leger er uenige, noen mener at det er uproblematisk å ikke ha noen månedlig blødning, bare utsette den i månedsvis med monofase p-piller, mens andre leger fraråder slik praksis. Så jeg vet sannelig ikke, jeg er litt skeptisk til å tukle for mye med kroppens hormonbalanse. Men hver og en må finne ut hva man mener er riktig for seg.

Mente en uke.

Legene jeg har vært borti mente det gikk fint ann å utsette mensen i lengre periode, flere mnd.

Men at det kunne være greit å ha den en gang i blandt, for kroppen trengte det. Ikke vet jeg hva den legen mente når hun sa det da.

Skrevet

Mente en uke.

Legene jeg har vært borti mente det gikk fint ann å utsette mensen i lengre periode, flere mnd.

Men at det kunne være greit å ha den en gang i blandt, for kroppen trengte det. Ikke vet jeg hva den legen mente når hun sa det da.

OK, en uke var bedre enn en måned ja. Fyttirakkern, mensen i en måned i strekk høres skikkelig kjipt ut...

Skrevet

Jeg går ikke opp i vekt, men får en del magesmerter de to dagene FØR mensen og blir lettere oppblåst enn vanlig. Maktere ikke å gå i de strammeste jeansene.

Får ikke noe spesielt lyst på mer mat, men jeg får lyst på sjokolade og det har jeg aldri lyst på ellers.

Jeg kan bli premenstruell - lett irritabel og grinete.

Og når mensen først er der før jeg veldig økt sexlyst. Blir lett kåt med andre ord. Typisk! Går på p-piller, hopper over mensen av og til men noe sier meg at det egentlig ikke er bra for kroppen, uansett hva andre måtte mene føler jeg det slik.

Gjest trøndra
Skrevet

Dårlig humør,vondt i brystene og sjokolade sugen kan vel beskrive det.Mannfolka hadde aldri klart å ha dette hver måned

Gjest LionQueen
Skrevet

Brystene er veldig ømme. Magen veldig oppblåst. FØR mensen er jeg pottesur og oppfarende.

Lei av hele mensen! Lukter vondt gjør det også. Æsj.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...