maire Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har en liten boks med safran som mannen min vokter som "den hellige gral". Men det har vel ikke holdbarhet i all evighet heller? Noen som vet hvor lang holdbarhetstid det er sånn ca? 0 Siter
maire Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Skrevet 26. mai 2006 Mange herrens år. ok..så om det har stått på hylla i 10 år nå, så kan det fortsatt stå der 10 år til? Søren..skjønner ikke vitsen med å spare på det og ikke kunne bruke det 0 Siter
keinstein Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Det forvitrer som alt annet, men oppbevares det tørt og mørkt, kan det brukes i all evighet til det blir støv. Men fargen blir borte etterhvert. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 ok..så om det har stått på hylla i 10 år nå, så kan det fortsatt stå der 10 år til? Søren..skjønner ikke vitsen med å spare på det og ikke kunne bruke det Lag en rett en dag han er borte, så hiver du oppi all safranen! hihi Dere har vel ikke så dårlig råd at dere ikke kan kjøpe ny safran hvis dere bruker det opp, vel? 0 Siter
maire Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Skrevet 26. mai 2006 Lag en rett en dag han er borte, så hiver du oppi all safranen! hihi Dere har vel ikke så dårlig råd at dere ikke kan kjøpe ny safran hvis dere bruker det opp, vel? Nei, jeg skjønner ikke hvorfor den lille boksen er så viktig for ham. Tror jeg hiver den oppi neste indiske rett jeg lager, sier ingenting og etterfyller med karri. Han merker garantert ikke forskjellen likevel :-) 0 Siter
maire Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Skrevet 26. mai 2006 Det forvitrer som alt annet, men oppbevares det tørt og mørkt, kan det brukes i all evighet til det blir støv. Men fargen blir borte etterhvert. Fortsatt knall orange etter 10 år, men nå har jeg bestemt meg for å bruke den uansett.. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Nei, jeg skjønner ikke hvorfor den lille boksen er så viktig for ham. Tror jeg hiver den oppi neste indiske rett jeg lager, sier ingenting og etterfyller med karri. Han merker garantert ikke forskjellen likevel :-) Kjenner han det ikke på lukta da? 0 Siter
keinstein Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Fortsatt knall orange etter 10 år, men nå har jeg bestemt meg for å bruke den uansett.. Sikkert i orden. Det er bare virkestoffer i medisiner du trenger tenke på at kan representere noen fare. Krydder tror jeg bestemt bare blir smakløst og fargeløst. Et 3000 år gammelt frø spiret leste jeg. 0 Siter
maire Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Skrevet 26. mai 2006 Kjenner han det ikke på lukta da? Håper han ikke gjør det Det er som regel jeg som lager maten her i huset, jeg får bare si at jeg har brukt karri også, om han skulle merke det på retten. Har så fryktelig lyst til å teste ut safranen også 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Håper han ikke gjør det Det er som regel jeg som lager maten her i huset, jeg får bare si at jeg har brukt karri også, om han skulle merke det på retten. Har så fryktelig lyst til å teste ut safranen også Gjør det! Skriv gjerne rapport om hvordan det gikk etterpå. 0 Siter
maire Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Skrevet 26. mai 2006 Gjør det! Skriv gjerne rapport om hvordan det gikk etterpå. Hehe..skal gjøre det! 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Hehe..skal gjøre det! Håper ikke mannen din koller vippen når han innser at du har brukt opp den dyrebare safranen hans. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.