Gå til innhold

Helsikkes krydderplanter!!

Anbefalte innlegg

Gjest krydderkokken
Skrevet

Har ofte kjøpt inn krydderplanter til kjøkkenbenken. Bruker mye basilikum, oregano og nå har jeg kjøpt mynte og kruspersille. Men de dør jo etter et par døgn her inne. Skjønner ikke hva jeg gjør feil. De står under direkte lys hele tida (bortsett fra på kvelden). Kjøkkenbenken er ganske liten, men er de så kravstore da??? Jeg blir så irritert av å hele tiden måtte kjøpe nye. Trodde først at det var en form for engangsplanter (koster jo bare 10 kr på Rema), men det må da gå an å holde dem i live litt lenger? Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vanner dem, ikke sant? Jeg lar mine stå i vannbad og suge vann en times tid ca. hver tredje dag. Så holder jorden seg våt hele tiden. Mine har holdt i mer enn en måned nå.

Skrevet

Spent på svar. De jeg kjøper i butikken dør også før jeg får dem utav handleposen. Nå har jeg sådd mine egne, og de begynner å blir riktig så fine!

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har hørt at du må kjøpe på hagesentre etc, fordi at de ikke er ment til å vare så lenge de du får i butikken. Eller noe sånt.

Gjest LionQueen
Skrevet

Jeg kjøper mine på Rema og Meny, de holder lenge de. Har hatt forskjellige slag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...