Åsemor Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Går det an å spørre bekjente som ikke er bedt i bryllupet om de har lyst til å bake en kake mot betaling, men ikke så mye betaling som en vanlig kake koster.....? 0 Siter
Sofline Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Da tanta mi giftet seg kom mange gjester med kaker (og de fikk så vidt jeg vet ikke betalt for det). Det går fint an. :-) De fleste blir sikkert glade for å hjelpe. 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Skrevet 26. mai 2006 Da tanta mi giftet seg kom mange gjester med kaker (og de fikk så vidt jeg vet ikke betalt for det). Det går fint an. :-) De fleste blir sikkert glade for å hjelpe. Spørsmålet er om det er greit å spørre folk som ikke er bedt i bryllupet. De som er bedt gjør så utrolig mye annet at jeg ikke har lyst å bekymre de med kakebaking i tillegg. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Spørsmålet er om det er greit å spørre folk som ikke er bedt i bryllupet. De som er bedt gjør så utrolig mye annet at jeg ikke har lyst å bekymre de med kakebaking i tillegg. Obs... Jeg leste litt fort. Beklager! Men jeg synes uansett godt du kan spørre. :-) Jeg ville i hvert fall ikke blitt fornærmet eller noe. 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg vet ikke om jeg hadde turt det. "Du er ikke god nok venn til at jeg vil ha deg i bryllupet mitt, men jeg vil gjerne at du baker billig for meg" Samtidig må jeg si at jeg godt kunne bakt for bekjente, selv om jeg ikke er invitert. 0 Siter
Gjest skal i bryllup snart.. Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Ja, det synes jeg. Synes du skal kjøpe/betale ingrediensene. 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Skrevet 26. mai 2006 Jeg vet ikke om jeg hadde turt det. "Du er ikke god nok venn til at jeg vil ha deg i bryllupet mitt, men jeg vil gjerne at du baker billig for meg" Samtidig må jeg si at jeg godt kunne bakt for bekjente, selv om jeg ikke er invitert. Ja, det er det jeg tenker. Men de jeg har lyst til å spørre om kake er noen damer på jobb, ville nok ikke spurt tantene mine (de er heller ikke bedt...). 0 Siter
Gjest Zuleika Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Ja, det er det jeg tenker. Men de jeg har lyst til å spørre om kake er noen damer på jobb, ville nok ikke spurt tantene mine (de er heller ikke bedt...). Bare spør arbeidskollegaer. Jeg ville sagt ja med engang og bakt uten å ta betaling. 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Skrevet 26. mai 2006 Bare spør arbeidskollegaer. Jeg ville sagt ja med engang og bakt uten å ta betaling. Ja, da gjør jeg det. 0 Siter
Mari25 Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg tviler på at folk vil ta imot betaling for det. De sier sikkert ja, men mange kanskje fordi de føler seg presset til det. Jeg ville ikke spurt. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Spør noen naboer, du De gjør det sikkert gratis:) 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg tviler på at folk vil ta imot betaling for det. De sier sikkert ja, men mange kanskje fordi de føler seg presset til det. Jeg ville ikke spurt. Tuller du?!?! Jeg har gjort det ofte, og synes det er kjempegøy å bake!! 0 Siter
Mari25 Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Tuller du?!?! Jeg har gjort det ofte, og synes det er kjempegøy å bake!! Ikke alle som liker å bake da 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Jeg har ofte laget kaker til konfirmasjoner og bryllup, og har selvsagt ikke tatt betaling for det. Det er et ærlig spørsmål som krever et ærlig svar Men er du lik meg er det verre å be noen om noe enn å bli bedt til å gjøre noe! 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Ikke alle som liker å bake da Nei, men så kan man spørre noen man vet liker å bake.. You know?! 0 Siter
Åsemor Skrevet 26. mai 2006 Forfatter Skrevet 26. mai 2006 Gjerrigknarken. Hehe... fordi jeg ikke bestiller sju kaker hos konditor? Jeje. 0 Siter
Sofline Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Hehe... fordi jeg ikke bestiller sju kaker hos konditor? Jeje. Jeg hadde gjort som deg. Kaker hos konditor er dyrt, og ikke alltid godt engang. 0 Siter
Gjest Debra irl Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Klart du kan spørre. Jeg baker ofte til tilstelninger jeg. Både de jeg er invitert i og de jeg ikke er invitert i. 0 Siter
Gjest wertha Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Hehe... fordi jeg ikke bestiller sju kaker hos konditor? Jeje. Jeg syns man skal være generøs på sin bryllupsdag. Å be en privatperson om å bake kake, er ganske så smålig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.