Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å spørre bekjente som ikke er bedt i bryllupet om de har lyst til å bake en kake mot betaling, men ikke så mye betaling som en vanlig kake koster.....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tanta mi giftet seg kom mange gjester med kaker (og de fikk så vidt jeg vet ikke betalt for det). Det går fint an. :-) De fleste blir sikkert glade for å hjelpe.

Skrevet

Da tanta mi giftet seg kom mange gjester med kaker (og de fikk så vidt jeg vet ikke betalt for det). Det går fint an. :-) De fleste blir sikkert glade for å hjelpe.

Spørsmålet er om det er greit å spørre folk som ikke er bedt i bryllupet.

De som er bedt gjør så utrolig mye annet at jeg ikke har lyst å bekymre de med kakebaking i tillegg.

Skrevet

Spørsmålet er om det er greit å spørre folk som ikke er bedt i bryllupet.

De som er bedt gjør så utrolig mye annet at jeg ikke har lyst å bekymre de med kakebaking i tillegg.

Obs... Jeg leste litt fort. Beklager! Men jeg synes uansett godt du kan spørre. :-) Jeg ville i hvert fall ikke blitt fornærmet eller noe.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde turt det. "Du er ikke god nok venn til at jeg vil ha deg i bryllupet mitt, men jeg vil gjerne at du baker billig for meg"

Samtidig må jeg si at jeg godt kunne bakt for bekjente, selv om jeg ikke er invitert.

Gjest skal i bryllup snart..
Skrevet

Ja, det synes jeg. Synes du skal kjøpe/betale ingrediensene.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg hadde turt det. "Du er ikke god nok venn til at jeg vil ha deg i bryllupet mitt, men jeg vil gjerne at du baker billig for meg"

Samtidig må jeg si at jeg godt kunne bakt for bekjente, selv om jeg ikke er invitert.

Ja, det er det jeg tenker. Men de jeg har lyst til å spørre om kake er noen damer på jobb, ville nok ikke spurt tantene mine (de er heller ikke bedt...).

Gjest Zuleika
Skrevet

Ja, det er det jeg tenker. Men de jeg har lyst til å spørre om kake er noen damer på jobb, ville nok ikke spurt tantene mine (de er heller ikke bedt...).

Bare spør arbeidskollegaer. Jeg ville sagt ja med engang og bakt uten å ta betaling.

Skrevet

Bare spør arbeidskollegaer. Jeg ville sagt ja med engang og bakt uten å ta betaling.

Ja, da gjør jeg det.

Skrevet

Jeg tviler på at folk vil ta imot betaling for det. De sier sikkert ja, men mange kanskje fordi de føler seg presset til det. Jeg ville ikke spurt.

Gjest sandex
Skrevet

Spør noen naboer, du :) De gjør det sikkert gratis:)

Gjest sandex
Skrevet

Jeg tviler på at folk vil ta imot betaling for det. De sier sikkert ja, men mange kanskje fordi de føler seg presset til det. Jeg ville ikke spurt.

Tuller du?!?!

Jeg har gjort det ofte, og synes det er kjempegøy å bake!! :)

Skrevet

Tuller du?!?!

Jeg har gjort det ofte, og synes det er kjempegøy å bake!! :)

Ikke alle som liker å bake da

Skrevet

Jeg har ofte laget kaker til konfirmasjoner og bryllup, og har selvsagt ikke tatt betaling for det.

Det er et ærlig spørsmål som krever et ærlig svar :) Men er du lik meg er det verre å be noen om noe enn å bli bedt til å gjøre noe!

Gjest sandex
Skrevet

Ikke alle som liker å bake da

Nei, men så kan man spørre noen man vet liker å bake.. You know?! :)

Skrevet

Gjerrigknarken.

Hehe... fordi jeg ikke bestiller sju kaker hos konditor?

Jeje.

Skrevet

Jeje.

Jeg hadde gjort som deg. Kaker hos konditor er dyrt, og ikke alltid godt engang.

Gjest Debra irl
Skrevet

Klart du kan spørre. Jeg baker ofte til tilstelninger jeg. Både de jeg er invitert i og de jeg ikke er invitert i.

Gjest wertha
Skrevet

Jeje.

Jeg syns man skal være generøs på sin bryllupsdag. Å be en privatperson om å bake kake, er ganske så smålig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...