Gjest fridalida Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Det kommer an på hvor du bor. I noen deler av landet,er det jo helt vanlig å komme med kake til andre store anledninger, selv om en ikke er bedt. Og da må det vel gå an å spørre om det, også. Ville ikke spurt ellers, tror jeg - bortsett fra folk som har kakebaking som hobby. I så fall ville jeg tilbudt å betale ingredienser + 100 kroner eller noe sånt. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Jeg syns man skal være generøs på sin bryllupsdag. Å be en privatperson om å bake kake, er ganske så smålig. Her jeg bor vil jeg tippe at 95% av kakene som serveres i bryllup er bakt av en eller annen bekjent/venn/perifer bekjent/familie av brudeparet. I mange deler av landet er det helt vanlig å hjelpe hverandre med slikt, og det er ikke fordi brudeparet er gjerrige. Dessuten er nå hjemmebakt en gang best. Hadde jeg bodd i nærheten av Åsemor hadde jeg gjerne bidratt selv om jeg kun kjenner henne fra DOL. :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Ikke alle som liker å bake da Selvfølgelig, og da sier man ganske enkelt nei. 0 Siter
Åsemor Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Jeg syns man skal være generøs på sin bryllupsdag. Å be en privatperson om å bake kake, er ganske så smålig. Ja, ok. Kommer nok ikke til å spørre noen heller, for etter jeg sendte innlegget her så har jeg fått tilbud fra 3 stk som sa de gjerne kunne bake kake for å bidra til dagen, og så bestiller vi en på konditori som hovedkake. Syns du ikke man kan gifte seg og ha selskap hvis man ikke har titusenvis av kroner til det? Da er det bedre å la være liksom...? 0 Siter
Gjest wertha Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Ja, ok. Kommer nok ikke til å spørre noen heller, for etter jeg sendte innlegget her så har jeg fått tilbud fra 3 stk som sa de gjerne kunne bake kake for å bidra til dagen, og så bestiller vi en på konditori som hovedkake. Syns du ikke man kan gifte seg og ha selskap hvis man ikke har titusenvis av kroner til det? Da er det bedre å la være liksom...? Bryllupsdagen er vel ikke dagen da man skal spinke å spare. Syns jeg. 0 Siter
Åsemor Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Bryllupsdagen er vel ikke dagen da man skal spinke å spare. Syns jeg. Så da bør man ikke gifte seg om man har dårlig råd? Eller bør man ta opp lån som man bruker mange år på å betale ned? 0 Siter
Gemini Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg syns man skal være generøs på sin bryllupsdag. Å be en privatperson om å bake kake, er ganske så smålig. Det er helt normalt å ha hjemmebakte kaker i bryllup. Vi hadde selve bryllupskaken (tradisjonell marsipankake i flere etasjer) fra konditori, resten var laget av slekt og venner. Og vi hadde et flott kakebord! Helt normalt i mine kretser. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det er helt normalt å ha hjemmebakte kaker i bryllup. Vi hadde selve bryllupskaken (tradisjonell marsipankake i flere etasjer) fra konditori, resten var laget av slekt og venner. Og vi hadde et flott kakebord! Helt normalt i mine kretser. Samma her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.