Gå til innhold

Flest landslagsmål for Norge / søkehjelp

Anbefalte innlegg

Gjest knarp
Skrevet

Kan noen hjelpe meg med å finne statistikk over landslagsmål i fotball for Norge, menn, senior?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fant det selv på Wikipedia.

Hvem var det da?

Gjest quando
Skrevet

Hvem var det da?

Bjarne Håkon Hansen, tror jeg. Eller Knut Borge..

Skrevet

Bjarne Håkon Hansen, tror jeg. Eller Knut Borge..

Veeeldig morsomt :) Jeg har da litt greie på fotball..! Jeg tipper det er Fjørtoft..!

Gjest staedtler
Skrevet

Veeeldig morsomt :) Jeg har da litt greie på fotball..! Jeg tipper det er Fjørtoft..!

Nei, Fjørtoft ligger høyt oppe på lista, men jeg tror han stoppa på 17 mål eller noe rundt der. Flest mål har Jørgen Juve, 33 mål. Han spilte på 20- og 30-tallet, var bl.a. på bronselaget i 1936. Klubblaget hans var Lyn (tror jeg).

Gjest knarp
Skrevet

Hvem var det da?

Flest landslagsmål

Jørgen Juve 33

Einar «Jeja» Gundersen 26

Harald Hennum 25

Tore André Flo 23

Gunnar Thoresen 22

Ole Gunnar Solskjær 21

Jan Åge Fjørtoft 20

Odd Iversen 19

Øyvind Leonhardsen 19

Olav Nilsen 19

og nå har

Frode Johnsen 11

Skrevet

Nei, Fjørtoft ligger høyt oppe på lista, men jeg tror han stoppa på 17 mål eller noe rundt der. Flest mål har Jørgen Juve, 33 mål. Han spilte på 20- og 30-tallet, var bl.a. på bronselaget i 1936. Klubblaget hans var Lyn (tror jeg).

Bronselaget... Har Norge vunnet bronse i fotball i et mesterskap?

Gjest staedtler
Skrevet

Bronselaget... Har Norge vunnet bronse i fotball i et mesterskap?

Javisst! OL i 1936 i Berlin.

"Vi" slo Tyskland bl.a., med Hitler på tribunen. Heldigvis for ham var det "ariere" de tapte for.. Norge tapte mot Italia i semifinalen, mener å huske 4-2. Arne Brustad fikk annullert et mål som, ifølge de norske spillerne, blei annullert fordi det ikke ville tatt seg ut om en underdog som Norge slo ut de store favorittene.

Skrevet

Javisst! OL i 1936 i Berlin.

"Vi" slo Tyskland bl.a., med Hitler på tribunen. Heldigvis for ham var det "ariere" de tapte for.. Norge tapte mot Italia i semifinalen, mener å huske 4-2. Arne Brustad fikk annullert et mål som, ifølge de norske spillerne, blei annullert fordi det ikke ville tatt seg ut om en underdog som Norge slo ut de store favorittene.

Når du sier det, tror jeg jeg har hørt om det.

Skrevet

Flest landslagsmål

Jørgen Juve 33

Einar «Jeja» Gundersen 26

Harald Hennum 25

Tore André Flo 23

Gunnar Thoresen 22

Ole Gunnar Solskjær 21

Jan Åge Fjørtoft 20

Odd Iversen 19

Øyvind Leonhardsen 19

Olav Nilsen 19

og nå har

Frode Johnsen 11

Ikke verst :) Og tenk at Solskjær har flere enn Fjørtoft..!

På tide at Norge får en ny goalgetter.. Det har blitt få mål i hver kamp de siste årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...