Gjest står for meg som et mare Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 Hva vil det koste å få noen til å male huset mitt? Er vel ca 80 i grunnflate, to etg. Hva tar en ungdom i timen? 0 Siter
Gjest oslso vest vil sikkert ta 700 kr timen Skrevet 26. mai 2006 Skrevet 26. mai 2006 ca 90 kroner timen vil jeg tro. Kommer an på hvor du bor og sikkert mye annet. 0 Siter
Gjest malerjenta Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Jeg er akkurat ferdig med å male hele huset til mine foreldre...fikk 20000 for jobben...men det kommer jo litt an på om det trengs å vaskes først,hvor mange strøk og eventuelt om vinduer,karmer skal males...Det er en DRITTJOBB rett og slett så det er viktig at den som skal gjøre den får betaling nok! 0 Siter
Gemini Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Jeg er akkurat ferdig med å male hele huset til mine foreldre...fikk 20000 for jobben...men det kommer jo litt an på om det trengs å vaskes først,hvor mange strøk og eventuelt om vinduer,karmer skal males...Det er en DRITTJOBB rett og slett så det er viktig at den som skal gjøre den får betaling nok! 20.000? Hvor mange timer brukte du på den jobben da? 0 Siter
Gjest står for meg som et mare Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg er akkurat ferdig med å male hele huset til mine foreldre...fikk 20000 for jobben...men det kommer jo litt an på om det trengs å vaskes først,hvor mange strøk og eventuelt om vinduer,karmer skal males...Det er en DRITTJOBB rett og slett så det er viktig at den som skal gjøre den får betaling nok! 20 tusen?? Mener du to tusen? 0 Siter
Gjest malerjenta Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 20 tusen?? Mener du to tusen? Nei!!Jeg fikk 20 000 norske kroner for å male huset ja!!Er det så merkelig?Før jeg begynte å male trodde jeg også at dette var en lett og fort unnagjort jobb...men langt i fra om det er..En kan ikke regne med at noen gidder å male huset ditt for 2000 kr!!!!!NO WAY JOSÈ... 0 Siter
Gjest malerjenta Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 20.000? Hvor mange timer brukte du på den jobben da? Timer??Jeg brukte 3 uker!!!ble litt forsinka p.g.a været og slike ting...men hallo?vi snakker om å male HUS her ikke en kommode.. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det må vaskes ned, skrapes/børstes og males to strøk, det vil ta rundt 50-100 timer, avhengig av tilstand. Hvis du ikke vasker og bare maler et strøk oppå skitten/stævet, blir det ikke holdbart nok, og ikke økonomisk på sikt. 0 Siter
Gjest Håpar på baby i 2007 Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det må vaskes ned, skrapes/børstes og males to strøk, det vil ta rundt 50-100 timer, avhengig av tilstand. Hvis du ikke vasker og bare maler et strøk oppå skitten/stævet, blir det ikke holdbart nok, og ikke økonomisk på sikt. Brannvesenet spylte huset vårt ;-) 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Brannvesenet spylte huset vårt ;-) Det hjelper, men du burde hatt på et basisk vaskemiddel, f eks husvask først og børstet med skurekost, så spylt med vannslange. Mange bruker trykkvasker, men da spyler du huset fullt av vann som kanskje ikke tørker igjen. Mange håper på at det ikke skal være nødvendig med så mye arbeid, men det er det, og veldig lønnsomt over tid. Du kan lett doble levetida på panelet på denne måten, og ny paneling er svinedyrt. To strøk holder dobbelt så lenge som et, og du trenger ikke vaske mellom strøkene hvis det bare går at par dager mellom. Mye arbeid spart. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Timer??Jeg brukte 3 uker!!!ble litt forsinka p.g.a været og slike ting...men hallo?vi snakker om å male HUS her ikke en kommode.. Joda, jeg spør om timer, jeg går ut fra at du ikke har malt hus 24 timer i døgnet i 3 uker. Som du selv sier, så har det vært avbrudd pga vær osv. Et estimat: Hvis du da har malt hus i _gjennomsnittlig_ 5 timer per dag, 7 dager i uka, i 3 uker ville det utgjort 105 timer. Hvis vi da tar 20.000 og deler på 105 timer (forutsatt at det er et realistisk timetall), så har du fått en timebetaling på 190 kr. Hvis du da (bl.a. pga vær-avbrudd) har brukt færre timer totalt sett, så har du fort kommet opp i en timelønn på over 200 kr. Svart. Og for familie. Da vil jeg påstå at du har fått mer enn bra betalt, for å si det pent. Men selvsagt hvor mange timer som må påregnes for jobben, det avhenger jo bl.a. av hvor stort hus det er snakk om, og om alt er i en farge eller en eller flere farger på detaljene osv. Hvis du er Røkkes datter, så tar det nok litt lenger tid å male hans hus, enn et mer gjennomsnittlig hus på 150 m2 eller noe slik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.