Gå til innhold

Ny jobb? Vitnemål/attester...hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest lixie
Skrevet

Hurra!

Jeg har søkt elektronisk over nett på en jobb jeg har sååå lyst på, og i dag ringte de fra jobben og ba meg om å sende inn vitmål/attester osv.

Jeg jublet!!

Men....etter samtalen begynte jeg da å lure på om hvordan jeg sender inn dette elektronisk.

Må jeg ha "rettkopi" stempel på de jeg scanner inn og sender avgårde?

Sender jo inn vitnemål og sånn....men er det meningen man skal sende inn attester fra vaskejobben jeg hadde før jeg tok relevant utdannelse?

En siste ting....hvordan dokumenterer jeg arbeisforholdet jeg har i dag? Sender de en kopi av kontakten min?

Setter STOR pris på litt innspill:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at du ikke kan sende det med vanlig post?

Attesten fra vaskejobben sender du med hvis du ikke har for mange andre attester og/eller hvis den er veldig god.

Gjest trond-h
Skrevet

Du sender søknad og CV elektronisk. Blir du invitert til jobbsamtale, tar du med deg kopier av vitnemål. Det er ikke lenger så vanlig å kreve at de skal være stemplet og signert for rett kopi av statstjenestefolk. Unntak er enkelte jobber i staten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...