keinstein Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 " Filmen er krenkende mot en hellig skikkelse i flere religioner, sier Baloch. Han trekker også paralleller til Muhammed-tegningene. - Vi regner denne filmen for å være en fortsettelse av karikatur-tegningene - som sårer verdens muslimer, sier MMA-lederen. " ---------------------------- Nå har det rakna for dem igjen. De unyttige idiotene er på vei for å ødelegge enda mer for seg selv og skape enda mer interesse for å provosere dem. Det blir som teorien om mobbing: "Er det om å gjøre å være mest mulig sær, for å bli mobba mest mulig og virke mest mulig gal?" http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=304436 0 Siter
Sofline Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Anser boka for å væer en fortsettelse av Muhammed-tegningene,... Tja... Boka kom da før tegningene... Noe skal de jo krangle om. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Skrevet 27. mai 2006 Anser boka for å væer en fortsettelse av Muhammed-tegningene,... Tja... Boka kom da før tegningene... Noe skal de jo krangle om. Det er for å vekke oppsikt og ri på filmens oppmerskomhetsverdi. Det fins millioner av tegninger av muhammed og Jesus. Jesus er blitt karikert og vrengt ut/inn i århundrer. 0 Siter
Sofline Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Det er for å vekke oppsikt og ri på filmens oppmerskomhetsverdi. Det fins millioner av tegninger av muhammed og Jesus. Jesus er blitt karikert og vrengt ut/inn i århundrer. Akkurat. De skal jo ha et eller annet å krangle om, og så kom denne filmen beleilig. Og hvorfor er de forferdet over en påstand om at Jesus var gift? Mohammed var da også gift. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Skrevet 27. mai 2006 Akkurat. De skal jo ha et eller annet å krangle om, og så kom denne filmen beleilig. Og hvorfor er de forferdet over en påstand om at Jesus var gift? Mohammed var da også gift. Det er en påstand om at koranen og det gamle testamente er feil. At Muhammed har misforstått gudens hellige budskap. Det samme gjelder kvinneundertrykking, de klarer ikke la være, de er angivelig kommandert av guden. Å anse kvinner for likestilte eller anerkjenne menneskeretightene silk vesten ser dem, er å samtidig påstå at koranen og dermed det gamle testamente er feil, at Abraham og Muhammed har misforstått guden. 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. mai 2006 Skrevet 27. mai 2006 Noen ganger lurer jeg på om folk er vel bevart. At Vatikanet misliker filmen, kan jeg delvis forstå selv om jeg personlig driter i det men at muslimene skal gå til angrep pga filmen er helt uforståelig for meg. Kanskje jeg er teit. Det er jo bare en bok/film som framsetter noen teorier om ting vi faktisk ikke vet noen ting om. Er det nå vi skal ta oss i akt for den gule fare? 0 Siter
keinstein Skrevet 27. mai 2006 Forfatter Skrevet 27. mai 2006 Noen ganger lurer jeg på om folk er vel bevart. At Vatikanet misliker filmen, kan jeg delvis forstå selv om jeg personlig driter i det men at muslimene skal gå til angrep pga filmen er helt uforståelig for meg. Kanskje jeg er teit. Det er jo bare en bok/film som framsetter noen teorier om ting vi faktisk ikke vet noen ting om. Er det nå vi skal ta oss i akt for den gule fare? De skal fremme forståelse og respekt for seg og sin religion, skaffe aksept blant sine egne. Samtidig viser de seg urimelige og absurde. Ønsket om repsekt blir forakt, ønsket om forståelse blir til en følelse av absurditet og nærmest galskap. Jeg mener bestemt at elever ikke skal undervises i islams kultur og religion, da jo mer de får vite, jo mer vil det virke absurd og latterlig. Det muslimer sier og gjør er skremmende og uforståelig, skaper avstand. Når de så forlanger forståelse med slik kraft som de nå gjør, så blir det galskap og frykt. 0 Siter
Gjest trond-h Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Akkurat. De skal jo ha et eller annet å krangle om, og så kom denne filmen beleilig. Og hvorfor er de forferdet over en påstand om at Jesus var gift? Mohammed var da også gift. "Mohammed var da også gift." Fortell at Mohammed giftet seg med ei som var ni år, ble trolovet da hun var seks. Ja, det er faktisk sant, hun het Aishah. Si at han var pedofil. Ikke så særlig kjekt for dem at superidolet deres blir omtalt på den måten. Så får du reaksjoner, naturlig nok. Når det gjelder Jesus, blir det verre å finne forklaring. Koranen har en del selvmotsigende påstander om ham. I islam er han faktisk dommeren på dommedag. Alle skal stå til rette for ham. For muslimer er det viktig at man ikke besudler noen av deres profeter (Jesus er kun en profet i islam) for det vil si det samme som å besudle hele religionen deres. Enda verre blir det å menneskeliggjøre dommeren enda mer, for det er et langt steg mot å si Allah har plukket ut en dommer som kan feile slik folk flest gjør. Så får du reaksjoner da også, naturlig nok. "Akkurat. De skal jo ha et eller annet å krangle om, og så kom denne filmen beleilig. " Muslimsk kultur er nå en gang slik at svært lite skal til for å provosere. Provokasjoner kommer ofte beleilig for muslimsk presteskap. Da er det mye lettere å oppildne muslimer til jihad. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.