Gå til innhold

Har du et godt råd av pugging til muntlig?

Anbefalte innlegg

Gjest pugg pugg
Skrevet

Har en fagoppgave i vernepleie jeg skal forsvare muntlig, samt fra hele års pensum. Hvor begynner jeg, og hvordan pugge på en praktisk måte? Har 3 uker på meg. Hvordan har du gjort det?

Videoannonse
Annonse
Gjest post-it!
Skrevet

Du har ganske god tid på deg, men tiden går fort. Jeg har hatt stor suksekk med å lage post-it-vinduer. Dvs. henge opp lapper på vinduer (eller andre steder du ser det ofte) med de viktigste temaene med stikkord. Helst bare ett ord på hver lapp. Dette bør selvfølgelig være i siste fase av lesingen.

Min erfaring er at dette gjør det litt gøyalt når alt skal repeteres en siste gang, og da sitter det også bedre til den store dagen.

Lykke til!

Gjest Debra irl
Skrevet

Heng opp en liste med f.eks kapitteloversikt på dodøra. Hver gang du er på do, så ser du hvor mange stikkord du husker til hvert kapittel.

Du kan også drive assosiasjonsleken når du er ute i byen/ går tur etc. Hver gang du ser noe som kan relateres til et fag, så ser du hvor mye du husker til det temaet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...