Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her ganske irritert etter å ha pratet med min svigermor. De har ikke vært hos oss på 1 år. De bor 50 mil unna. Vi har vært hos dem. Ungene lurer veldig på om de ikke kommer snart. De er pensjonister begge to.

I dag spurte jeg igjen og fikk til svar at det var ingen vits fordi mannen min og jeg var borte på dagtid og ungene på skolen. Jeg går på kurs ca.annenhver dag, og ville selvfølgelig vært hjemme på ettermidddagen når de var her.

Sitter her og er skuffet og lei meg, og tenker at egentlig skulle vi droppet besøket hos dem i ferien som straff, men ungene har jo kun dette paret med besteforeldre og trenger jo dem.

For en dårlig start på lørdags kvelden :((

Videoannonse
Annonse
Gjest bamse grekar
Skrevet

Send henne en konvorlutt med bakepulver.

Skrevet

Send henne en konvorlutt med bakepulver.

hi-hi

Gjest Snaken
Skrevet

Du får pleie forholdet litt bedre da vet du, slik at de hungrer etter å komme på besøk.

Bestemora til barna mine har ikke sett et av barnebarna sine på 8 år, slå den. Ikke sender hun bursdagsgaver til ungen heller, hun glemmer det alltid sier hun.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Svigerforeldrene dine har nok bare ikke lyst til å komme på besøk.

Du sier ikke hvor gamle barna dine er, men på barneskolen så kommer de jo tidlig hjem fra skole og det ville være deilig for dem å slippe SFO noen dager.

Så unnskyldningen deres er særdeles dårlig, syns jeg.

Skrevet

Svigerforeldrene dine har nok bare ikke lyst til å komme på besøk.

Du sier ikke hvor gamle barna dine er, men på barneskolen så kommer de jo tidlig hjem fra skole og det ville være deilig for dem å slippe SFO noen dager.

Så unnskyldningen deres er særdeles dårlig, syns jeg.

Ungene er 10 og 13 år og går på barneskolen. De har 3 dager til kl.14.00, en dag til 13.15 og en dag til 12.15. Vi har alltid hatt det hyggelig når de har vært her, og jeg var jo delvis i jobb da også. Tror jeg må overtale mannen min til å ringe dem.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ungene er 10 og 13 år og går på barneskolen. De har 3 dager til kl.14.00, en dag til 13.15 og en dag til 12.15. Vi har alltid hatt det hyggelig når de har vært her, og jeg var jo delvis i jobb da også. Tror jeg må overtale mannen min til å ringe dem.

"Tror jeg må overtale mannen min til å ringe dem."

Gjør det. Det er mye lettere å overtale og snakke alvor med egne foreldre enn med svigerforeldre, etter min erfaring.

Gjest Løvetann i sola
Skrevet

Vi bor 50 meter fra besteforeldrene.Og de er hos oss ca 4 ganger i året.Har ikke tid sier di.Bryr seg ikke, sier jeg!

Mitt råd er : ikke mas, la dem bestemme selv.

Gjest Debra irl
Skrevet

Jepp. Sånn er mine også. Når de først er på besøk, skal de helst ha oss alle fire rundt seg _hele_ tiden. Men med mine svigers er det så mye annet, at jeg er glad til jeg slipper. Verre for deg som syns det er synd, og tilrettelegger det du kan for å være mest mulig sammen med dem. Du kunne jo sagt noe sånt som at de er jo alene hele dagen hjemme hos seg selv, her vil de være alene kun deler av dagen, men ellers hatt selskap. Kanskje de liker best å være alene? Synd at de går glipp av så mye kos med ungene da.

Skrevet

Du skriver at du vurderer å kutte ut å dra på besøk til dine svigerforeldre for å straffe dem, men husk på at du straffer vel så mye barna dine som er den helt uskyldige parten i dette.

De fortjener å treffe besteforeldrene sine - om det så er bare "ensidig".

Jeg skjønner du er irritert over at de ikke vil komme til dere, men svelg den kamelen og dra dit på besøk likevel. Du vet ikke hvor lenge barna har det siste paret besteforeldre (du er jo inne på akkurat den problemstillingen selv også).

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jepp. Sånn er mine også. Når de først er på besøk, skal de helst ha oss alle fire rundt seg _hele_ tiden. Men med mine svigers er det så mye annet, at jeg er glad til jeg slipper. Verre for deg som syns det er synd, og tilrettelegger det du kan for å være mest mulig sammen med dem. Du kunne jo sagt noe sånt som at de er jo alene hele dagen hjemme hos seg selv, her vil de være alene kun deler av dagen, men ellers hatt selskap. Kanskje de liker best å være alene? Synd at de går glipp av så mye kos med ungene da.

Nå er det lenge siden sist jeg har sett noen tråd om dine svigerforeldre. Det er godt mulig at det er jeg som er for lite på småbarnsforumet.

Men hvordan går det? Kjøper de hus nær dere?

Gjest Debra irl
Skrevet

Nå er det lenge siden sist jeg har sett noen tråd om dine svigerforeldre. Det er godt mulig at det er jeg som er for lite på småbarnsforumet.

Men hvordan går det? Kjøper de hus nær dere?

De har kommet så langt at de har bestemt seg for å selge huset. Den leiligheten de har lyst til å kjøpe er under oppføring og ikke ferdig før 2007. Så det blir uansett ikke før det (puh). Men jeg kan ikke si jeg gleder meg. Skikkelig gruer meg gjør de. MEN de klarte å ha oss på besøk i tre dager i forbindelse med konfirmasjon, uten å komme med syting, klaging og bebreidelser. hurra!!!

Inntil videre nå så koser jeg meg og trives godt i byen min uten dem.

TAKK for at du bryr deg! Nå ble jeg glad. :o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

De har kommet så langt at de har bestemt seg for å selge huset. Den leiligheten de har lyst til å kjøpe er under oppføring og ikke ferdig før 2007. Så det blir uansett ikke før det (puh). Men jeg kan ikke si jeg gleder meg. Skikkelig gruer meg gjør de. MEN de klarte å ha oss på besøk i tre dager i forbindelse med konfirmasjon, uten å komme med syting, klaging og bebreidelser. hurra!!!

Inntil videre nå så koser jeg meg og trives godt i byen min uten dem.

TAKK for at du bryr deg! Nå ble jeg glad. :o)

Godt at de ikke kan komme før tidligst 2007!

Mye kan skje innen den tid, får håpe at et eller annet kommer i veien slik at de ikke kan flytte likevel (at leilighetene blir så dyre at de ikke har råd f.eks).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...