Gjest Elizbeth Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det er mange eldre som bare betaler kash i butikker. En eldre dame fortalte meg at hun ikke turde å bruke "sånne kortgreier". Mulig de er redde for å glemme koden eller noe sånt. Men hvordan betaler man regninger når man ikke tør å bruke kort?. Jeg tenker på husleie og andre utgifter. Jeg tviler på at de bruker nettbank eller telefonen for å betale. Eller bruker de postkontoret og betaler for å betale? 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Faren min vil ikke ha kort, men han bruker nettbanken til å betale regninger. Moren min bruker brevgiro, hun har heller ikke kort. 0 Siter
Dorthe Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Foreldrene mine brukte brevgiro men tanta mi betaler i banken den dagen trygda kommer. Hun kan bruke kort da, vi har vært noen ganger i butikken sammen så hun har lært det. 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Man kan ta med seg regningen og penger i banken, og betale det kontant. 0 Siter
Gemini Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Flere eldre i min familie bruker brevgiro (og i noen tilfeller telegiro). Noen av de betaler med kort, men har allikevel ikke peil på nettbank, av den enkle grunn at de ikke har pc og ikke ønsker å lære seg å bruke en heller. 0 Siter
Gjest brevgiro Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Noen har barn som hjelper dem med å betale regningene over nettbank. Andre, slik som min mormor, bruker brevgiro. 0 Siter
Sofline Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Brevgiro (bruker jeg selv til min norske konto). Man kan også betale over skranken. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Man kan ta med seg regningen og penger i banken, og betale det kontant. Det er dyrt det... Er det ikke bortimot en femtilapp i gebyr for å betale en regning over disk nå? På posten i alle fall. 0 Siter
soleil Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det er mange eldre som tar ut hele trygden når postmannen kommer. De henger ut en dings på postkassa og så kommer postmannen inn og de får ut pengene sine. Mange vet ikke en gang at de har en konto, de bare vet at de får trygden av postmannen. De kan også betale regninger hos postmannen. Kontanter har de på kammerset. Dette er jo en utdøende rase, da. De fleste bruker nok brevgiro og avtalegiro på faste regninger om familien har hjulpet dem med det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.