lambi Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Vi har fått maur på kjøkkenbenken og badet (ligger rom i rom). Er det noen som har noen gode råd for å ta knekken på svineriet? 0 Siter
Atene Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Du får kjøpt små bokser med maurgift som du kan sette ut der maurene ferdes. Det hjelper litt. Men det som gjorde det endelige utslaget her i huset, var at jeg pusset opp badet. Maur bor gjerne i fuktige vegger. Nå er veggene tørre og tette. I år har jeg ikke sett en eneste maur på kjøkkenet. 0 Siter
lambi Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Du får kjøpt små bokser med maurgift som du kan sette ut der maurene ferdes. Det hjelper litt. Men det som gjorde det endelige utslaget her i huset, var at jeg pusset opp badet. Maur bor gjerne i fuktige vegger. Nå er veggene tørre og tette. I år har jeg ikke sett en eneste maur på kjøkkenet. Ja tror de kommer fra badet vårt også, er fuktighet der, vi skal pusse det opp til høsten så forhåpentligvis blir vi kvitt de da. Vi har en slik boks stående på badet nå, det hjelper kanskje litt, men fortsatt mange maur. Fryktelig irriterende disse små skapningene:) 0 Siter
ikke fast nick Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Ja tror de kommer fra badet vårt også, er fuktighet der, vi skal pusse det opp til høsten så forhåpentligvis blir vi kvitt de da. Vi har en slik boks stående på badet nå, det hjelper kanskje litt, men fortsatt mange maur. Fryktelig irriterende disse små skapningene:) Kontakt skadedyrfirma! Det er så å si umulig for en vanlig person å se hva slags maur det er, det bør fastslås av fagfolk. Noen maur gjør mer skade enn andre. Du kan også ta vare på noen eksemplarer av mauren på et glass, ta det med til skadedyrfirmaet og få dem til å vurdere typen. Er det stokkmaur, bør du nemlig se å få gjort noe med det så fort som mulig før problemet utarter (og tro meg, - det gjør det fort!), og da holder ikke vanlige giftmidler du får i kolonialen! Når det nå har kommet så langt at du ser mauren, da kan du regne med at de har vært lenge i huset - kanskje flere år - og de kan ha rukket å gjøre stor skade i veggene allerede. Er det stokkmaur må du regne med langvarig behandling, - de snakker om minst tre år! Og så må eiendommen og helst naboeiendommene også sprøytes, slik at tuene tilintetgjøres. Jeg har selv stokkmaur i huset, og det er noe dritt! Har heldigvis kontakt med proffe folk som tar seg av sprøyting. Har fått sprøytet hele leiligheten en gang, og det må sannsynligvis gjøres minst en gang til. Måtte flytte alt av møbler! Alt av kostnader går på forsikringen, så økonomisk er det overkommelig. Men kontakt skadedyrfirma i morgen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.