Gjest antall? Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det er en ting jeg lurer på ang lavkarbo dietten. Går den ut på at man skal telle antall karbohydrater istedet for kalorier? Jeg vet at man skal kutte ut brød ris pasta osv, men hva regnes som for mye karbohydrater per 100gr? Og hvordan regnes GI? 0 Siter
Gjest MistahFox Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det kommer ann på hvor "streng" dietten din skal være- Jeg teller ikke karbo, men har bare gått over til en "lav-karbo" diett, dvs. at jeg har mer eller mindre kuttet ut brød, pasta, poteter, og ser på karbo-innholdet i matvarer, drikker lett-brus i stedenfor normal etc etc.. Du finner mye info på lavkarbo.no...tror jeg siden heter. 0 Siter
Speak Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg tror du blir gal om du skal telle slikt. Akkuart som jeg tror du blir gal av å telle kalorier. Les om emnet, og gjør småendringer som føles bra ut. Finn erstatningsprodukter for ting du skal unngå. Jeg holder på å lese et bor av Fedon Lindberg. Bakerst i boka har han en oversikt over mange matvarer men GI oppgitt. Der kan du da se hvilke produkter du bør velge. I dag testet jeg kikerter. Ikke ille, men litt tørt. Tror jeg må finne en litt bedre måte å tilberede dem på. Røde linser derimot er kjempegodt. Det lager jeg ofte:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.