Gå til innhold

karbohydrater per dag

Anbefalte innlegg

Gjest antall?
Skrevet

Det er en ting jeg lurer på ang lavkarbo dietten. Går den ut på at man skal telle antall karbohydrater istedet for kalorier? Jeg vet at man skal kutte ut brød ris pasta osv, men hva regnes som for mye karbohydrater per 100gr?

Og hvordan regnes GI?

Gjest MistahFox
Skrevet

Det kommer ann på hvor "streng" dietten din skal være- Jeg teller ikke karbo, men har bare gått over til en "lav-karbo" diett, dvs. at jeg har mer eller mindre kuttet ut brød, pasta, poteter, og ser på karbo-innholdet i matvarer, drikker lett-brus i stedenfor normal etc etc..

Du finner mye info på lavkarbo.no...tror jeg siden heter.

Skrevet

Jeg tror du blir gal om du skal telle slikt. Akkuart som jeg tror du blir gal av å telle kalorier.

Les om emnet, og gjør småendringer som føles bra ut. Finn erstatningsprodukter for ting du skal unngå.

Jeg holder på å lese et bor av Fedon Lindberg. Bakerst i boka har han en oversikt over mange matvarer men GI oppgitt. Der kan du da se hvilke produkter du bør velge.

I dag testet jeg kikerter. Ikke ille, men litt tørt. Tror jeg må finne en litt bedre måte å tilberede dem på. Røde linser derimot er kjempegodt. Det lager jeg ofte:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...