kragens Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg bor på en plass hvor mange går forbi, vinduene i stuen kan man se rett inn og omtrent uten unntak så GLANER folk inn, mange omtrent stopper. Det er ikke noe så rart her inne, inkludert meg Det har vært ekstremt nå i dag fordi det er fint vær og mange går tur. Klarer ikke la være og undre og irritere meg over det fenomenet kikking. 0 Siter
kragens Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Har du hørt om gardiner? Joda, kan godt spikre opp noen plater over vinduene også, men det var ikke poenget. 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg ser gjerne inn når jeg går forbi hus som ligger tett opp mot veien. Men jeg _stopper_ ikke for å se. Jeg har ikke stort behov for å kikke, eller å vite hva menneskene der inne gjør. Jeg ser mer på leiligheten. jeg regner med at menneskene som velger å bo slik ordner seg gardiner hvis det er stort problem, og hvis ikke, så er det lov å se inn i forbifarten;) 0 Siter
Gyda Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det er ikke nødvendigvis verken nysgjerrighet eller trang til kikking som gjør at man ser inn gjennom et stort vindu man går forbi. Jeg tror at det rett og slett er bare noe som skjer ubevisst. Jeg bor selv slik at det er tette hekker på begge sider av porten, og nesten uten unntak så kikker folk inn portåpningen når de går forbi. Det er nok litt det samme "instiktet" som slår inn. Dersom dette plager deg og du føler at folk kikker, så bør du nok gjøre noe med det der du på en eller måte skjermer for innsyn. 0 Siter
Gjest LOTUS78 Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Har du hørt om gardiner? Det er vel vanlig at man ønsker å trekke fra gardinene av og til. Jeg har et stort stuevindu som man får fullinnsyn, derfor velger jeg å trekke for gardinene hele tiden. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det er ikke nødvendigvis verken nysgjerrighet eller trang til kikking som gjør at man ser inn gjennom et stort vindu man går forbi. Jeg tror at det rett og slett er bare noe som skjer ubevisst. Jeg bor selv slik at det er tette hekker på begge sider av porten, og nesten uten unntak så kikker folk inn portåpningen når de går forbi. Det er nok litt det samme "instiktet" som slår inn. Dersom dette plager deg og du føler at folk kikker, så bør du nok gjøre noe med det der du på en eller måte skjermer for innsyn. Det var den lange, diplomatiske varianten :-) Snill, du! 0 Siter
cecily Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg er nok en av dem som kan kikke inn om jeg går forbi leiligheter eller hus med store vinduer i bakkeplan. Jeg blåser en lang marsj i de som bor der, det er interiøret jeg er interessert i. Men, om det er folk i hagen eller i vinduet glaner jeg da ikke - det gjør jeg vel ikke uansett heller tror jeg. 0 Siter
Gjest lmao Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg er nok en av dem som kan kikke inn om jeg går forbi leiligheter eller hus med store vinduer i bakkeplan. Jeg blåser en lang marsj i de som bor der, det er interiøret jeg er interessert i. Men, om det er folk i hagen eller i vinduet glaner jeg da ikke - det gjør jeg vel ikke uansett heller tror jeg. sikkert derfor bigbrother og lignende er populært, veldig fine møbler der. dårlig unnskyldning! 0 Siter
Sofline Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Så må du dra for gardinene. Personlig ville jeg aldri bodd i en bolig hvor folk kunne se rett inn uten problemer. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg ser alltid inn til folk. Skjer automatisk. Liker å se hvordan andre folk har innredet hjemmene sine 0 Siter
cecily Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 sikkert derfor bigbrother og lignende er populært, veldig fine møbler der. dårlig unnskyldning! Hehe, tro hva du vil, det er møbleringen jeg er interessert i. 0 Siter
Gjest lmao Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Hehe, tro hva du vil, det er møbleringen jeg er interessert i. ja, du er ikke interessert i hva de som bor der driver med om du kan se de, neeeeida. det er en nygjerrighet alle har i seg, hvorfor pakke inn det åpenbare. 0 Siter
cecily Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 ja, du er ikke interessert i hva de som bor der driver med om du kan se de, neeeeida. det er en nygjerrighet alle har i seg, hvorfor pakke inn det åpenbare. På seg selv kjenner man andre, forstår jeg. 0 Siter
Gjest pekka Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg bor ikke sånn til at mine spaserturer går så nærme hus nå, men har bodd sånn. Jeg og ei venninne gikk turer og da ble det til at man kikket bort på enkelte vinduer. Da pga koselige lys eller farger som fanget oppmerksomheten. Dersom jeg så folk, kikket jeg bort. Jeg vil tro vinduer (på kvelden) virker på samme måte som tv, blikket trekkes mot det. 0 Siter
Vaniljeprinsessen Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Men hvis du ikke vil at folk skal se inn, bør du bruke persienner eller gardiner eller noe da. Hvis vinduene er store og åpne uten noe foran, så innbyr du jo til at folk kikker inn. Det er noe man gjør automatisk. 0 Siter
birdie Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg bor ikke sånn til at mine spaserturer går så nærme hus nå, men har bodd sånn. Jeg og ei venninne gikk turer og da ble det til at man kikket bort på enkelte vinduer. Da pga koselige lys eller farger som fanget oppmerksomheten. Dersom jeg så folk, kikket jeg bort. Jeg vil tro vinduer (på kvelden) virker på samme måte som tv, blikket trekkes mot det. Enig i det - med meg også blir det slik at vinduer/lyse felt tiltrekker blikket, men jeg synes ikke det er stas å fortsette å kikke dersom jeg får øye på noen på innsiden. Til trådstarter: Det går jo an å skjerme seg for innsyn uten nødvendigvis å trekke for gardiner, da! Kafegardiner, persienner, planter med litt høyde, annen vinduspynt... 0 Siter
Gjest Pankration Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Enig i det - med meg også blir det slik at vinduer/lyse felt tiltrekker blikket, men jeg synes ikke det er stas å fortsette å kikke dersom jeg får øye på noen på innsiden. Til trådstarter: Det går jo an å skjerme seg for innsyn uten nødvendigvis å trekke for gardiner, da! Kafegardiner, persienner, planter med litt høyde, annen vinduspynt... Er du gode, gamle birdie, fysioterapeut, bosatt på Sørlandet, tidvis treningsnarkoman? 0 Siter
birdie Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Er du gode, gamle birdie, fysioterapeut, bosatt på Sørlandet, tidvis treningsnarkoman? Hei. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.