Gå til innhold

Hvor mye har vindretningen å si for hvor fort det tar å fly til et sted?

Anbefalte innlegg

Gjest en veldig blond blondine
Skrevet

En jeg kjenner var i Malaysia for noen måneder siden. Hun sa at ikke tok mere enn 12 timer å komme dit. Men på veien hjem brukte de halvannen time lengre pga vindretningen.

Så ser jeg at flytiden til puket er fra 13-16 timer. Er ikke Malysia lengre borte da?. Jeg går ut i fra at det ikke er inkludert mellomlanding.

Mens en annen jeg kjenner som bor i Taiwan bruker 30 timer fra Gardermoen og til Taipei.

Har vindretning så mye å si for hvor lang tid flyet bruker?.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper det er mellomlandingene som har forskjellig varighet.

Skrevet

Har ikke greie på hvor stor betydning vindretningen har. Men når jeg var i Aberdeen for litt siden tok det 50 minutter hjem mot 1 time ned. Dette sa flykapteinen var pga gunstige vindforhold

Skrevet

Turen til Taiwan varer nok så lenge pga. mellomlandinger.

Ellers så har vindretningen mye å si ja. Fly som flyr over Atlanten velger f.eks. forskjellige ruter avhengig av om de flyr mot vest eller mot øst.

Skrevet

Vindretningen betyr visst mye.

Da jeg var på Lanzarote i januar var flyet nesten to timer forsinket ved avreise fordi det hadde motvind opp, men vi landet på rute likevel vi, ettersom vi hadde vinden i ryggen nedover.

Ble litt overrasket over at flytiden ble såpass påvirket, og det på en strekning som ikke er så voldsomt lang heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...