Gjest en veldig blond blondine Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 En jeg kjenner var i Malaysia for noen måneder siden. Hun sa at ikke tok mere enn 12 timer å komme dit. Men på veien hjem brukte de halvannen time lengre pga vindretningen. Så ser jeg at flytiden til puket er fra 13-16 timer. Er ikke Malysia lengre borte da?. Jeg går ut i fra at det ikke er inkludert mellomlanding. Mens en annen jeg kjenner som bor i Taiwan bruker 30 timer fra Gardermoen og til Taipei. Har vindretning så mye å si for hvor lang tid flyet bruker?. 0 Siter
Åsemor Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Tipper det er mellomlandingene som har forskjellig varighet. 0 Siter
poke Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Har ikke greie på hvor stor betydning vindretningen har. Men når jeg var i Aberdeen for litt siden tok det 50 minutter hjem mot 1 time ned. Dette sa flykapteinen var pga gunstige vindforhold 0 Siter
Sofline Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Turen til Taiwan varer nok så lenge pga. mellomlandinger. Ellers så har vindretningen mye å si ja. Fly som flyr over Atlanten velger f.eks. forskjellige ruter avhengig av om de flyr mot vest eller mot øst. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Vindretningen betyr visst mye. Da jeg var på Lanzarote i januar var flyet nesten to timer forsinket ved avreise fordi det hadde motvind opp, men vi landet på rute likevel vi, ettersom vi hadde vinden i ryggen nedover. Ble litt overrasket over at flytiden ble såpass påvirket, og det på en strekning som ikke er så voldsomt lang heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.