keinstein Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det kan jeg aldri tenke meg, men de kan kunsten å sutre og lyve. Skylappene er svære som låvedører. 60-70% av all alkohol finner veien til strupene utenom polet, så det blir nok bare en brøkdel... http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/05/23/466957.html 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Staten er ikke "noen andre". Staten - det er vi det! Du og jeg og 4,6 millioner andre nordmenn. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Staten er ikke "noen andre". Staten - det er vi det! Du og jeg og 4,6 millioner andre nordmenn. Staten er et spleiselag. Her er det så mye smuglervarer å få tak i at det snart er for mye, de må begynne å fallby. Det drives et helt paralellsamfunn med egne distribusjonsnett. Ingen gidder å sladre heller, politiet løfter ikke en finger likevel. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Staten er et spleiselag. Her er det så mye smuglervarer å få tak i at det snart er for mye, de må begynne å fallby. Det drives et helt paralellsamfunn med egne distribusjonsnett. Ingen gidder å sladre heller, politiet løfter ikke en finger likevel. Det er på tide å innføre forbudslinjen igjen. På samme måte som alle nå vil forby spilleautomater. Så må vi snart forby annet også. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Det er på tide å innføre forbudslinjen igjen. På samme måte som alle nå vil forby spilleautomater. Så må vi snart forby annet også. I forbudstida i Norge ble mange drept av smuglere, derfor ble den opphevet. I USA ble tusenvis drept, og mafiaen vokste seg stor og sterk på spritsmugling, der for ble den opphevet. Det er DET det dreier seg om: mennesker totalt uten lojalitet og moral. Og de formerer seg raskt drevet av ren grådighet. De hører ikke på deg og meg som ber dem være snille og lojale. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Det er på tide å innføre forbudslinjen igjen. På samme måte som alle nå vil forby spilleautomater. Så må vi snart forby annet også. ca 5000 mennesker lever av smugling, distribusjon av tyvegods og andre ulovlige sysler i Norge. Ca 30 mrd i skatt går tapt. 6-7000 kr pr innbygger pr år. Både politikere og vanlige folk gir blaffen og later som det ikke fins noe slikt. Riktignok ble ledelsen i tollvesenet litt forskrekket over å oppdage at ølsmuglingen dobles hvert år, men de gjør ikke noe annet enn å fortelle om nisser og troll som skal komme og ta oss. I mens strømmer det inn varer. Jeg gir også blaffen men later ikke som det ikke fins. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 I forbudstida i Norge ble mange drept av smuglere, derfor ble den opphevet. I USA ble tusenvis drept, og mafiaen vokste seg stor og sterk på spritsmugling, der for ble den opphevet. Det er DET det dreier seg om: mennesker totalt uten lojalitet og moral. Og de formerer seg raskt drevet av ren grådighet. De hører ikke på deg og meg som ber dem være snille og lojale. Ok. Forbudslinjen er en dårlig linje. Jeg vet det. Beklager. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Ok. Forbudslinjen er en dårlig linje. Jeg vet det. Beklager. Ingenting å beklage. Mennesker vil alltid finne utveier, selv gå over lik til slutt. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 "60-70% av all alkohol finner veien til strupene utenom polet" Hmmm....kan du dokumentere det tallet? Ikke at jeg nødvendigvis er uenig - jeg bare lurer. ".............................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 "60-70% av all alkohol finner veien til strupene utenom polet" Hmmm....kan du dokumentere det tallet? Ikke at jeg nødvendigvis er uenig - jeg bare lurer. ".............................................." Egentlig ikke. Smuglerne og hjemmebrennerne sender ikke regnskap til Brønnøysund :-) Og myndighetene kan ikke snakke om noe de ikke kan dokumentere. Litt akademisk og merkelig det der. Men undersøkelser viser fra tidligere år ved å spørre folk, at 50% var ulovlig av forbrukt alkohol. Alkoholikerne står vel for det meste, men ølsmuglingen har minst blitt tredoblet de siste tre år, og vil doblet, det bekrefter tollerne sånn ca. Vi kan godt si 60% hvis det blir lettere å svelge? 0 Siter
Sofline Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det kan de sikkert, vel og vite hvis ingen inntil nå har tatt med seg mer enn kvota. Jeg lurer mer på hvordan tollerne kan være sikre på at man har vært ute av landet i mer enn et døgn. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Det kan de sikkert, vel og vite hvis ingen inntil nå har tatt med seg mer enn kvota. Jeg lurer mer på hvordan tollerne kan være sikre på at man har vært ute av landet i mer enn et døgn. Du må selv dokumentere at du har vært ute hvis du har alkohol. Men det gjelder ikke f eks Sverigetur med bil, da har du betalt skatt på det i EU/EØS-land. Kun "taxfree"-kjøp. 0 Siter
Sofline Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Du må selv dokumentere at du har vært ute hvis du har alkohol. Men det gjelder ikke f eks Sverigetur med bil, da har du betalt skatt på det i EU/EØS-land. Kun "taxfree"-kjøp. Nå, det visste jeg ikke. Jeg trodde det gjaldt alle turer. Litt vanskelig å dokumentere når man kjørte over grensa i egen bil. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Nå, det visste jeg ikke. Jeg trodde det gjaldt alle turer. Litt vanskelig å dokumentere når man kjørte over grensa i egen bil. Regelverket er i ferd med å bli til latter over hele verden. Det er så mange skattekroner til kassa at det "aldri" kommer til å bli orden på det. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Nå, det visste jeg ikke. Jeg trodde det gjaldt alle turer. Litt vanskelig å dokumentere når man kjørte over grensa i egen bil. Det blir ekstra latterlig når de plager vanlige folk mens smuglervarene fosser inn med trailerlass etter trailerlass og mafiaen blir feit mens tollerne sitter og småpromper, terger folk og klør seg i hodet. Litt sånn Helan og Halvan. Samme som når mafiaen skyter vilt, dreper hverandre, og politiet står og skriver bøter til vanlige bilister. En 23 årig mann er på frifot med over 100 våpen- og voldssaker på seg mens politiet arresterer en lovlydig familiemann for å inneha en rusten, ubrukelig startpistol og vil gi han fengsel. Alle og en hver ser at myndighetene retter på slipset mens hele rompa er bar. Flaut er det. 0 Siter
Sofline Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det blir ekstra latterlig når de plager vanlige folk mens smuglervarene fosser inn med trailerlass etter trailerlass og mafiaen blir feit mens tollerne sitter og småpromper, terger folk og klør seg i hodet. Litt sånn Helan og Halvan. Samme som når mafiaen skyter vilt, dreper hverandre, og politiet står og skriver bøter til vanlige bilister. En 23 årig mann er på frifot med over 100 våpen- og voldssaker på seg mens politiet arresterer en lovlydig familiemann for å inneha en rusten, ubrukelig startpistol og vil gi han fengsel. Alle og en hver ser at myndighetene retter på slipset mens hele rompa er bar. Flaut er det. Flaut ja, og rystende... 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Flaut ja, og rystende... Jeg tror mange ser at det går galt, men kan ikke gjøre noe. Både en politmann og toller jeg kjenner er skikkelig flaue på etatens vegne, jobben er ofte meningsløs på grunn av regler, trege jurister, nye regler og uttynnet makt. de blri flere og flere, men får gjort mindre og mindre. Det blir flere og flere jurister, snart kan vi ikke snakke med myndighetene uten å bruke jurister. De kan snart ikke snakke med hverandre uten svære mengder papirer, jurister og alle som skal uttale seg. Det tar lenger og lenger tid, og de blir fler og fler. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg tror mange ser at det går galt, men kan ikke gjøre noe. Både en politmann og toller jeg kjenner er skikkelig flaue på etatens vegne, jobben er ofte meningsløs på grunn av regler, trege jurister, nye regler og uttynnet makt. de blri flere og flere, men får gjort mindre og mindre. Det blir flere og flere jurister, snart kan vi ikke snakke med myndighetene uten å bruke jurister. De kan snart ikke snakke med hverandre uten svære mengder papirer, jurister og alle som skal uttale seg. Det tar lenger og lenger tid, og de blir fler og fler. Det der gjelder innen flere etater innen det offentlige.. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Det der gjelder innen flere etater innen det offentlige.. En vismann sa at økende antall lovkyndige/jurister er et tegn på forfall i samfunnet. Han viste til USA hvor han i 1980 trengte 2 advokater til en sak, nå trenger han 20 advokater.... Et rundskriv skal f eks klargjøre en sak, men øker antallet rundskriv vi skal forholde oss til, og dermed blir det ofte verre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.