Gjest glaice Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Er det mulig? Det skjedde noe i stad da jeg slo av pc`n, den ville ikke slå seg av, så tilslutt trykket jeg inn hovedbryteren. Da jeg slo på nå, så tror du ikke alle mailene er slettet!!! Alt er borte! Har hatt en egen mappe med viktige mail, og hele mappa er vekk!!! Er kjempe fortvilet! Hadde så mye viktig der!!! Prøvde stille pc`n tilbake til slik den var for noen dager siden, men hjalp ikke... Er det noe jeg kan gjøre, eller er alle mailer borte for godt? Hjælp mæ!!! uhu :-( 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Søk etter ordet innboks, og søk på skjulte filer. Den mappa du finner da, skal importeres inn i OE. Se på datoer på filer at du finner riktig mappe. Er adresseboka borte også? En kræsj i registeret har sikkert fjernet stien til databasen eller brukerparametre. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Søk etter ordet innboks, og søk på skjulte filer. Den mappa du finner da, skal importeres inn i OE. Se på datoer på filer at du finner riktig mappe. Er adresseboka borte også? En kræsj i registeret har sikkert fjernet stien til databasen eller brukerparametre. Nei adresseboka er ok. Og sendte mail er nesten der, det vil si alle mail sendt i 2005 er der... alle nye sendte mail er borte... Prøver søke men finner ikke noe...foreløpig ihvertfall, sukk 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Nei adresseboka er ok. Og sendte mail er nesten der, det vil si alle mail sendt i 2005 er der... alle nye sendte mail er borte... Prøver søke men finner ikke noe...foreløpig ihvertfall, sukk Du må selv manuelt slå på en funksjon / sette på en hake i søkeprogrammet som heter "søk etter/i skjulte filer" , ellers finner du ikke noe. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Du må selv manuelt slå på en funksjon / sette på en hake i søkeprogrammet som heter "søk etter/i skjulte filer" , ellers finner du ikke noe. Takk for at du har tatt deg tid til å svare og hjelpe meg, prøver å søke slik du sa..ser dårlig ut enda... 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Takk for at du har tatt deg tid til å svare og hjelpe meg, prøver å søke slik du sa..ser dårlig ut enda... Hvis du har engelsk versjon, heter det inbox. Du kan også søke etter en mappe som heter "Outlook Express". Der skal det ligge en del filer med navn som ender på .dbx. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Hvis du har engelsk versjon, heter det inbox. Du kan også søke etter en mappe som heter "Outlook Express". Der skal det ligge en del filer med navn som ender på .dbx. Har funnet litt av hvert nå, men den søker fremdeles. Problemet nå er hvordan jeg får importert den inn i OE? Prøvde åpne den, men måtte velge hva jeg skulle åpne den i...oioioi 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Har funnet litt av hvert nå, men den søker fremdeles. Problemet nå er hvordan jeg får importert den inn i OE? Prøvde åpne den, men måtte velge hva jeg skulle åpne den i...oioioi Høyreklikk på filen innboks.dbx med den nyeste datoen, velg Åpne overordnet mappe. Kopier stien til mappen i toppen av vinduet. I OE, velg Fil - Import Meldinger - OE 6 - OE6 Meldingslager, lim inn stien til mappen og OK. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Hvis du har engelsk versjon, heter det inbox. Du kan også søke etter en mappe som heter "Outlook Express". Der skal det ligge en del filer med navn som ender på .dbx. Har nå funnet alt et eller annet sted, men klarer ikke finne ut av hvordan jeg får det fram...ehe...ikke dataexpert se... hva skal jeg åpne det i ? ikke i world ihvertfall, da kom det flere ark med masse små firkanter... litt flau over meg selv nå, at ikke jeg klarer finne ut dette selv... 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Har nå funnet alt et eller annet sted, men klarer ikke finne ut av hvordan jeg får det fram...ehe...ikke dataexpert se... hva skal jeg åpne det i ? ikke i world ihvertfall, da kom det flere ark med masse små firkanter... litt flau over meg selv nå, at ikke jeg klarer finne ut dette selv... Det er ganske dypt i systemkunnskaper egentlig. For å unngå tap av data bør du sikkerhetkopiere dataene med Eksport. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det er ganske dypt i systemkunnskaper egentlig. For å unngå tap av data bør du sikkerhetkopiere dataene med Eksport. Jeg skjønner det ;-) Men når jeg prøver lime inn går det ikke. Jeg tror jeg har gjort noe feil da jeg rotet i sta. For når jeg høyreklikker og åpner overordnede mapper, kommer "alt" fram , men det står W på alle mapper W for World. Jeg tror jeg må få de over i noe annet, men vet ikke i hva? 0 Siter
keinstein Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg skjønner det ;-) Men når jeg prøver lime inn går det ikke. Jeg tror jeg har gjort noe feil da jeg rotet i sta. For når jeg høyreklikker og åpner overordnede mapper, kommer "alt" fram , men det står W på alle mapper W for World. Jeg tror jeg må få de over i noe annet, men vet ikke i hva? Vi har gått over "rotegrensa", da må jeg være synsk for å kunne hjelpe deg mer. Dette stemmer ikke med fasiten. Filene skal ikke åpnes i noe program, men importeres til OE via importfunksjonen inne i OE, som så skaper en ny database av hele mappa. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Vi har gått over "rotegrensa", da må jeg være synsk for å kunne hjelpe deg mer. Dette stemmer ikke med fasiten. Filene skal ikke åpnes i noe program, men importeres til OE via importfunksjonen inne i OE, som så skaper en ny database av hele mappa. Jaja, men takk for hjelpen! Skal prøve meg litt fram, du har hjulpet meg mye ihvertfall, tusen Takk! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.