Gå til innhold

test: er du fordomsfull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Din Score: 19 (0=best - 50=dårligst)

Dette er bra! Du er en som ikke ønsker å være fordomsfull, og får det i stor grad til! Du prøver å se situasjoner fra annet ståsted enn ditt eget. Kanskje er du en som har venner som tilhører andre trossamfunn, samfunnslag og ståsted i livet enn deg selv?

(Har blant annet venner fra Somalia, Bosnia, Tyskland, Spania, Sør-Afrika...)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Angelica :o)

6

• Gyda

4

• mariaflyfly

2

• birdie

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Din Score: 10 (0=best - 50=dårligst)

Du er overraskende fordomsfri!! Er du helt sikker på at du ikke har noen fordommer mot andre ? Fordommer er også identitetsskapende og sier noe om HVEM vi er og hva vi står for. Fullstendig fordomsfrie mennesker finnes ikke, ikke engang Dalai Lama er det. Har du vært helt ærlig under fordomstesten?

Skrevet

Er jeg fordomsfull når jeg svarer ja på at innvandrere har vanskeligere med å få arbeid enn etnisk norske?.

Jeg tror ikke du er fordomsfull når du svarte det, jeg svarte også det fordi det er mitt inntrykk fra debatter rundt dette i media. Mitt svar var basert på at jeg følger med på hva som skjer i samfunnet heller enn at jeg er fordomsfull.

Jeg ble litt fornærma jeg nå, da mitt resultat betviles av testen. De spør om jeg er sikker på at jeg har svart etter min overbevisning! Noen av de spørsmålene gikk jo mer på kunnskap og på hvorvidt man følger med i media om problemstillinger som blir diskutert der, heller enn fordommer.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du fikk såpass bra score fordi det ikke var noen spørsmål vedr. samer eller finnmarkinger...*s*

Jeg fikk forøvrig også 11.

Men nå har jo flyfly lovet å: "aldrimers lenge dritt om nordlenninger. Eller flyttsamer og sånn."

Så nå er hun på riktig vei!

mumitrollet
Skrevet

Din Score: 12 (0=best - 50=dårligst)

Dette er bra! Du er en som ikke ønsker å være fordomsfull, og får det i stor grad til! Du prøver å se situasjoner fra annet ståsted enn ditt eget. Kanskje er du en som har venner som tilhører andre trossamfunn, samfunnslag og ståsted i livet enn deg selv?

Skrevet

Men nå har jo flyfly lovet å: "aldrimers lenge dritt om nordlenninger. Eller flyttsamer og sånn."

Vi kan jo håpe...*s*

mariaflyfly
Skrevet

:P

Skrevet

He he, det høres ut som om du er helt klar for å "omprogrammere" Angelica.

Enda godt at jeg ikke scoret dårligere enn deg, da tror jeg at jeg hadde vært litt skjelven nå ;-)

:o). Ja, ikke godt å si hva som hadde kommet til å skje, da.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

:o). Ja, ikke godt å si hva som hadde kommet til å skje, da.

Muligens en søsterlig oppstramming?

Vi har nok fått en god oppdragelse :-)

Angelica :o)
Skrevet

Hva er det du har fordommer mot da tro, som Gyda og jeg mangler?

Vi får ta en liten fordomsdiskusjon en dag på msn :-)

Jeg har fordommer mot alt, jeg :P

Skrevet

Din Score: 31

He he..du kan være med i klubben min ;)

Skrevet

Ja, dette er litt urovekkende og må avdekkes snarest!

*LOL*

La nå meg ha mine fordommer i fred! :P

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148907869' post='3137567]

*LOL*

La nå meg ha mine fordommer i fred! :P

Og det tror du?

Nå blir det healing!

Skrevet

Og det tror du?

Nå blir det healing!

Søren :/

Skrevet

Din Score: 20

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1148907773' post='3137561]

He he..du kan være med i klubben min ;)

hehe fordomsfull du og altså? hehe

Skrevet

hehe fordomsfull du og altså? hehe

Så klart! heheh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...