Gjest pms-guri Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Jeg er så forbannet på naboen nå. utrolig sint. Dette er noe som har bygget seg opp over tid, og nå sprekker jeg snart. Men jeg lurer litt på om jeg bør skjermes for meg selv når jeg er premenstruell?. Kan en slik konfrontasjon ende i drap? Hvilke erfaringer har dere med slike misfornøyd-samtaler når dere er premenstruelle og driitsure? 0 Siter
Vaniljeprinsessen Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Vel, jeg hadde nok syntes det var bedre å prate alvorsprat med naboen dersom h*n var litt mer seriøs. Hadde ikke syntes det var så ok å få ei premenstruell kjeftesmelle på døra altså. ;-P 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 PMS? Vel best å vente til det er over. Ved PMS kan man overdramatisere så voldsomt (sier ikke at _du_ gjør det). Vent noen dager, du. Så snakker du med is i magen. ;-) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 "Hvilke erfaringer har dere med slike misfornøyd-samtaler når dere er premenstruelle og driitsure" Jeg hadde kraftig PMS. En kollega sa ei setning feil sent fredag. Jeg KOKTE hele helga, og når mandagen kom stod fråden ut av munnen. NÅ var oppgjørets time kommen. Jeg hentet min kollega, tok sats, sa hva jeg mente. Hvor på min kollega knapt husket den lille setningen som han hadde sagt... KRISEMAKSIMERING og DRAMATISERING av verste sort... Så jeg har lært min lekse- som jeg nå deler med dere: VENT til PMS'en gir seg. Det lønner seg. 0 Siter
Gjest pms-guri Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Bare dårlige erfaringer. Ok, skal mure meg inne nå til PMS'en forsvinner. Men tanken på drap er ikke fremmed for meg nå 0 Siter
Gjest LionQueen Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Tape igjen munnen til mensen har kommet! Det er det eneste og beste rådet jeg gir deg. Sann mine ord!!!!! 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Tape igjen munnen til mensen har kommet! Det er det eneste og beste rådet jeg gir deg. Sann mine ord!!!!! og jeg kan skrive under på den! 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Er det virkelig så mange jenter som er plaget med PMS? Jeg har heldigvis aldri hatt det, så jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Får inntrykk av at svært mange her inne har store PMS-plager, det må da være veldig slitsomt? Jeg tenker ikke over sånt, siden jeg ikke får det selv, men bør kanskje notere det bak øret neste gang noen jeg kjenner er litt ekstra bitchy. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Er det virkelig så mange jenter som er plaget med PMS? Jeg har heldigvis aldri hatt det, så jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Får inntrykk av at svært mange her inne har store PMS-plager, det må da være veldig slitsomt? Jeg tenker ikke over sånt, siden jeg ikke får det selv, men bør kanskje notere det bak øret neste gang noen jeg kjenner er litt ekstra bitchy. Hadde det ikke da jeg var helt ung.... Det kom etter hvert. Det var faktisk ei kollega som gjorde meg oppmerksom på humøruttbrudd en gang i mnd... ;-) 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Er det virkelig så mange jenter som er plaget med PMS? Jeg har heldigvis aldri hatt det, så jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Får inntrykk av at svært mange her inne har store PMS-plager, det må da være veldig slitsomt? Jeg tenker ikke over sånt, siden jeg ikke får det selv, men bør kanskje notere det bak øret neste gang noen jeg kjenner er litt ekstra bitchy. Jeg har heller ikke vært plaget med PMS, og skjønner heller ikke problemet. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Hadde det ikke da jeg var helt ung.... Det kom etter hvert. Det var faktisk ei kollega som gjorde meg oppmerksom på humøruttbrudd en gang i mnd... ;-) Jeg er ikke SÅ ung da, mellom 25 og 30. PMSen bør vel ha meldt seg nå, hvis den har tenkt å komme. 0 Siter
mrxx Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Er nok lurt å ta den praten når du klarer å tenke klart:-) 0 Siter
Gjest printa Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Er nok lurt å ta den praten når du klarer å tenke klart:-) Tenker du ikke klart når du er premenstruell? Det er akkurat da jeg tenker klarest, iallfall, og er mest veltalende. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Tape igjen munnen til mensen har kommet! Det er det eneste og beste rådet jeg gir deg. Sann mine ord!!!!! PMS er kanskje en myte. Noe samfunnet har skapt på janteloven (eller noe sånt) Kvinner skal bare "holde kjeft". Er de ellers stille og beskjeden, så er det feil, og snakker de for mye, eller er litt høyrøstet, da er det jaggu galt det også. 0 Siter
mrxx Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Tenker du ikke klart når du er premenstruell? Det er akkurat da jeg tenker klarest, iallfall, og er mest veltalende. Jeg tror at det er tvilsomt at du klarer å se dette fra de riktige vinklene uten å være usakelig i en slik situasjon. 0 Siter
kaffepiken Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har alltid lurt på hvordan man vet at man er premenstruell og ikke rett og slett bare er i dårlig humør. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Er det virkelig så mange jenter som er plaget med PMS? Jeg har heldigvis aldri hatt det, så jeg skjønner ikke helt problemstillingen. Får inntrykk av at svært mange her inne har store PMS-plager, det må da være veldig slitsomt? Jeg tenker ikke over sånt, siden jeg ikke får det selv, men bør kanskje notere det bak øret neste gang noen jeg kjenner er litt ekstra bitchy. Jeg har heller aldri vært plaget av PMS. Har jevnt over godt humør, er positiv og optimistisk, men jeg kan bli ganske så sinna uansett når i syklusen jeg er :-) 0 Siter
Gjest printa Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har alltid lurt på hvordan man vet at man er premenstruell og ikke rett og slett bare er i dårlig humør. Ikke sant? PMS, et samfunnskapt begrep. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.