Gjest printa Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg tror at det er tvilsomt at du klarer å se dette fra de riktige vinklene uten å være usakelig i en slik situasjon. Er jeg usaklig, greier jeg iallfall ikke å være rasjonell i en diskusjon, men det gjelder uansett om jeg er i dårlig humør eller ikke! 0 Siter
Gjest LionQueen Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 PMS er kanskje en myte. Noe samfunnet har skapt på janteloven (eller noe sånt) Kvinner skal bare "holde kjeft". Er de ellers stille og beskjeden, så er det feil, og snakker de for mye, eller er litt høyrøstet, da er det jaggu galt det også. PMS er ingen myte! hehe... Det er bare rett før mensen jeg er i den sinnstilstanden. Heldigvis! 0 Siter
Gjest printa Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 PMS er ingen myte! hehe... Det er bare rett før mensen jeg er i den sinnstilstanden. Heldigvis! Joa, ikke tru på alt dem sier ;-) Vær deg selv! 0 Siter
Elisabeth1365380359 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har alltid lurt på hvordan man vet at man er premenstruell og ikke rett og slett bare er i dårlig humør. Jeg merker forskjellen. Det er annereleds dårlig humør. Jeg merker det kanskje ikke med det samme, men ganske fort. Jeg er sur, kranglete og veldig emosjonell! Kan gråte til barnetv... 0 Siter
Gjest pms-guri Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har alltid lurt på hvordan man vet at man er premenstruell og ikke rett og slett bare er i dårlig humør. Jo man kjenner det ca en uke før. Det er ikke til å ta feil av. Plutselig blir man bare kjempeirritert når man står i kassakøen og det er en somlete kunde foran deg. I PMS-perioden går ALt tregt. Folk gidder ikke flytte seg, folk somler i kassakøen, trafikklyset bruker en evighet for å bli grønt. Samt at man blir utrolig emosjonell og sårbar og tar alt som andre sier i absolutt verste mening. vær glad du ikke har det sånn. PMS-hilsen fra 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Ikke sant? PMS, et samfunnskapt begrep. Samfunnskapt begrep? Fint det kom ord på perioden før mens da. Utrolig at noen betviler at dette kan være et problem for noen kvinner. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har alltid lurt på hvordan man vet at man er premenstruell og ikke rett og slett bare er i dårlig humør. Jeg tolket det som dårlig humør. Inntil jeg ble gjort oppmerkson på at jeg "alltid hadde dårlig humør" ei uke hver mnd. Jeg ble opplyst om det av ei god kollega. DA skjønte jeg tegninga. Sammen med ømme bryst, og murringer i magen noen dager før mens. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Samfunnskapt begrep? Fint det kom ord på perioden før mens da. Utrolig at noen betviler at dette kan være et problem for noen kvinner. Jeg er da kvinne selv, men har aldri hatt PMS. 0 Siter
tonie Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har alltid lurt på hvordan man vet at man er premenstruell og ikke rett og slett bare er i dårlig humør. Dårlig humør kalles dårlig humør hele måneden bortsett fra uka før mensen kommer;-) 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Ikke sant? PMS, et samfunnskapt begrep. Jeg tror nok sikkert det finnes noen få kvinner som reelt lider av PMS, men jeg har inntrykk av at det for mange bare er en dårlig unnskyldning for å være sur og grinete. 0 Siter
morsan Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har alltid lurt på hvordan man vet at man er premenstruell og ikke rett og slett bare er i dårlig humør. Man vet det fordi man i denne perioden aldri tillatels å ha berettiget harme over sin ektemann! ;-) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg er da kvinne selv, men har aldri hatt PMS. Ikke alle har mens-smerter heller. Ikke alle har PMS. Men vi er alle like mye kvinner. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Dårlig humør kalles dårlig humør hele måneden bortsett fra uka før mensen kommer;-) Lett å si om man ikke tror PMS er et reelt problem. 0 Siter
tonie Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Lett å si om man ikke tror PMS er et reelt problem. Jeg vet at det er et stort problem for mange, men det blir en smule irriterende for oss som ikke har slike plager. Man kan være irritabel alle andre dager men ikke da, for da blir ikke irritasjonen tatt på alvor. Det er jo bare PMS, liksom. Men ok, det hadde nok vært enda verre å faktisk lide av PMS. I alle fall hvis man får det like hardt som trådstarteren:-) 0 Siter
Gjest printa Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Samfunnskapt begrep? Fint det kom ord på perioden før mens da. Utrolig at noen betviler at dette kan være et problem for noen kvinner. Nå tolker du det jeg skriver. Jeg har ikke benektet at noen kan ha problemer med humørsvinginger før mens. At menn også kan ha humørsvinginger, er også et faktum, men det ville vært rart å kalle det PMS. Alle har rett til sine "ups and downs" uten at de behøver å bli merkelappet. 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Don't do it!!! Jeg ville aldri stolt på meg selv i en alvorsprat når jeg er pms!! ;-) 0 Siter
Åsemor Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har alltid lurt på hvordan man vet at man er premenstruell og ikke rett og slett bare er i dårlig humør. Det er veldig stor forskjell på måten man blir irritert på og hva man blir irritert over, om man bare er i råttent humør eller om det er PMS-råttent humør. 0 Siter
tonie Skrevet 30. mai 2006 Skrevet 30. mai 2006 Du må begynne å drikke masse melk, så ender det kanskje ikke med drap likevel. Se bare her: http://www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,833543,00.html Verd et forsøk:-) 0 Siter
kaffepiken Skrevet 31. mai 2006 Skrevet 31. mai 2006 Jo man kjenner det ca en uke før. Det er ikke til å ta feil av. Plutselig blir man bare kjempeirritert når man står i kassakøen og det er en somlete kunde foran deg. I PMS-perioden går ALt tregt. Folk gidder ikke flytte seg, folk somler i kassakøen, trafikklyset bruker en evighet for å bli grønt. Samt at man blir utrolig emosjonell og sårbar og tar alt som andre sier i absolutt verste mening. vær glad du ikke har det sånn. PMS-hilsen fra Jeg er glad jeg ikke har det sånn! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.