Gå til innhold

Jeg fikk meg selv på kroken!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på fisketur i helga og fisket med oter. Fikk en ørret og jeg dro inn og i det jeg satt der med den sprellende ørreten i hånda og skulle til å lirke den løs fra kroken så sprelte den til så voldsomt at den andre kroken på wobbleren (mener jeg det er) satte seg fast i pekefingeren min! Ikke så veldig dypt, men dypt nok til at to av de tre krokene satt så dypt at mothakene var innenfor huden...

Min kjære satt ved motoren og kunne ikke bare slippe og jeg visste at vi ikke hadde tang med oss og ikke kunne jeg slippe fisken for da hadde det blitt bare kaos i snørehaugen! Hva jeg gjorde? *Hehe* Jeg tenkte meg om et sekund, tok tak i fiskekroken med tennene (!) og dro den ut så blodet skvatt!

Heldigvis hadde snuppa på 5 år insistert på at vi måtte ha med plaster på fisketuren.... Jaja.

Videoannonse
Annonse
Gjest staedtler
Skrevet

I Oslomarka er det forbudt å fiske med oter. Kan godt forstå det, så jeg respekterer forbudet, men shit; det hadde vært fristende å bryte regelen.

hare1365380455
Skrevet

Au! Rev du ikke opp noe da? God bedring til fingeren!

Gjest staedtler
Skrevet

I Oslomarka er det forbudt å fiske med oter. Kan godt forstå det, så jeg respekterer forbudet, men shit; det hadde vært fristende å bryte regelen.

I deler av Sverige er det lov å fiske med levende agn. Har vært på gjeddefiske Mälaren, og der satte vi trippelkroker i ryggen på levende mort og lot dem svømme rundt i gjeddeland. Uhyre effektivt. Men jeg tror ikke jeg vil gjøre det igjen, spesielt ikke etter forskning som antyder at fisk har et litt annet nervesystem enn man antok den gangen.

Skrevet

Vi bor heldigvis laaaaangt fra Oslo. :o)

Skrevet

Au! Rev du ikke opp noe da? God bedring til fingeren!

Neida, bare to små "hull", krokene er så tynne og små at det gikk helt fint. Hadde det vært store kroker hadde jeg nok ikke vært så tøff i trynet nei...

hare1365380455
Skrevet

Neida, bare to små "hull", krokene er så tynne og små at det gikk helt fint. Hadde det vært store kroker hadde jeg nok ikke vært så tøff i trynet nei...

Jeg tenkte på de mothakene... Godt det ikke var store kroker! :)

Skrevet

Au, det hørtes vondt ut. Jeg hadde nok gjort det samme selv, men ikke tenkt meg om først, så hadde jeg ikke klart det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er jææææævla vondt.

Jeg fiska mye i min barndom og har kappa meg opp på en del kroker og gjeddetenner. Det er like gøy hver gang. :)

Skrevet

Akkkurat det jeg hele tiden er redd for skal skje når jeg har dradt oter. *grøsser*

Skrevet

Akkkurat det jeg hele tiden er redd for skal skje når jeg har dradt oter. *grøsser*

Jeg og. Så da oteren skulle inn i går (var ute en tur i går også) overtok jeg styringa på motoren så min kjære fikk dra inn oteren og feste alle krokene. Ikke at jeg styrte så mye bedre enn jeg dro inn oter, men jeg stakk meg ikke på motoren i alle fall! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...