Lillemus Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Var på fisketur i helga og fisket med oter. Fikk en ørret og jeg dro inn og i det jeg satt der med den sprellende ørreten i hånda og skulle til å lirke den løs fra kroken så sprelte den til så voldsomt at den andre kroken på wobbleren (mener jeg det er) satte seg fast i pekefingeren min! Ikke så veldig dypt, men dypt nok til at to av de tre krokene satt så dypt at mothakene var innenfor huden... Min kjære satt ved motoren og kunne ikke bare slippe og jeg visste at vi ikke hadde tang med oss og ikke kunne jeg slippe fisken for da hadde det blitt bare kaos i snørehaugen! Hva jeg gjorde? *Hehe* Jeg tenkte meg om et sekund, tok tak i fiskekroken med tennene (!) og dro den ut så blodet skvatt! Heldigvis hadde snuppa på 5 år insistert på at vi måtte ha med plaster på fisketuren.... Jaja. 0 Siter
Gjest staedtler Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 I Oslomarka er det forbudt å fiske med oter. Kan godt forstå det, så jeg respekterer forbudet, men shit; det hadde vært fristende å bryte regelen. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Au! Rev du ikke opp noe da? God bedring til fingeren! 0 Siter
Gjest staedtler Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 I Oslomarka er det forbudt å fiske med oter. Kan godt forstå det, så jeg respekterer forbudet, men shit; det hadde vært fristende å bryte regelen. I deler av Sverige er det lov å fiske med levende agn. Har vært på gjeddefiske Mälaren, og der satte vi trippelkroker i ryggen på levende mort og lot dem svømme rundt i gjeddeland. Uhyre effektivt. Men jeg tror ikke jeg vil gjøre det igjen, spesielt ikke etter forskning som antyder at fisk har et litt annet nervesystem enn man antok den gangen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 I Oslomarka er det forbudt å fiske med oter. Kan godt forstå det, så jeg respekterer forbudet, men shit; det hadde vært fristende å bryte regelen. Vi bor heldigvis laaaaangt fra Oslo. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. mai 2006 Forfatter Skrevet 28. mai 2006 Au! Rev du ikke opp noe da? God bedring til fingeren! Neida, bare to små "hull", krokene er så tynne og små at det gikk helt fint. Hadde det vært store kroker hadde jeg nok ikke vært så tøff i trynet nei... 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Neida, bare to små "hull", krokene er så tynne og små at det gikk helt fint. Hadde det vært store kroker hadde jeg nok ikke vært så tøff i trynet nei... Jeg tenkte på de mothakene... Godt det ikke var store kroker! 0 Siter
Sofline Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Au, det hørtes vondt ut. Jeg hadde nok gjort det samme selv, men ikke tenkt meg om først, så hadde jeg ikke klart det. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 28. mai 2006 Skrevet 28. mai 2006 Det er jææææævla vondt. Jeg fiska mye i min barndom og har kappa meg opp på en del kroker og gjeddetenner. Det er like gøy hver gang. 0 Siter
Lurveline Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Akkkurat det jeg hele tiden er redd for skal skje når jeg har dradt oter. *grøsser* 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Skrevet 29. mai 2006 Akkkurat det jeg hele tiden er redd for skal skje når jeg har dradt oter. *grøsser* Jeg og. Så da oteren skulle inn i går (var ute en tur i går også) overtok jeg styringa på motoren så min kjære fikk dra inn oteren og feste alle krokene. Ikke at jeg styrte så mye bedre enn jeg dro inn oter, men jeg stakk meg ikke på motoren i alle fall! ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.