Gjest prust Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg har fått en e-mail som handler om hvordan en kan kjenne igjen et slag. Har lyst til å høre med dere om disse tre punktene er korrekte mht å gjennkjenne slag: Å KJENNE IGJEN ET SLAG Nå sier legene at alle kan lære seg å kjenne igjen et slag gjennom å stille tre enkle spørsmål: 1. Be personen om å LE. 2. Be personen om å LØFTE BEGGE ARMENE. 3. Be personen om å SI EN ENKEL SETNING (sammenhengende) (f.eks ...Solen skinner idag). Om personen har problemer med noen av disse oppgavene, ring snarest 113 og beskriv symtomene. Høres dette logisk ut? Mailen er mye lenger, men disse tre punktene er essensen. 0 Siter
Gjest tonemor70 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Fikk denne mailen i dag jeg også. Og ja, det hørtes logisk ut det som stod i mailen. Et punkt til som jeg syntes kanskje burde stått der, er be personen stå/gå på tærne. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Fikk denne mailen i dag jeg også. Og ja, det hørtes logisk ut det som stod i mailen. Et punkt til som jeg syntes kanskje burde stått der, er be personen stå/gå på tærne. Men det med å le? Det er jo ikke så lett å le på kommando, særlig hvis en har fått et illebefinnende? De to andre punktene høres logiske ut. 0 Siter
Gjest tonemor70 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Men det med å le? Det er jo ikke så lett å le på kommando, særlig hvis en har fått et illebefinnende? De to andre punktene høres logiske ut. Men et slag vil ofte gjøre at man blir skjev i fjeset. Så bare det å 'latele' (om jeg kan kalle det det) vil gjøre at du vil se at vedkommende er skjev. Tror også det vil synes om vedkommende prøver å smile. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Men et slag vil ofte gjøre at man blir skjev i fjeset. Så bare det å 'latele' (om jeg kan kalle det det) vil gjøre at du vil se at vedkommende er skjev. Tror også det vil synes om vedkommende prøver å smile. Å ja - jeg tenkte ikke på skjevheten... Selvfølgelig. Husker da min bestemor fikk et drypp og hun ble helt skjev på ene siden. Da er det sikkert tre viktige ting å tenke på hvis noen får et illebefinnende! 0 Siter
Line Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Den mailen fikk jeg og. Det med at pasienten skal le, har jeg ikke hørt før. Derimot at han skal si en enkel setning - det er logisk. Ordene går i stå, de fabler etter ordene, og sier ofte ja i stedet for nei. Skal man løfte armene etter et slag, venstre arm, for eksempel, så blir det gjerne omvendt. Hjernen klarer ikke å skille mellom høyre og venstre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.