Lillemus Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Sitter her og koser meg på Ikea sine sider og kikker på kjøkken, må nemlig ha noe mer skap og benkplass om jeg nå får kjøpt denne leiligheten. Blir det seende innmari teit ut dersom underskapene er i 40 cms bredde og overskapene i 30? Det vil bli mer underskap enn overskap uansett på grunn av et vindu, så de kommer nok til å henge ut fra samme midtpunkt på veggen, men underskapet vil fortsette helt til hjørnet, noe overskapet ikke kan, om dere skjønner hva jeg mener. Og ettersom jeg vil ha vitrine på to dører på overskapet og en vanlig dør på hver side av disse to blir det neppe plass til noe bredere enn 4x30 cm. 0 Siter
KaVa Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Dersom du følger linjene, er det helt OK slik du beskriver. DVS - det treti cm overskapet "starter" i samme loddrette linje som det 40 cm underskapet. Linjen blir brutt ved vinduet. Ellers anbefales det å holde seg til samme bredde på overskap og underskap - eventuelt halve bredden. (og dobbelt så mange skap :-) 0 Siter
Atene Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Nå tok jeg en titt på mitt eget kjøkken. Og der er det overhodet ikke overensstemmelse mellom over- og underskap på den ene veggen. Kan ikke si at jeg har lagt spesielt merke til det før. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. mai 2006 Forfatter Skrevet 29. mai 2006 Dersom du følger linjene, er det helt OK slik du beskriver. DVS - det treti cm overskapet "starter" i samme loddrette linje som det 40 cm underskapet. Linjen blir brutt ved vinduet. Ellers anbefales det å holde seg til samme bredde på overskap og underskap - eventuelt halve bredden. (og dobbelt så mange skap :-) Midtlinja vil bli på midten av begge skapene rett over hverandre, deretter vil det jo ikke bli på linje utover mot sidene da. Såvidt jeg husker var det ikke akkurat på linje der jeg bodde før heller, uten at det var spesielt synlig. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Vi har definitivt ikke samme bredde på over- og underskap. Under benken har vi kjøpmannsskuffer i 80 cm bredde flere steder, ei skuffrekke på 40 cm osv. Overskapene er både 30 og 40 cm brede. Vi har også vindu å ta hensyn til på overskapene, pluss at vi har 2 liftskap nede som bare er 30 cm. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Jeg er gruelig pirkete på sånt selv, hos oss stemmer over- og underskapene sammen. Men jeg reagerer aldri om de ikke stemmer hos andre. :-) 0 Siter
Speak Skrevet 29. mai 2006 Skrevet 29. mai 2006 Det er veldig vanlig at over og underskap ikke har samme bredde. Jeg valgte derfor å ha tre overskap i lik bredde (fikk det spesiallaget). Det ser helt bra ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.